پایان نامه

چگونه موضوع پایان نامه انتخاب کنیم

[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

چگونه موضوع پایان نامه انتخاب کنیم

[button link=”#https://rava20.ir/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-2/”] پرسشنامه های استاندارد [/button]

چگونه موضوع پایان نامه انتخاب کنیم
قدم اول در پایان نامه نویسی انتخاب موضوع است و ساعدنیوز تصمیم دارد تا در این مقاله در مورد اینکه چگونه موضوع پایان نامه انتخاب کنیم صحبت کند.

در تحصیلات تکمیلی و در بعضی از رشته ها در مقطع لیسانس، دانشجویان در پایان دوره آموزشی خود در قالب درس چند واحدی باید پایان نامه ای ارایه دهند.

نوشتن و انجام یک پایان نامه به گونه ای تمام مهارت ها و آموزش های کل دوره شما را محک می زند و به این علت می تواند به تعبیری کارنامه ای عملی از مقطع تحصیلی و دانش علمی شما باید.

516873

چگونه موضوع پایان نامه انتخاب کنیم 

در ابتدای امر برای اینکه بتوانید موضوع خوبی برای پایان نامه خود انتخاب کنید نیاز دارید که نگاهی کنید به رشته تحصیلی و زمینه های مختلف قابل تحقیق و انجام آن و از این میان علاقه مندی ها و زمینه های مهم رشته خود را پیدا کنید.

برای این کار باید در پایگاه های اینترنتی به دنبال موضوعات مختلف بگردید و یا می توانید پایان نامه های قبلی را مطالعه کنید و از پیشنهادهای مطالعات بیشتر در آن ها ایده بگیرید.

بر روی موضوعات رشته خود وقت بگذارید و تحقیق و بررسی کاملی بر روی آن ها داشته باشید و از همه مهمتر اینکه حتما با اساتید و اهل فن مشورت کنید.

گام بعدی شما باید بررسی همه جانبه موضوع باشد. باید مسایل مختلفی را در رابطه با موضوع بررسی کنید.

مواردی مانند نو بودن، کاربردی بودن و ارزش آن در سطح ملی و بین المللی و ارزشمند بودن آن. همچنینی باید بسنجید که دانش و امکاناتی که در اختیار دارید و همچنین زمانی که برای انجام پروژه نیاز است با شرایط فعلی شما همخوانی داشته باشد و بتوانید منابعی که برای تحقیق نیاز دارید تهیه کنید تا در ادامه و میانه راه تحقیق دچار اشکال نشوید. حد الامکان برای پژوهش خود موضوعی را انتخاب کنید که قابلیت بسط و گشترش داشته باشد.

بعد از بررسی هایی که اشاره کردیم نوبت به درست کردن لیست می رسد.

یک لیست از موضوعات مناسب با در نظر گرفتن شرایط که قبلا اشاره کردیم درست کنید.

دوباره به لیست نگاه کنید و آن ها را دوباره با امکاناتی که در اختیار دارید و شرایط زمانی که دارید مقایسه کنید.

سعی کنید منطقی و واقع بینانه برخورد کنید.

از بین موضوعات لیست سه تا چهار مورد را که هم علاقه بیشتری به آن دارید و هم بیشتر با شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب کرده و از یک یا دو استاد در مورد خوبی موضوعات تاییدیه بگیرید.

هنگامی که استاد راهنما و مشاور خود را انتخاب کردید و موضوعات خود را به آن ها ارایه کردید و با مشورت و هماهنگی با اساتید خود موضوع  های نهایی انتخاب شد، باید شیوه  پژوهش را بررسی کنید. مشخص کردن جامعه پژوهش، روش تحقیق، روش نمونه گیری و جمع آوری اطلاعات و روشن کردن مشکلات تحقیق از مواردی است که باید برای موضوعات انتخاب شده بررسی شود و در نهایت بهترین موضوع را با مشورت با اساتید راهنما و مشاور انتخاب کنید.

بعد از اینکه موضوع نهایی انتخاب گردید وقت را هدر ندهید و بلافاصله تحقیق و پؤوهش خود را شروع کنید.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *