موفقیت

۷ دلیل کم انرژی بودن

۷ دلیل کم انرژی بودن

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)

۷ دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)

پر
پرسشنامه استاندارد
image-slider-with-thumbnail6.jpeg

ارائه انواع پرسشنامه استاندارد
دارای روایی – پایایی
روش نمره گذاری
تفسیر نمرات
منبع داخل و پایان متن

ارائه انواع پرسشنامه استاندارد
دارای روایی – پایایی
روش نمره گذاری
تفسیر نمرات
منبع داخل و پایان متن

انواع پرسشنامه استاندارد
دارای روایی – پایایی
روش نمره گذاری
تفسیر نمرات
منبع داخل و پایان متن

PlayPause
پر
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
previous arrow
next arrow

۷ دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)

انرژی نیروی محرکه و نشانگر است که هر فرد در جهان چگونه عمل می کند، اگرچه بعضی متوجه این موضوع نباشند. با این حال، بسیاری از مردم گاهی اوقات انرژی پایینی دارند و نمی توانند وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند. در نتیجه، مکمل‌ ها و داروهای متعددی (بدون نسخه و یا با نسخه پزشک) در دسترس هستند که هدفشان تغییر سطوح انرژی فردی است.

البته بدون استفاده از داروها و مکمل ها می توان سطح انرژی را بهبود بخشید. با این حال، برای تقویت بیشتر، من اغلب چندین مکمل کاملا طبیعی یا ارگانیک را پیشنهاد می کنم که می توانند به طور موثر برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که برخی ممکن است بگویند، اگر با خودتان صادق باشید، مطمئنا این حوزه ها را شناسایی خواهید کرد که می توانند از برخی بهبودها استفاده کنند.

اما قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه انرژی خود را افزایش دهید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث کاهش انرژی شما می شود.

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)

فهرست مطالب

  1. علل کم انرژی بودن
  2. چگونه انرژی خود را افزایش دهیم
  3. سخن نهایی

علل کم انرژی بودن

همه ما نمی توانیم همیشه پر از انرژی باشیم. مانند همه چیز در زندگی، سطح انرژی ما هم فراز و نشیب هایی دارد. در این مطلب قصد داریم به ۷ دلیل کم انرژی اشاره کنیم.

  1. ریتم شبانه روزی و کمبود خواب

ریتم شبانه روزی یک فرآیند طبیعی و درونی است که چرخه خواب و بیداری فرد را تنظیم می کند. در هر چرخش زمین (تقریباً هر ۲۴ ساعت) تکرار می شود.

در عصر تکنولوژیک ما، خواب برای بسیاری به یک فکر بعدی تبدیل شده است. بسیاری از افراد عادت ‌های بد خواب را انجام می‌دهند، مانند غذا خوردن قبل از خواب، دیر به خواب رفتن، تماشای تلویزیون، یا استفاده از گوشی‌های هوشمند/تبلت قبل از خواب.

همه این عادات به ریتم شبانه روزی ما آسیب می زند. غذا خوردن قبل از خواب و قرار گرفتن در معرض نور آبی از صفحه نمایشگر هر دو مخل اصلی ریتم شبانه روزی ما هستند.

  1. کمبود آب بدن

با کمال تعجب، وقتی با اکثر مردم در مورد میزان آب دریافتی صحبت می کنم، آنها اولین کسانی هستند که اذعان می کنند که به اندازه کافی آب نمی نوشند. وقتی مردم از من در مورد بیماری یا حتی چیزی به ظاهر ساده مثل سردرد می پرسند، اولین سوال من همیشه این است که «آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟» و پاسخ همیشه منفی است.

اینکه چرا مردم بیماری ها ، یا اختلال در عملکرد بدن را با کمبود آب مرتبط نمی ‌دانند، فراتر از آنچه که من بخواهم بگویم است، به خصوص که تا ۶۰ درصد از بدن انسان بالغ را آب تشکیل می ‌دهد.

به گفته اچ اچ میچل، مغز و قلب به ترتیب از ۷۳ درصد آب تشکیل شده اند. علاوه بر این، ریه ها تقریباً ۸۳% آب هستند، در حالی که ماهیچه ها و کلیه ها ۷۹٪ آب هستند. پوست حاوی ۶۴ درصد آب و استخوان ها از ۳۱ درصد آب تشکیل شده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، انصافاً غیرممکن است که اگر کسی کمی احساس ناراحتی می کند، رساندن آب کافی به بدن اولین چیزی است که باید بررسی شود. گذشته از صرف مصرف آب بیشتر، کیفیت آب نیز یک عامل مهم است.

من شخصاً آبی می ‌نوشم که از طریق دستگاه های فیلتر آب تصفیه می شود، که به بازیابی سطح pH طبیعی بدن با سیستم فیلتر آب قلیایی کمک می ‌کند. از طرف دیگر، من آب چشمه طبیعی می نوشم. هر دوی این گزینه ها رویکردهای بهتری برای مصرف آب هستند.

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)
  1. ورزش نکردن

این موضوع فراتر از ورزش در باشگاه است. اکثر مردم زندگی بسیار کم تحرکی دارند که در آن بیشتر روز خود را یا در رختخواب (خوابیدن)، تماشای تلویزیون (نشسته)، با کامپیوتر/تلفن هوشمند (نشسته)، یا رفت و آمد/رانندگی (نشسته) سپری می کنند.

۱۰۰۰ یا حتی ۵۰۰۰ سال را به عقب برگردانید و در نظر بگیرید که بیشتر انسانها در اکثر اوقات روز بیدار و فعال بودند. حرکت برای تولید انرژی و علاوه بر این، برای افزایش گردش خون/جریان خون و مایع سینوویال مورد نیاز است، که در درجه اول در کاهش اصطکاک بین غضروف های مفصلی مفاصل سینوویال شما در هنگام حرکت نقش دارد.

  1. تغذیه نامناسب

در سال ۲۰۲۰، این امر برای بسیاری از افراد جامعه شایع‌ تر شده است، زیرا زنجیره‌ های فست فود به طور فزاینده‌ ای منبع غذا بوده ‌اند. از سوی دیگر، بسیاری از مردم این کار را به عهده گرفته اند که آشپزی را بیشتر در خانه شروع کنند. با این حال، حتی با مواد موجود در فروشگاه های مواد غذایی، این می تواند سطح انرژی را مختل کند.

عبارت قدیمی «شما همان چیزی هستید که می خورید» کاملاً درست است. بدون اشاره به برند خاصی، به سادگی می گویم که پروتئین تولید شده در کارخانه انبوه پروتئین با کیفیت بالا نیست و محصولات اصلاح شده شیمیایی (آفت کش اسپری شده) و سبزیجات نیز ایده آل نیستند. مخصوصاً، فست فودها عموماً ناسالم هستند و کالری های غیرضروری بدون مواد مغذی زیادی برای توجیه آن می دهند.

  1. الگوهای/عادات تنفسی نادرست

این یکی واقعاً باعث می ‌شود که بسیاری از جامعه ما اکنون در بخش ‌هایی از روز یا حتی در کل روز از ماسک استفاده کنند. مشکل با این کمبود هوا/اکسیژن تمیز و فراوانی دی اکسید کربن بازیافتی است.

افزایش دی اکسید کربن و کمبود اکسیژن تمیز می تواند منجر به هیپوکسی (زمانی که بافت بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند) یا هایپرکاپنی (افزایش سطح دی اکسید کربن در خون که باعث سرگیجه، تنگی نفس، سردرد، تهویه هوا، تشنج و در موارد شدید مرگ می شود) شود.

تا آنجا که من می توانم بگویم، تنفس نادرست قبلاً یک اپیدمی جهانی بوده است، به ویژه با افزایش سطوح آلودگی هوا. همچنین به دلیل وضعیت نامناسب، ورزش نکردن، سبک زندگی کم تحرک، استرس، اضطراب و غیره ایجاد می شود. اکنون با همه ‌گیری کووید-۱۹، استفاده نادرست از ماسک ‌ها می ‌تواند کمبود اکسیژن را که بسیاری قبلاً تجربه کرده بودند، تقویت کند.

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)
  1. بیش از حد فکر کردن

به طور کلی، بیش از حد فکر کردن، می تواند برای یک فرد بسیار انرژی زا باشد. این با استرس، افسردگی و اضطراب مرتبط است. من حتی این تصور را ارائه می ‌کنم که افراط در تفکر چیزی است که می‌ توان آن را در نسل ‌ها منتقل کرد، به این معنی که اگر والدین شما (مخصوصاً مادر) تمایل زیادی به فکر کردن داشتند، می ‌تواند برای یک کودک چالش برانگیز باشد، به خصوص در مراحل بعدی زندگی. این را می توان با انتقال ژنتیکی برخی از بیماری های روانی مانند زوال عقل، دوقطبی و غیره تأیید کرد.

  1. کار بیش از حد

عدم صرف زمان برای استراحت و استراحت به احتمال زیاد منجر به کاهش سطح انرژی خواهد شد. زندگی حول انواع مختلف کار نمی چرخد، اگرچه برخی این نکته را استدلال می کنند. کار بیش از حد و بیش از حد فکر کردن دست به دست هم می دهند و هر دو باید به طور جدی توسط افرادی که به دنبال بهبود سطح انرژی هستند مورد بررسی قرار گیرند.

چگونه انرژی خود را افزایش دهیم

اکنون که دلایل اصلی کاهش انرژی را می دانیم، می توانیم بهتر با این مشکل مقابله کنیم. در ادامه چند راه برای کمک به افزایش انرژی آورده شده است.

  1. خواب کافی داشته باشید

جامعه ما به دلایلی ارزش خواب را بی ارزش می کند، با این حال این روش شماره یک مؤثرترین راه برای اطمینان از اینکه در طول روز احساس هوشیاری و انرژی می کنید است. با تنظیم یک برنامه برای عادات خواب شروع کنید.

به عنوان مثال، هدف من این است که هر شب ۷-۸ ساعت در طول هفته و ۸-۹ ساعت در تعطیلات آخر هفته بخوابم. این برنامه شامل خوابیدن قبل از ساعت ۱۲ صبح و در برخی موارد قبل از ساعت ۱۱ شب است. بخشی از این برنامه شامل نخوردن حداقل ۲ ساعت قبل از خواب است، اگرچه باید اعتراف کنم که همیشه به آن نمی ‌رسم و وقتی خیلی نزدیک به زمان خواب غذا می ‌خورم، خواب من را در طول شب به طور قابل توجهی مختل می ‌کند.

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)
  1. نوشیدن آب را فراموش نکنید

به نظر من رساندن آب کافی به بدن یک روش ساده برای مقابله با اثرات کم آبی است. ما امروزه  برنامه های تلفن همراه ردیابی خواب و میزان آب دریافت زیادی داریم و استفاده از یادآورهای پیش فرض تلفن به شما امکان می دهد یادآوری برای نوشیدن یک لیوان آب تنظیم کنید.

من پیشنهاد می کنم یک یادآوری برای نوشیدن یک لیوان آب (به عنوان مثال ۸ لیوان) چندین بار در طول روز تنظیم کنید. من شخصاً وقتی بین ۳-۴ لیتر آب در روز ( تقریباً ۱ گالن) مصرف می کنم، بهترین احساس را دارم.

  1. ورزش کنید

نیازی نیست که ورزش به اندازه رفتن به باشگاه و وزنه زدن سخت باشد، اگرچه پیشنهاد می ‌کنم این کار را انجام دهید زیرا برای سلامت جسمی و روحی شما بسیار مفید است. به سادگی ۱۵ دقیقه پیاده روی ۳ تا ۴ بار در طول روز (پیاده روی ۴۵ دقیقه تا ۶۰ دقیقه در روز) از نظر افزایش انرژی شما نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

آیا می خواهید آن را یک درجه بالا ببرید؟ به مدت ۶۰ دقیقه در روز در طبیعت قدم بزنید زیرا «حمام کردن در جنگل»، «طبیعت درمانی» یا « شینرین یوکو » فواید زیادی دارد.

  1. یوگا و تنفس آگاهانه را امتحان کنید

تمرینات یوگا چیزی است که با گذشت زمان بیشتر از آن استفاده می کنم. دلیل آن به سادگی این است که نوعی ورزش/حرکت را با تنفس متمرکز/آگاهانه ترکیب می کند. همانطور که از این مقاله می توانید متوجه شوید، حرکت و تنفس نقش زیادی در انرژی یک فرد ایفا می کند . از تولید تا هزینه. در اینجا آمده است که چگونه تمرین یوگا صبحگاهی زندگی شما را متحول می کند.

تنفس آگاهانه را تمرین کنید و در طول روز توجه خود را بیشتر به نفس جلب کنید. یکی از روش هایی که می توانم پیشنهاد کنم این است که یک نخ یا نخ کوچک بردارید و تکه ای را ببرید که بتواند دور شکم (ناف) شما بپیچد اما نه محکم. شما باید بتوانید ۲ انگشت ( تقریباً ۱ اینچ) را بین رشته و شکم خود قرار دهید. می ‌توانید طول مورد نیاز را با کشیدن یک تنفس شکمی عمیق (با باز شدن ۳۶۰ درجه عضلات مرکزی بدن) و بریدن رشته در نقطه ‌ای که ناف شما بیشتر منبسط می ‌شود، آزمایش کنید.

هنگامی که نخ را در جای خود قرار دادید، آن را در طول روز نگه دارید. این به عنوان یک صف فیزیکی/یادآوری عمل می کند که شما باید تمام عضلات مرکزی خود را گسترش دهید و در طول روز نفس عمیق بکشید. این رویکرد به حذف عادات تنفسی کم عمق یا قفسه سینه کمک می کند. با این واقعیت که در طول روز بهینه ‌تر نفس می ‌کشید، به تدریج متوجه افزایش انرژی خواهید شد.

7 دلیل کم انرژی بودن (و چگونه انرژی خود را تقویت کنیم)
  1. مراقبه کنید تا از فکر کردن و کار بیش از حد اجتناب کنید

پرداختن به فکر بیش از حد و کار بیش از حد تا حد زیادی زمانی اتفاق می افتد که فرد درک بهتری از تقویت کننده های انرژی فوق الذکر مانند خواب، رساندن آب کافی به بدن، ورزش و تنفس داشته باشد.

به طور خاص با توجه به موضوع افراط اندیشی، در بسیاری از موارد اشکال مختلفی از مراقبه را پیشنهاد کرده ام. با این حال، برای این مقاله خاص، من به  شینرین یوکو (حمام کردن در جنگل/طبیعت درمانی) تاکید می کنم، زیرا به فرد اجازه می دهد ضمن افزایش انرژی، پیاده روی و مدیتیشن طبیعی انجام دهد.

تحلیل داده های آماری

با توجه به کار بیش از حد، متوجه خواهید شد که اگر عادات خواب را بهبود ببخشید، وضعیت بیداری شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد و البته، انرژی بیشتری خواهید داشت و بهره وری شما متعاقبا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *