چگونه با گوشی صور فلکی را در آسمان پیدا کنیم؟

چگونه با گوشی صور فلکی را در آسمان پیدا کنیم؟

چگونه با گوشی صور فلکی را در آسمان پیدا کنیم؟

اگر مقاله هایی در باره آشنایی با تابلوی آسمان خوانده باشید، می دانید که صورفلکی گروهی از ستارگان هستند که الگویی قابل شناسایی در پهنه آسمان را تشکیل می دهند. این الگوها کاملا فرضی و نسبی و بر اساس دید زمینی ما تعیین شده است.

آسمان شب پر از ستاره منظره ی بسیار زیبایی است. در این میان، با پیدا کردن صور فلکی در آسمان می توانید این لذت را دوچندان کنید. خوشبختانه با استفاده از برخی اپلیکیشن ها و گرفتن گوشی به سمت آسمان، به راحتی می توانید این صور فلکی را پیدا کنید. صور فلکی گروههایی از ستارگان در آسمان هستند، که مجموعه های قابل تشخیص را تشکیل می دهند.ستاره شناسان قدیمی توانستند بعضی از این مجموعه ها را پیدا کنند و آنها را به نام موجودات افسانه ای، خدایان و الهه ها نام گذاری کنند.

۲پلیکیشن برای پیدا کردن صور فلکی

آسمان شب پر از ستاره منظره ی بسیار زیبایی است. در این میان، با پیدا کردن صور فلکی در آسمان می توانید این لذت را دوچندان کنید. خوشبختانه با استفاده از برخی اپلیکیشن ها و گرفتن گوشی به سمت آسمان، به راحتی می توانید این صور فلکی را پیدا کنید. در ادامه ۲ تا از این اپلیکیشن ها را معرفی می کنیم.

برنامه Stellarium

اپلیکیشن Stellarium برای پیدا کردن صور فلکی با گوشی، معمولا یکی از محبوب ترین ها محسوب می شود. خوشبختانه در کنار اندروید و آیفون، نسخه ی آیپد این اپ هم وجود دارد. اگرچه استفاده از آن کاملا رایگان است، اما می توانید برای کمک به این پروژه ۲۰ دلار پرداخت کنید.

مانند دیگر اپلیکیشن های این چنینی، Stellarium هم با استفاده از موقعیت مکانی شما می تواند صور فلکی موجود در آسمان را در معرض نمایش قرار دهد. با استفاده از این اپ همچنین قادر به پیدا کردن موقعیت سیاره ها، ستاره های دنباله دار، ماهواره ها و دیگر اجرام فضایی هستید.

تصویربرنامه Stellarium

برنامه SkyView

این اپلیکیشن هم طرفداران زیادی دارد و می توانید نسخه ی اندروید، آیفون و آیپد آن را دانلود کنید. نسخه ی پولی آن ۲ دلار قیمت دارد و نسخه ی لایت آن را می توانید به طور رایگان خریداری کنید. اگرچه آخرین بار این اپلیکیشن حدود ۲ سال قبل آپدیت شده، اما هنوز بدون مشکل انجام وظیفه می کند. به طور کلی نسخه ی لایت آن که رایگان است، می تواند نیاز بیشتر کاربران را برطرف کند.

تصویر برنامه SkyView

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amosنرم افزار کیفی: Maxqudaتعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرامکانال تلگرام سایت: برای عضویت در کانال تلگرام سایت اینجا کلیک کنید(البته قبلش فیلتر شکن روشن شود!!) مطالب جالب علمی و آموزشی در این کانال درج می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *