کنترل ذهن - انتظار - موفقیت انگیزش - آینده نگری- پژوهش - تفکر

چگونه رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت کنیم؟

چگونه رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت کنیم؟

چگونه رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت کنیم؟

بهتر است دانشجو راههای تقویت رزومه و امتیازات پژوهشی را بشناسد و سپس شروع به رزومه نویسی کند شناخت امتیازات پژوهشی کمک بسیاری به دانشجو میکند که بتواند رزومه خود را تقویت کند. نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی متفاوت میباشد و ما در این مطلب همه آنچه که برای تقویت رزومه احتیاج دارید را گرد آوری کرده ایم.

رزومه نویسی

با توجه افزایش رقابت در زمینه های مختلف شغلی و تحصیلی دانشجو باید به فکر راههای برای تقویت رزومه خود باشد که در عرصه رقابت پیشرو باشد و عقب نماند. رزومه به عنوان معرف شما میباشد و باید بیانگر و معرف ویژگی ها و مهارت های شما در همه عرصه های علمی باشد. از این رو اهمیت به سزایی دار و باید همه تلاش خود را به کار گیرید تا رزومه بسیار قوی داشته باشید. رزومه ها اغلب اطلاعات فردی و مهارت های شما را در بر میگیرد و امتیازاتی که در طول تحقیق و پژوهش کسب نموده اید از این رو نسبت به کیفیت آنها بی تفاوت نباشید و همه تلاش خود را در راستای گرد آوری رزومه با کیفیت به کار گیرید. سعی کنید از اولین دوره های دانشجویی هدف خود را بر مبنای تقویت رزومه قرار دهید در این صورت انگیزه شما نسبت به فعالیت های پژوهشی افزایش خواهد داشت. دانشجویان برای تقویت رزومه خود می بایست مقاله یا کتاب ارائه کنند. رزومه شما باید بیانگر قدرت علمی شما باشد تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید به صورت هدفمند رزومه خود را تقویت کنید.

تصویر

راههای تقویت رزومه؟

تقویت رزومه صرفا با مدارک تحصیلی نمی باشد مثلا چنین تصور نکنید که چون شما مدرک تحصیلی دکتری دارید نسبت به کارشناسی و کارشناسی ارشد در اولویت خواهید بود باید امتیازات پژوهشی کسب نمایید امتیازاتی که به کمک آنها بتوانید علم خود را به جامعه ارائه کنید. مقاله و کتاب بهترین روش برای تقویت رزومه می باشند می توانید به کمک این دو امتیاز رزومه خود را تقویت کنید و امتیازات بیشماری کسب نمایید. ارائه مقاله در ژورنالهای تخصصی و معتبر به مراتب ساده تر از ارائه کتابهای تخصصی می باشد و اما نحوه محاصبه امتیاز هر یک در رزومه با شرایط زیر خواهد بود:

برای آشنایی با نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی هر یک از فعالیت های مقاله نویسی, ارائه کتاب, مدارک زبان خارجی و … می توانید فایل های پی دی اف زیر را دانلود و مطالعه فرمایید.

نقش کتاب در تقویت رزومه

کتاب یکی از بزرگترین آثار علمی و ارزشمند محققین و نویسندگان می باشد که در طول دوره تحصیلی نویسندگان می توانند با نگارش کتاب و افزودن امتیاز آن به رزومه به موفقیت های بزرگی دست یابند. نگارش کتاب جز بزرگترین فعالیت های پژوهشی نویسندگان محسوب می شود و کمک زیادی به تقویت رزومه می کند البته نگارش کتاب نیز نیاز به مهارت بسیاری در حوزه نویسندگی و تحقیقاتی دارد و کار ساده ای به حساب نمی آیند. کتاب باعث می شود نویسنده به عنوان یک صاحب نظر شناخته شود. بهتر است کتابی که نگارش می کنید در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

نقش مقاله در تقویت رزومه

مقاله نویسی امروزه رواج زیادی داشته است و تقریبا همه پژوهشگران باید برای اینکه بتوانند امتیازاتی کسب کنند مقاله بنویسند و آنرا در ژورنالهای معتبر به چاپ رسانند. افزودن امتیاز چاپ مقاله در مجلات معتبر به رزومه مزیت بزرگی محسوب می شود. مقاله ها تحقیقات چندان گسترده ای نیستند و حجم آنها نسبت به کتاب و پایان نامه بسیار کوتاه است اما به هر حال نیاز به تحقیق و پژوهش دارند و باید فردی بتواند از عهده این تحقیقات برآید و حاصل یافته های خود را در قالب مقاله ارائه کند. مقاله و کتاب از جمله تحقیقات بسیار سودمند و مفید محسوب می شوند و طرفداران زیادی دارند.

بخش های اصلی رزومه کاری و تحصیلی

  • ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ
  • ﺗﺤﺼﻴﻼﺕ ﻭ ﺳﻮﺍﺑﻖ ﮐﺎﺭﯼ
  • ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ
  • ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎ
  • ﺯﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ
  • ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪﯼﻫﺎ
تصویر

رزومه متنی است که آینده شغلی و تحصیلی شما را رقم خواهد زد از این روز در نوشتن رزومه بهتر است برخی فرآیندهای نگارشی را رعایت فرمایید که رزومه تاثیر گذاری و کیفیت کافی را دارا باشد. عدم رعایت مسائل اخلاقی در نگارش رزومه ممکن است شما را از ورود به شغل یا شاخه تحصیلی مورد علاقه تان بازدارد. رعایت مسائل اخلاقی و نوشتاری در سطح رزومه از الزامات محسوب میگردد.

  • رزومه باید با صداقت و بدون اغراق و بزرگنمایی نوشته شود.
  • رزومه باید معرف ویژگیها و مهارت های کاربردی شما باشد و به مسائل بی ربط نیازی نیست اشاره کنیم.
  • رزومه خود را به روز رسانی کنید و آخرین و جدیدترین دستاورد های خود را به رزومه بیفزایید.

از آنجایی که هریک از ما می توانیم علایق بسیار گسترده ای داشته باشیم، در این بخش از رزومه باید علایقتان را گلچین کنید و سعی کنید نسبت به شغل درخواستی تان از آن ها بنویسید، بصورتی که خیلی هم طولانی نباشد. می توانید یک لیست درست کنید و هر مورد را با بولت پوینت مشخص کنید.

یک بخش را به مقالات و مطالب منتشر شده اختصاص دهید. این بخش بیشتر در رزومه های علمی و آکادمیک دیده می شود و برای کسانی که برای تحصیلات تکمیلی یا ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺩﺭ ﻫﻴﺌﺖﻫﺎﯼ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺷﻐﻞﻫﺎﯼ ﺁﮐﺎﺩﻣﻴﮏ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﻴﺮﺩ. ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩﺍﯼ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻓﺮﺩﯼ ﻳﺎ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪﺍﻳﺪ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺫﮐﺮ ﮐﻨﻴﺪ. ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻫﺮ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ:

  • ﻧﺎﻡ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ / ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﻫﺎ، ﻧﺎﻡ ﻣﻘﺎﻟﻪ / ﮐﺘﺎﺏ، ﻣﺤﻞ ﭼﺎﭖ / ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬﺎ ﺳﺎﻝ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.

ﻧﮑﺘﻪ: ﺍﮔﺮ ﻣﻄﻠﺐ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ ﺣﺘﻤﺎ ﻧﺎﻡ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻭ ﻟﻴﻨﮏ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﻴﺪ.

درصورتیکه قرار است رزومه خود را پست کنید، آن را در کاغذ A۴ با کیفیت پرینت بگیرید و در پاکتی هم سایز خودش بگذارید تا مجبور نباشید آن را تا کنید. اگر آن را ایمیل می کنید بهتر است به شکل PDF ارسالش کنید تا از در هم ریختن ساختار و فونت رزومه جلوگیری کرده باشید. مگر اینکه کارفرما خودش فرمت دیگری را ترجیح دهد. نام فایل را اسم و فامیل خودتان بگذارید تا براحتی از میان نام دیگران قابل پیدا کردن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *