پرسشنامه استاندارد

۱۱ عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

۱۱ عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

۱۱ عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

انجام تحلیل داده های کمی آماری با نرم افزار SPSS

نوشته

سالم‌ترین خوردنی‌های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشته

انجام تحلیل داده های کمی با نرم افزار آموس (AMOS)

نوشته

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی (معرفی 5 برنامه)

نوشته

کتاب “مدیریت زمان: راهنمای کامل برای بهره‌وری و موفقیت” (برای اولین بار در ایران)

۱۱ عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

عادات روزانه برای بهبود زندگی شما

برخی از عادت‌ها می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی داشته باشند و به بهبود زندگی ما کمک کنند، مانند خواب مناسب، ورزش کردن، مهربان بودن و انجام یک برنامه روزانه. بهترین راه برای ایجاد عادات خوب و جایگزینی عادات بد این است که ابتدا از کمبودهای خود در عادات خود آگاه باشیم. باید بتوانیم خوب و بد را تشخیص دهیم.

این تنها راه است. برخی از فعالیت هایی که خوب تلقی می شوند را شناسایی کنید و به آرامی آنها را تمرین کنید. این عادات را نمی توان یک شبه ایجاد کرد. کمی صبر داشته باشید و به تمرین این فعالیت ها ادامه دهید تا تبدیل به عادت شوند. بنابراین، برخی از این عادات خوب که می تواند به بهبود زندگی شما کمک کند چیست؟ در اینجا لیستی از چند عادت خوب و فوایدی که به همراه دارند آورده شده است.

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما
  1. اغلب ورزش کنید

ورزش کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. صبح زود بیدار شدن و بیرون رفتن برای دویدن، یا انجام یوگا در خانه می تواند به بهبود خود، مثبت اندیشی کمک کند و سلامتی را به زندگی شما بیاورد. ورزش کردن همچنین تضمین می کند که یک وعده غذایی متعادل و تغذیه مناسب دریافت کنید. مقداری آبمیوه فشرده سرد خوب به عنوان نوشیدنی بعد از تمرین اضافه کنید تا در کل روز سرحال بمانید.

  1. تختخواب خود را صبح زود مرتب کنید

وقتی از خواب بیدار می شوید، احتمالاً اولین کاری که انجام می دهید این است که به دستشویی بروید و سرحال شوید. سپس به اتاق خود می آیید و به کارهای روزمره خود ادامه می دهید. اما توجه داشته باشید که روز خود را بدون مرتب کردن تخت شروع کرده اید و اکنون به نظر نامرتب می رسد. اگر کمی وقت بگذارید و تخت خود را مرتب کنید، به شما کمک می کند تا آرامش درونی داشته باشید، مدیریت زمان را به شما آموزش دهد و به محیطی پاک کمک کند. این ممکن است یک کار بسیار کوچک و بی اهمیت باشد، اما باعث ایجاد یک نگرش مثبت می شود.

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما
  1. یک مجله نگه دارید

بسیاری از افراد مشهور دفتری از فعالیت ها و افکار خود را برای برنامه ریزی سبک زندگی خود نگه می دارند. این به حفظ سوابق در مورد نکات زندگی کمک می کند، قدرت تمرکز را بهبود می بخشد، و حتی می تواند به عنوان انگیزه در زمانی که زمان آن فرا می رسد، عمل کند. بنابراین، سعی کنید برای دستیابی به این مزایا، یک مجله برای خودتان داشته باشید.

  1. از کتاب مقدس پیروی کنید

مذاهب مختلف دارای متون مقدس متفاوتی هستند، اما همه آنها معنا و پیام یکسانی دارند. یعنی خوب بودن و نیکی کردن. بنابراین، خواندن کتاب مقدس مانند انجیل، قرآن و وداها می تواند به آرامش خاطر کمک کند و قدرت کلمات مثبت در این متون مقدس می تواند انسان را تشویق کند تا بهترین ها را در درون خود به نمایش بگذارد.

  1. هیدراته بمانید

آب جوهره زندگی است و بدون آن زندگی غیرقابل تصور خواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که همیشه هیدراته بمانید و هر روز مقادیر کافی آب بنوشید. نوشیدن آب قوت درونی را بیرون می آورد، احساس کلافگی را از بین می برد، به شما کمک می کند تا خوب بمانید، ذهن شما را تیز نگه می دارد و بدن شما را برای مدت طولانی فعال نگه می دارد.

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما
  1. مقدار مناسبی بخوابید

همانطور که ضرب المثل “زود به رختخواب و زود برخاستن مرد را سالم، ثروتمند و عاقل می کند” می گوید، می توانید ارزش خواب خوب را از این موضوع درک کنید. خواب خوب به حذف تمام استرس از ذهن شما کمک می کند، شروعی تازه برای روز بعد می دهد و قدرت مثبت مورد نیاز برای شروع کار را به شما می دهد.

  1. سپاسگزار باشید و سپاسگزار باشید

قدردانی برای همه چیزهای کوچک در زندگی و قدردانی از آنها می تواند شادی زیادی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد. حتی کوچکترین چیزها هم می تواند به شما لذت و شادی بدهد. به این ترتیب می توانید عادت رها کردن همه چیز را یاد بگیرید و با هر آنچه دارید خوشحال باشید. سفر به مکان‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بفهمید زندگی‌تان چقدر عالی است و دنیا چقدر زیباست. سفر همچنین به شما کمک می‌کند که بیشتر سپاسگزار باشید، زیرا می‌توانید در مورد مکان‌ها، افراد، غذاها و مواد غذایی جدید بیاموزید و قدردانی مناسبی از آنها نشان دهید.

  1. بیشتر لبخند بزنید

لبخند نوری است که هر کسی حتی در تاریک ترین زمانش دوست دارد داشته باشد. این یک هاله مثبت ایجاد می کند و مردم در اطراف شما راحت تر هستند. لبخند زدن با نزدیکانتان به ایجاد روابط بهتر با آنها کمک می کند و می تواند شادی بیشتری را در زندگی شما به ارمغان بیاورد.

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما
  1. فهرستی از کارهای روزانه داشته باشید

اگر در ابتدای روز فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کرده اید، می تواند در طول روز به شما کمک کند و تبدیل آن به یک عادت فواید زیادی خواهد داشت. مدیریت زمان بهتر، تمرکز بهتر و سبک زندگی منظمی خواهید داشت تا اراده لازم را به شما بدهد و نظم و انضباط خود را بهبود بخشد.

  1. کتاب بخوانید یا به پادکست گوش دهید

کتاب خواندن همیشه یک راه اصلی برای شناخت دنیای اطراف شما بوده است. نقل قول های بسیاری از افراد موفق را به شما می آموزد، از داستان های مردان موفق الهام می گیرد و تفکر شما را گسترش می دهد. اخیراً، پادکست ها نیز به چنین ویژگی های مفیدی دست یافته اند و گوش دادن به پادکست های آموزشی می تواند به افزایش دامنه توجه شما کمک کند.

  1. مدیتیشن و معنویت

هنر مدیتیشن و تمرین معنویت از دیرباز به عنوان روش های عالی برای رشد خود و بهبود شرایط زندگی تلقی می شود. مدیتیشن برای مدت زمان معینی در روز و ارتباط با روح کائنات باعث می شود احساس کنید جزئی از این جهان هستید. انجام این کار باعث می شود قانون جذب به نفع شما عمل کند و در عین حال به شما یاد می دهد که چگونه چیزهای مادی را کنار بگذارید. مدیتیشن همچنین می تواند در رشد شخصی مفید باشد و به تعیین اهداف روزانه کمک کند.

11 عادت روزانه برای بهبود چشمگیر زندگی شما

حذف عادت های بد

اینها چند عادت خوب هستند که می توانند به بهبود زندگی شما کمک کنند. اما همانطور که در حال توسعه این موارد هستید، باید موارد بدی را که در حال حاضر دارید نیز حذف کنید. حذف چنین عاداتی به اراده و صبر زیادی نیاز دارد.

بهترین راه برای حذف عادات عبارتند از:

  • با خود در مورد نادرست بودن اعمال خود صحبت کنید
  • حرکت به محیط های بهتر اگر بر فعالیت های روزانه شما تأثیر بگذارد
  • افکار منفی خود را به چیزهای مثبت تغییر دهید و عادت های بد را با عادت های خوب جایگزین کنید.

نتیجه گیری

هر کس باید راه هایی بیابد که به آرامی پیشرفت کند و نسخه بهتری از خود باشد. از آنجایی که عادت ها تاثیر زیادی بر زندگی ما دارند، بهتر است عادت های خوب را به طور منظم تمرین کنیم و به آرامی خود را از طریق آن بهبود دهیم.

منبع:

https://www.successconsciousness.com/blog/personal-development/daily-habits-to-

improve-your-life

بر گرفته از سایت پرورش افکار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *