۵ فرمول لاغری با زنجبیل/ قند خونتان را با این خوراکی تنظیم نگه دارید

 ۵ فرمول لاغری با زنجبیل/ قند خونتان را با این خوراکی تنظیم نگه دارید

به کمک ۵ روش طبیعی به کمک زنجبیل وزنتان را کم کنید و بدون دردسر لاغر شوید.

زنجبیل گیاهی است که بیشتر به دلیل ریشه‌اش کشت می‌شود، زیرا این گیاه التهاب بدن را کاهش، هضم را تحریک و اشتها را سرکوب و برای لاغری و کاهش وزن نیز مفید است.

تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند همراه با رژیم غذایی مفید و سالم و ورزش به شما در رسیدن به وزن مناسب کمک کند. هنگامی که هدف اصلی کاهش وزن است.

زنجبیل چگونه می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام گینجرول و شوگائول است، هنگامی که زنجبیل مصرف می‌کنید، این ترکیبات چندین فعالیت بیولوژیکی را در بدن شما تحریک می‌کند، همچنین مطالعات نشان می‌دهند که چاقی می‌تواند استرس اکسیداتیو و التهاب را به همراه داشته باشد. استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن است و خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل به کنترل این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و خواص ضد التهابی آن می‌تواند با التهاب مقابله کند.

زنجبیل به طور مستقیم وزن اضافی را از بین نمی‌برد، اما از آسیب‌های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی اضافه وزن جلوگیری می‌کند، آن هم در شرایطی که شما تلاش می‌کنید وزن خود را به میزان سالم و مناسب برسانید، با این حال برخی تحقیقات دیگر تأیید می‌کنند که زنجبیل می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش داشته باشد.

یک مطالعه کوچک نشان داد که مردان دارای اضافه وزن که زنجبیل مصرف کردند مدت بیشتری سیر می‌ماندند، یک متا آنالیز روی مطالعاتی که به بررسی مزایای زنجبیل برای لاغری پرداخته است، نشان می‌دهد که زنجبیل تأثیر قابل توجهی بر وزن بدن و چربی شکم دارد.

جینجرول فعالیت‌های بیولوژیکی خاصی را در بدن شما تحریک می‌کند، این ترکیب دارای اثر ضد چاقی است، به هضم سریع غذا و تحریک بدن برای سرعت بخشیدن به عبور غذای هضم شده از طریق روده بزرگ کمک می‌کند، یک تحقیق دیگر نیز نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند سطح قند خون شما را تثبیت کند. ثابت نگه داشتن قند خون می‌تواند کلید کاهش وزن باشد.

۱. زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

آب لیمو علاوه بر این که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، می‌تواند سرکوب کننده اشتها باشد.

نحوه استفاده از زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

افزودن آب لیمو به چای زنجبیل می‌تواند به شما در نوشیدن مایعات بیشتر کمک کند. این ترکیب شما را هیدراته نگه می‌دارد و ممکن است احساس سیری بیشتری داشته باشید و احتمالاً تلاش‌های شما برای کاهش وزن بهبود می‌بخشد، دو تا سه بار در روز یک نوشیدنی سالم لیمو و زنجبیل بنوشید تا خاصیت هیدراتاسیون و سرکوب کننده اشتها زنجبیل و لیمو را به حداکثر برسانید.

۲. سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

سرکه سیب (ACV) خاصیت کاهش وزن دارد و استفاده از آن به همراه زنجبیل می‌تواند اثرات ضد قند و آنتی اکسیدانی هر دو ماده را افزایش دهد، سرکه سیب همچنین دارای پروبیوتیک‌های قوی است که می‌تواند سلامت روده را در هنگام کاهش وزن بهبود بخشد.

نحوه استفاده از سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

ساده‌ترین راه برای قرار دادن این دو ماده در رژیم غذایی‌تان این است که آن‌ها را با هم مخلوط کرده، بنوشید، اما می‌توانید چای زنجبیل آماده کنید و بعد از خنک شدن کمی سرکه سیب به آن اضافه کنید. آبی که خیلی داغ است می‌تواند باکتری‌های موجود در  سرکه سیب را از بین می‌برد و شما اثر پروبیوتیکی آن را از دست می‌دهید، کمی عسل یا آب یک لیمو را به ۱ فنجان (۸ اونس) چای زنجبیل دم کرده اضافه کنید، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را مخلوط کنید و بنوشید، این چای را یک بار در روز، صبح قبل از خوردن صبحانه مصرف کنید تا حداکثر مزیت   سرکه سیب را تجربه کنید.

۳. چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

چای سبز نیز خاصیت کاهش وزن خود را دارد،  بر اساس مطالعات صورت گرفته چای سبز می‌تواند متابولیسم را تسریع کند.‌

می‌توانید زنجبیل آسیاب شده را به چای سبز داغ اضافه کنید تا ترکیبی از اثرات قوی هر دو ماده را داشته باشید، همچنین می‌توانید یک کیسه چای زنجبیل و یک کیسه چای سبز را با هم دم کنید و بنوشید، این ترکیب را یک یا دو بار در روز بنوشید و در نظر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

۴. آب زنجبیل برای کاهش وزن

نوشیدن آب زنجبیل راه دیگری برای استفاده از مزایای کاهش وزن زنجبیل است.

نحوه استفاده از آب زنجبیل برای کاهش وزن

می‌توانید آب زنجبیل را در خانه تهیه کنید و آب لیموی تازه و آگاو، عسل یا شکل دیگری از شیرین کننده طبیعی را برای بهبود طعمش به آن اضافه کنید، روزی یک یا دو بار به عنوان سرکوب کننده اشتها بنوشید.

۵. پودر زنجبیل برای کاهش وزن

در مقایسه با زنجبیل تازه، زنجبیل خشک شده (پودر زنجبیل) حاوی مقدار بالاتری از ترکیبات به نام شوگائول است، این ترکیب می‌تواند دارای خواص ضد سرطان و ضد التهابی باشند.

نحوه استفاده از پودر زنجبیل برای لاغری

شما می‌توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا آن را با آب مخلوط کنید. همچنین می‌توانید پودر زنجبیل را روی غذای‌تان بپاشید، زیرا مصرف یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل در حالت خام ممکن است باعث سوء هاضمه شود و طعم آن می‌تواند بیش از اندازه تند و قوی باشد.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن

به طور کلی استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن بی خطر است. برخی ممکن است عوارض جانبی مانند یبوست و نفخ را تجربه کنند، زنجبیل ممکن است جریان صفرا را از کیسه صفرا افزایش دهد، بنابراین پزشکان در مورد توصیه آن به افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند محتاط هستند.

همچنین در مورد استفاده از زنجبیل در دوران بارداری تردید‌هایی وجود دارد، هرچند برخی از متخصصان بهداشت زنجبیل را برای حالت تهوع به کسانی که باردار هستند توصیه می‌کنند. اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید یا از دارو‌های رقیق کننده خون (ضد انعقاد خون) استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از زنجبیل با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *