تحلیل آماری - پژوهش - کیفی - کمی - کامپیوتر

مدیریت اسلامی: تأملی بر مفهوم و مبانی

مدیریت اسلامی: تأملی بر مفهوم و مبانی

 

تحلیل داده های آماری

تحلیل های کمی با نرم افزار های : SPSS – Amos – Pls
تحلیل های کیفی با نرم افزار های : Maxqda – NVivo

پایان نامه نویسی مقاله نویسی

پایان نامه نویسی مقاله نویسی

مقدمه:
مدیریت اسلامی یک الگوی مدیریتی است که براساس اصول و مقررات اسلامی و ارزش‌های دینی بنا شده است. این نوع مدیریت، سعی در یکپارچگی اصول اخلاقی و معنوی با اصول مدیریتی دارد و به منظور ایجاد سازمان‌های پایدار و عادلانه با تمرکز بر توسعه انسانی و رضایت مشتری استفاده می‌شود. در این مقاله، به بررسی مفهوم و مبانی مدیریت اسلامی می‌پردازیم.

تحلیل آماری statistical analysis
تحلیل آماری statistical analysis

مفهوم مدیریت اسلامی:
مدیریت اسلامی، نظامی است که تلاش می‌کند اصول اخلاقی و اجتماعی اسلام را با مبانی علمی مدیریت ترکیب کند. این رویکرد مدیریتی بر اصول عدالت، شفافیت، مشورت، امانتداری، احترام به حقوق انسانی، انصاف، و توسعه اجتماعی تأکید دارد. هدف اصلی مدیریت اسلامی، خلق سازمان‌هایی است که علاوه بر بهره‌وری اقتصادی، به توسعه انسانی و رفاه اجتماعی نیز توجه کنند.

مبانی مدیریت اسلامی:

توحید: مدیریت اسلامی بر اصل توحید متکی است و اعتقاد دارد که تمام قدرت و تسلط بر امور در دست خداوند است. این مبنا، مدیران را ترغیب می‌کند که در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود به خداوند توکل کنند.

عدالت: عدالت در مدیریت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران مسئولیت دارند عدالت را در تصمیم‌گیری‌ها، توزیع منابع، پاداش‌دهی و رسیدگی به شکایات رعایت کنند.

مشورت: مبنای دیگر مدیریت اسلامی، مشورت است. مدیران باید نظرات و پیشنهادات اعضای سازمان را جمع‌آوری و در تصمیم‌گیری‌ها به آن‌ها استناد کنند. این رویکرد باعث می‌شود تصمیمات بهتر و با قبولی بیشتری اتخاذ شوند.

امانتداری: مدیریت اسلامی همواره به امانتداری و رعایت حقوق دیگران تأکید می‌کند. مدیران باید در مدیریت منابع و مسئولیت‌های خود، امانتداریرا رعایت کرده و در اجرای وظایف خود صادقانه عمل کنند.

توسعه اجتماعی: مدیریت اسلامی به توسعه اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد. سازمان‌های مدیریت اسلامی باید به جامعه خود خدمت کنند و در راستای توسعه اجتماعی و رفاه عمومی فعالیت کنند. این شامل ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، حمایت از آموزش و بهداشت عمومی و سایر زمینه‌های مرتبط است.

نتیجه‌گیری:
مدیریت اسلامی الگویی است که بر اصول اخلاقی و ارزش‌های دینی اسلام تکیه می‌کند و هدف ایجاد سازمان‌های عادلانه، پایدار و توسعه‌محور را دنبال می‌کند. با تأکید بر عدالت، مشورت، توحید، امانتداری و توسعه اجتماعی، مدیریت اسلامی بهبود عملکرد سازمان‌ها و ارتقای رضایت مشتری و رفاه اجتماعی را ممکن می‌سازد. با توجه به اهمیت این موضوع، تحقیقات بیشتر در زمینه مدیریت اسلامی و کاربرد آن در سازمان‌ها و جوامع مختلف توصیه می‌شود.

Q14- پرسشنامه سبک رهبری مدیران( ۳۰سوال – ۴ صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – )

Q14-2- پرسشنامه رهبری تحول آفرین (MLQ)باس و آولیو ( ۲۰سوال – ۵ صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-۲مقاله رایگان – )

q14-3- پرسشنامه سبک رهبری سالزمن ( 35 سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-3مقاله رایگان – )

q14-4-پرسشـنامه مـدیریت اسـلامی مسـاح و همکاران (1390)- ( 126سوال – 10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-2مقاله بیس رایگان – )

Q14-5- پرسشنامه سبک رهبری وارنر بارک ( 10 عبارت جفتی – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – 4 مقاله رایگان )

Q14-6- ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺒﻚ ﺳﻨﺞ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ لو تانز (1989) –( 35عبارت جفتی – 6 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -6 مقاله رایگان )

Q14-7- پرسشنامه ارزيابي شايستگي مديران و رؤسا ( 51عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -9 مقاله رایگان )

Q14-8- پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران (2005 )- –( 16عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -5مقاله رایگان )

q14-9- پرسشنامه رهبری بصیر (آینده نگر) کانگر و کاننگو(1988)( 33عبارت – 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -7مقاله رایگان )

q14-10- پرسشنامه سبک مدیریت حسنی – ( 32عبارت -10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -3مقاله رایگان )

q14-11- پرسشنامه استاندارد رهبری هوشمند سیدانمانلاکا (2002)( ۲۳عبارت- 11 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )

q14-12- پرسشنامه مهارت های مدیران باچا(2012)( 11عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )

q14-12-2- پرسشنامه مهارت های نرم مديران آموزشي ( خالق خواه  و  نجفی؛ 1397) – ( 30عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 1 مقاله پایه )

q14-13- پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت (2015)( 18عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )

q14-14- پرسشنامه رهبری دانش ویتالا(2004)( 29عبارت- 12 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 6 مقاله پایه )

q14-15- پرسشنامه رهبری مشارکتی کارتون(2010)( 25سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – )

q14-16- پرسشنامه رهبری خیرخواهانه کارکاس و سارگلو(2012)(40عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )

q14-17- پرسشنامه رهبری اخلاقی بروان و تروینو (2005)(10عبارت- 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه9 مقاله پایه )

q14-18 – پرسشنامه سبک رهبری باردنز و متزکاس (35عبارت- 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه2 مقاله پایه ) [purchase_link id=”22006

پرسشنامه اعتماد برند – چینومونا (2016) و لاروچ و همکاران (2012)

نوشته

پرسشنامه تحمل ابهام –  16 گویه‌ای بادنر (1962)

نوشته

برترین دانشگاه جهان و ایران

نوشته

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی (معرفی 5 برنامه)

نوشته

آموزش های کاربردی و رایگان ما در آپارات


اگر می خواهید در خصوص نرم افزار Nvivo آموزش ببینید. اینجا کلیک کنید مجموع آموزش 8 ساعت و 24 دقیقه

تحلیل داده های آماری

فروشگاه محصولات فیزیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *