پایان نامه نویسی مقاله نویسی

چاپ اورژانسی مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

چاپ اورژانسی مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

چاپ اورژانسی مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

مجله ای که برای انتشار مقالات خود انتخاب میکنید باید تاییدیه یکی از وزارت ها وس ازمان های مربوطه را دارا باشند در این مطلب تصمیم داریم نحوه اعتبار سنجی مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

کدام مجلات مورد تایید وزارت علوم هستند؟

در ایران سازمان های مختلفی هستند که مجلات علمی پژوهشی معتبر منتشر شده را معرفی کرده و اعلام می کنند. در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه هایی را پایه ریزی کرده اند که در آن ها نشریات معتبر علمی پژوهشی و علمی ترویجی داخلی را معرفی و رتبه بندی کرده اند. در مقالات قبلی با لیست های مجلات علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اشنا شدیم. در این مقاله می خواهیم لیست مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم را معرفی کنیم.

سامانه رتبه بندی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط این وزارت خانه تاسیس گردید تا مجلات علمی کشور را نمایه کرده و آن ها را با ارزشیابی های کارشناسی و علمی، رتبه بندی کند. این سامانه از سال 93 فعال است ولی کار اصلی و هوشمند خود را از سال 96 ادامه می دهد. این سامانه تمامی نشرها و مجلات داخل کشور را به دقت رصد می کند و پس از ارزش گذاری علمی آن ها و تایید شدنشان توسط کارشناسان و داوران در سامانه ثبت می شوند.

این پایگاه و سامانه روزانه و دقیق تمامی نشریات و مجلات را مورد رصد قرار می دهد و اطلاعات آخرین شماره چاپ شده و مقالات آن ها را استخراج نموده و در بانک اطلاعاتی خود این داده ها را ثبت می کند. لیست نهایی منتشر شده شامل اطلاعات کاملی از نشریات داخل کشور در زمینه کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که با مراجعه به آن می توان از آخرین وضعیت این مجلات آگاه شد.

تصویر

نحوه اعتبار سنجی مجلات مورد تایید وزرات علوم

لیست مجلات مورد تایید و دارای اعتبار که وزارت علوم تحقیقات و فناوری در فواصل زمانی مختلف ارائه می نماید همواره از طریق وب گاه دفتر سیاستگذاري و برنامه ریزي امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوري به آدرس http://rppc.msrt.ir منتشر می گردد. مجلات معتبر و مورد تایید این وزارت در رشته های علوم انسانی / فنی و مهندسی / کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشكی / علوم پایه / هنر و معماری ارائه شده است. با توجه به اینکه برخی از مجلاتی که دارای ایندکس هایی مانند ISI،SCOPUS، ISC و غیره هستند به خاطر دلایل مختلفی از جمله پایین آمدن کیفیت علمی مجله و درج مقالات سطح پایین در آن از نظر وزارتین و دانشگاه آزاد مجلاتی فاقد اعتبار قلمداد می شوند و اخذ پذیرش و چاپ در مجلات نامعتبر اعلام شده توسط خود را بی اعتبار می دانند. از این رو نویسنده موظف است قبل از انتشار مقاله در هر نوع مجله ابتدا آنرا اعتبار سنجی و بررسی نماید.

شرایط احراز صلاحیت مجلات معتبر که پذیرش و چاپ مقاله در آنها مورد قبول است، مجله هایی هستند که رتبه آن ها توسط یکی از کمیسیون های زیر صادر شده باشد:

چنانچه می خواهید مجله انتخابی خود را که جز یکی از مجلات معتبر ISIو ISCو SCOPUS می باشد را از طریق خود پایگاه بررسی و اعتبار سنجی کنید از طریق آدرس های اینترنتی زیر می توانید اقدام فرمایید.

بخش بررسی مجلات موسسه تامسون رویترز که دو دسته از مجلات را منتشر میکند ISI, JCR

بخش بررسی مجلات خارجی و بسیار معتبر SCOPUS

بخش بررسی مجلات معتبر داخلی ISC

ادرس های اینترنتی فوق که متعلق به پایگاههای علمی هر مجله می باشد که می توانید با وارد کردن عنوان و ISSN مقاله بررسی انجام دهید و با اطمینان مقاله خود را سابمیت نمایید. چنانچه مجله ای جز بلک لیست مجلات باشد نیز می توانید با مراجعه به آدرس های اینترنتی فوق بررسی فرمایید.

تصویر

فرمت کلی مقالات

به طور کلی فرمت مقاله یا همان ساختار مقاله های علمی به شرح زیر می باشد:

  • صفحه عنوان که عبارت است از موارد زیر
  1. عنوان مقاله
  2. نام نویسندگان و درجه علمی آن ها و درج ایمیل نویسنده مسئول
  3. چکیده
  4. کلیدواژه یا کلمات کلیدی
  • صفحه مقدمه و پیشینه
  1. مقدمه
  2. پیشینه تحقیق
  3. روش تحقیق
  • صفحه بدنه اصلی
  1. متن اصلی مقاله
  2. یافته ها (بدنه اصلی مقاله)
  • صفحه نتیجه گیری
  1. بحث و نتیجه گیری
  2. پیشنهادات
  3. صفحه تقدیر و تشکر
  4. تقدیر و تشکر
  • صفحه منابع و رفرنس ها
  1. منابع
  2. صفحه پیوست ها
  3. ضمائم و پیوست ها

توجه به نکات ضروری در مورد مقالات

اگر مقاله پایه و اساس اثبات شده ای نداشته باشد و نوشته های شما صرفا بر اساس تصوارت و حدس و گمان شما باشد بی اعتبار می باشد. تمام بخش های مقاله را می بایست با استناد و اثتنبات بنویسید و برای همه بخش ها تحقیقات لازم و کافی انجام دهید.

از منابع علمی کمک بگیرید و رفرنس نویسی را فراموش نکنید بهتر است مقالاتی را که می خواهید از منابع آنها استفاده کنید جز منابع و مقالاتی باشند که در ژورنالهای معبتر ثبت رسمی شده اند.

در آن برای اثبات بیشتر تحقیقات از تصاویر, جداول و نمودار استفاده کنید که بهتر می توانید از این طریق اطلاعات خود را اثبات کنید.

بخش های اصلی مقاله از جمله عنوان مقدمه و چیده که اولین بخش هایی هستند که داوران و مخاطبان مشاهده می کنند بهتر است با کیفیت بسیار بالا و با دقت بررسی و اصلاح شوند.

مراحل انتشار مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

برای انتشار مقالات خود در مجلات مورد تایید وزرات علوم باید مراحل و دستور العمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا مقاله خود را باید به انگلسی ترجمه کنید. ترجمه اولین مرحله و ضروری ترین بخش انتشار مقاله میباشد.
  • مقاله بعد از اینکه ترجمه شد باید سریعا ویراستاری شود و ایرادات دستور زبانی و محتوایی آن برطرف گردد. که دومین مرحله سابمیت مقاله به حساب میرود.
  • پارافریز و رفع سرقت علمی از متد مقاله نیز سومین مرحله میباشد که تمامی مقالات باید پارافریز شوند و شباهت های دستور زبانی آن برطرف گردد.
  • انتخاب مجله مناسب برای مقاله گام بعدی میباشد که باید مجله ای که انتخاب میشود از لحاظ حوزه موضوعی و سطح علمی متناسب با مقاله باشد چنانچه مجله از لحاظ حوزه موضوعی و سطح کیفی با مقاله مطابقت نداشته باشد احتمال ریجکت بالاتر خواهد رفت.
  • بعد از انتخاب مجله مناسب باید مقاله را فرمتبندی کنید و فرمت مقاله را تبدیل به فرمتی کنید که از طرف مجله تعیین شده است. فرمت بندی مقاله یکی از روش های کاملا ضروری میباشد.
  • بعد از فرمتبندی باید بلافاصله مقاله خود را به مجله ای که انتخاب کرده اید سابمیت نمایید. و منتظر نتیجه داوری بمانید.

نکته: با توجه به اینکه اخذ امتیاز چاپ مقاله در رزومه تنها بعد از دریافت نامه پذیرش ممکن میشود باید سعی کنید هر چه سریعتر نامه پذیرش را از مجله دریافت نمایید و برای اینکه روند اخذ نامه پذیرش مقاله سریعتر اتفاق بیفتد باید به چند نکته کلیدی دقت کنید که روند داوری سریع تر پیش برود.

نکته: ترجمه باید دقیق و منسجم باشد کیفیت ترجمه رابطه مستقیم با کیفیت مقاله دارد و باید سعی کنید با کیفیت بهتری مقاله خود را ترجمه کنید.

نکته: انتخاب مجله مناسب یکی دیگر از راههای است که باعث تسریع در اخذ نامه پذیرش خواهد شد اغلب مجلات با توجه به اعتبار بسیار زیادی که دارند زمان داوری طولانی تری دارند و روشن است مقاله زمان بسیاری تا اخذ نامه پذیرش صرف خواهد کرد از این رو توصیه میکینم در انتخاب مجله مناسب دقت بیشتری داشته باشید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *