چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟

چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟

چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟

از همایش های روز داخلی باخبر شوید ، در این همایش ها شرکت کنید و امتیاز علمی حضور در کنفرانس و ارائه مقاله در کنفرانس را کسب نمایید . در این مطلب به شما اموزش خواهیم داد که چگونه بتوانید همایش ها را شناسایی کنید و مقاله مرتبط با همایش را بنویسید و ارسال کنید.

کنفرانس چیست و از نظر لغوی چه معنایی را دربر میدارد؟

کنفرانس جلسه ای است که افراد در خصوص موضوع یا مسئله ای به منظور تبادل نظرات و رایزنی جمع می شوند. انواع کنفرانس ها یا حیطه گرایشی مختلف وجود دارد. کنفرانس آموزشی، تجاری و غیره وجود دارد. سالن کنفرانس محلی است که شرکت کنندگان کنفرانس در آن گردهم جمع می شوند. کنفرانس، همایش، کنگره و عبارات معنایی متشابه تنها از نظر هدف و تعداد افراد شرکت کننده با یکدیگر متفاوت می باشند.

کنفرانس های آموزشی با هدف بیان تحقیقات و یافته های جدید می باشد. افراد حاضر در محیط آکادمیک و آموزشی به منظور تبادل یافته ها و ارائه تحقیقات خود در کنفرانس شرکت می کنند. کنفرانس های تجاری و مرتبط با کسب وکار با هدف بیان فرصت ها در محیط یک کسب وکار خاص صورت می گیرد. این گردهمایی می تواند از افراد ، مدیران، سهام داران یک شرکت و یا چندین شرکت باشد. کنفرانس بازرگانی در مقیاس بزرگ تر و در حیطه بررسی فرصت ها، محدودیت ها در حوزه صنعت خاص می باشد و شرکت کنندگان در این کنفرانس می تواند شرکت های بزرگ در صنعت مرتبط باشند تا به ارائه تجربیات و نظرات خود بپردازند. موضوع کنفرانس و مواردی که سخنوران در طول کنفرانس بیان می نمایند می بایست برای شرکت کنندگان مشخص شده باشد تا شرکت کنندگان با دیدگاه و اطلاعات مرتبط لازمه در کنفرانس شرکت نمایند.

  • تعداد شرکت کنندگان: از ۱۰تا۱۰۰ نفر به بالا؛
  • میزان تعامل شرکت کنندگان: متوسط و کم؛
  • میزان صمیمیت: نیمه رسمی و رسمی؛
  • مدت برنامه: یک تا چند روز؛
  • مثال: کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی.

مقاله کنفرانسی چیست؟

علاوه بر مقالات ژورنالی، مقالات دیگری هم هستند که به مقالات کنفرانسی معروفند. این دسته از مقالات در کنفرانس ها ارائه می شوند.

در مقالات کنفرانسی معمولا ایده هایی مطرح می شود که هنوز به خوبی و با جزئیات به آنها پرداخته نشده و با مقالات و دستاوردهای موضوعی مشابه مورد مقایسه قرار نگرفته اند. البته مقالات کنفرانسی به جز ارائه به شکل شفاهی در کنفرانس ها به صورت پوستر یا در قالب بحث و گفت وگو در جریان رویداد کنفرانس هم مطرح می شوند.

پس اگر به دنبال این هستید که مثلا رزومه تان را برای شرکت در مصاحبه دکتری پربار کنید و فرصت کافی برای نگارش مقاله و دریافت پذیرش آن برای انتشار در ژورنال ها ندارید، به فکر شرکت در کنفرانس ها و تولید تعدادی مقاله کنفرانسی باشید.

تصویر

اهداف و دلایل شرکت در کنفرانس

  1. شرکت در کنفرانس به عنوان سخنران اصلی
  2. شرکت در کنفرانس به عنوان شرکت کننده عادی و حضور عادی برای استفاده از مباحث و مقالات ارائه شده در کنفرانس
  3. شرکت در کنفرانس به عنوان اسپانسر مالی و تامین هزینه کنفرانس
  4. شرکت در کنفرانس به منظور ارائه مقاله بدون چاپ آن
  5. شرکت در کنفرانس به منظور ارائه مقاله و چاپ آن

اما سوال این است که چگونه میتوانیم مقاله کنفرانسی بنویسیم و آنرا به یک کنفرانس ارسال کنیم؟

برای شروع یک نگارش و تهیه یک مقاله کنفرانسی بایستی به چند مورد توجه داشته باشید:

  1. ساختار و استایل مقاله و ارائه خود را تعیین کنید.

“مقاله خود را به چه شکلی برای ارائه ساختاربندی خواهید کرد؟” پاسخ به این سوال برای شروع نگارش مقاله شما بسیار حیاتی خواهد بود. به این علت که نحوه ارائه شما، ساختار سند مکتوب شما را شکل خواهد داد. چند مورد نمونه برای نحوه ارائه مقاله به شکل زیر خواهد بود:

  • یک ارائه تصویری شامل نرم افزارهایی همچون پاور پوینت و یا Prezi
  • مقاله ای که شما آن را با صدای بلند و در میان اعضای شرکت کننده خواهید خواند.
  • بحث و گفتگو به شکل میز گرد

یکی از انواع روش های ارئه یک مقاله کنفرانسی، ارائه آن به صورت گفتگو و به شکل میز گرد است.

ارائه مقاله همچنین می تواند شامل ترکیبی از روش های گفته شده نیز باشد. به عنوان مثال ممکن است شما یک مقاله را با صدای بلند بخوانید و هم زمان تصاویری را برای حضار به نمایش بگذارید. بسته به مقاله شما، ممکن است مجبور شوید با شرکت کنندگان یک مکالمه غیر رسمی نیز داشته باشید.

شما همچنین نیاز دارید قبل از شروع به نگارش مقاله از تعداد کلمات و یا حجم مطالب مورد نیاز برای نگارش مقاله مطلع شوید. ارائه مقالات معمولاً زمانی بین 15 الی 20 دقیقه را به خود اختصاص خواهند داد. به طور میانگین برای روخوانی یک صفحه پشت و رو مدت زمان 2 الی 2.5 دقیقه مورد نیاز خواهد بود. از این رو یک مقاله 8 الی 10 صفحه ای (پشت و رو)، برای یک ارائه کنفرانسی، مقاله مناسبی به نظر می رسد. اطمینان حاصل کنید که مقاله شما محدودیت های ایجاد شده از طرف برگزارکنندگان کنفرانس را رعایت کرده باشد. معمولا هر کنفرانس فرمت مخصوص به خود را به شکل فایل ورد در سایت کنفرانس قرار می دهد. بهتر است از ابتدای کار نگارش مقاله خود را بر روی این فایل انجام دهید و با تغییر عناوین و پاک کردن مطالب آن فایل و نوشتن مطالب خودتان، آرام آرام مقاله خود را شکل دهید. با این کار می توانید به صورت مستقیم از فرمت های تعریف شده توسط برگزارکنندگان که در فایل ورد اعمال شده اند، استفاده کنید و مثلا در صورتی که شکل شما خوانایی کافی ندارد سایز آنرا تغییر دهید. همچنین، هدر و فوتر کنفرانس ها عموما دارای شکل و فرمت به خصوصی است که تعریف دوباره آنها در فایل خودتان ممکن است مشکل باشد.

  1. استانداردهای کنفرانس و ساختار جلسه را در نظر بگیرید.

برآورده کردن انتظارات شرکت کنندگان کنفرانس بسیار مهم است. در صورتی که قبلاً در کنفرانسی شرکت کرده باشید، به مسائل مطرح شده در آن توجه کنید. برخی از کنفرانس ها دارای استانداردهای خاصی برای نگارش مقاله هستند. توجه داشته باشید که حتماً این استانداردها در مقاله شما رعایت شده باشد.

برخی از کنفرانس ها دارای استانداردهای خاصی برای نگارش مقاله هستند. توجه داشته باشید که حتما این استانداردها در مقاله شما رعایت شده باشد.

مخاطبان خود را آنالیز کنید.

اطلاع از مخاطبان برای هرگونه ماموریت نوشتاری حیاتی است؛ این موضوع برای مقالات کنفرانسی به این دلیل که دارای تعامل رو در رو با مخاطبان هستند، دارای اهمیت بیشتری است. داشتن اطلاعات در رابطه با نیاز مخاطبان شما را در نگارش یک مقاله کنفرانسی که بتواند نتیجه تحقیقات شما را برای مخاطبان انتقال دهد، یاری خواهد کرد.

مسائل مطرح شده در کنفرانس حول چه محورهایی هستند؟

برای اطلاع از این مسئله شما می توانید به آگهی های ارائه شده برای کنفرانس و یا ماموریت و چشم انداز کنفرانس مراجعه کنید. چه کلمات کلیدی در این میان بیش از بقیه تکرار شده اند؟ کار تحقیقاتی شما چگونه با این مطالب ارتباط پیدا خواهد کرد؟ پاسخ به این دو سوال می تواند امتیاز مقاله شما را برای گرفتن پذیرش بالا برد. همچنین، در صورتی که کنفرانس مورد چندین دوره برگزار شده است و دوره اول آن نیست، مقالات پذیرش شده در سال های قبل را به صورت تیتر وار مطالعه کرده و با ساختار کلی کنفرانس آشنا شوید.

مسائل اولیه مطرح شده در حوزه تخصصی حول چه محورهایی هستند؟

چگونه می خواهید گپ مطالعاتی موجود در حوزه تخصصی خود را پر کنید؟ یافتن پاسخ این پرسش یکی از مهم ترین بخش های پروسه تحقیقاتی شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات در این زمینه موارد زیر را امتحان کنید:

  • مجلات یا کتبی را که اخیراً توسط برگزار کنندگان کنفرانس منتشر شده اند، مطالعه کنید.
  • با افرادی که قبلا در این کنفرانس شرکت کرده اند، صحبت کنید.
  • به سوالات مطرح شده در ادبیات موضوع توجه کنید.
  • سوالات اولیه ای را که پروژه شما را شکل داده اند، بررسی کنید.
  • تصور کنید که در حال ارائه مقاله خود در کنفرانس هستید؛ چه سوالاتی برای مخاطبان شما ایجاد شده است و پاسخ به چه سوالاتی برای آنان قابل استفاده خواهد بود؟

نگارش مقاله کنفرانسی

آیا می توان یک مقاله ژورنالی با موضوع مشابه با موضوع کنفرانس به همان شکل به یک مقاله کنفرانسی تبدیل کنیم؟ در این مورد بایستی احتیاط فراوانی را به خرج دهید. در رابطه با مقالات کنفرانسی محدودیت زمانی و نیاز مخاطبان ممکن است شما را وادار به انتقال پیام و نتایج تحقیقات در قالب یک متن کوتاه و متمرکز بر اصل موضوع سازد. برای ساخت یک مقاله کنفرانسی لازم است شما تمام مطالب مقالات پیشین را کنار بگذارید و از اول شروع به نگارش مقاله کنید. شما می توانید از مطالب پیشین خود استفاده کنید ولی سعی کنید تنها یک نگاه گذرا بر آنها داشته باشید. همچنین با توجه به اینکه سطح علمی مقالات کنفرانسی عموما پایین تر از سطح علمی مجلات است، اصلی ترین یافته های پژوهشی خود را در مقالات ژورنالی به کار ببرید و مطالب ساده تر و یا اولیه را در مقالات کنفرانسی ارائه کنید. ارزش یافته های خود را درک کنید و با توجه به آن تقسیم بندی مناسبی برای استفاده از هر بخش نتایج در مقالات مختلف، انجام دهید. مطالب سنگین که نیاز به تعداد زیادی صفحه برای بیان و استدلال دارند برای اکثر کنفرانس ها مناسب نیست و اصولا مخاطبان بسیار خاصی دارند. کنفرانس ها به دنبال مطالبی هستند که مخاطب نسبتا زیادی باشند و گرچه ممکن است موضوع پژوهش شما برای خیلی از افراد مورد توجه نباشد، ولی روش و روند کار می تواند برای بسیاری از دانشجویان آموزنده باشد و موجب یادگیری آنها شود.

تصویر

چگونه در کنفرانس شرکت کنیم؟

شرکت در کنفرانس های داخلی ابتدا باید از زمان و مکان و هزینه آن اطلاع داشته باشید و سپس ثبت نام کنید و برای کسب اطلاعات از زمان کنفرانس ها نیاز به یک منبع علمی بسیار معتبر دارید که در ایران برای اطلاع از کنفرانس ها میتوانید از طریق سایت های زیر اقدام فرمایید.

در سایت های فوق کلیه اطلاعاتی که شما نیاز خواهید داشت نوشته شده است و میتوانید با مراجعه به این سایت ها هم در کنفرانس ثبت نام کنید و هم از طریق ادرس ایمیلی که در اختیارتان قرار خواهد داشت میتوانید چکیده مقاله خود را به کارشناسان و داوران ارسال فرمایید تا هر چه سریعتر پیگیری شود توجه داشته باشید که زمان شما برای ارسال مقاله کاملا محدود میباشد و در صورتی که خارج از بازه زمانی تعیین شده فایل خود را ارسال کردید ممکن است مقاله پذیرفته نشود.

هزینه ها و نحوه ارسال مقاله

برای شرکت در کنفرانس و چاپ مقاله هزینه ای با نام هزینه ثبت نام (Registration) دریافت می شود. البته می توان در برخی از کنفرانس ها نیز بدون ارسال و ارایه مقاله با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت. برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به حضور و ثبت نام به موقع در کنفرانس، معمولا هزینه تعیین شده اولیه برای ثبت نام (Early registration) کمتر است و پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری را باید بپردازید. همچنین تعداد زیادی از کنفرانس ها برای دانشجویان و یا اساتید تخفیف ویژه ای قائل می شوند که در بخش هزینه ثبت نام اعلام شده در سایت کنفرانس اطلاع رسانی می شود.

تمامی مقالات ارسال شده برای کنفرانس ها دارای قالب یا فرمت نگارش (Template) مشخصی می باشند که کاملا مخصوص به آن کنفرانس می باشد. هر مقاله ای که به کنفرانس ارسال می شود، می بایست قواعد نگارش مقالات مربوط به آن کنفرانس را کاملا رعایت کند. در صورت عدم رعایت، در بیشتر اوغات مقاله بدون داوری شدن، رد می شود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *