پرسشنامه رفتار یادگیرنده در تدریس اثربخش استاد
در دنیای کنونی، آموزش عالی از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. هر کشوری با داشتن سیستم آموزش عالی مؤثر و اثربخش میتواند گامهای مؤثری در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بردارد و موجبات توسعه پایدار کشور را فراهم سازد. میتوان اذعان داشت که برنامههای درسی موتور محرکه هر نظام آموزشیای است و از اهمیت چشمگیری برخوردار هستند و بر اساس آنهاست که میتوان در خصوص کم و کیف یک سیستم آموزشی در هر دوره و پایهای اظهارنظر نمود و به ارزشیابی آن پرداخت. کشورهایی که توانسته باشند در زمینه طراحی، تدوین و اجرای مناسب این برنامههای درسی عملکرد بهتری داشته باشند، بیشک در تربیت نیروی انسانی نیز عملکرد بهمراتب بهتری خواهند داشت. یکی از مهمترین عناصر برنامههای درسی که اغلب نظریهپردازان این حوزه به آن اشاره نمودهاند، تدریس است. درواقع طراحی و برنامهریزی اتفاقات تدریس همواره یکی از وظایف کار متخصصان برنامه درسی است. تدریس ازجمله موضوعاتی است که از گذشته تا به امروز جزو دغدغههای اساسی پژوهشگران و نظریهپردازان تعلیم و تربیت در سرتاسر جهان بوده است. هنگامیکه سخن از آموزشوپرورش یا آموزش عالی به میان میآید، مفاهیمی همچون معلم و بهویژه تدریس بهمراتب بیشتر از سایر متغیرهای مربوط نمایان میشوند تا آنجا که حتی عدهای تدریس را مترادف با آموزشوپرورش تلقی کردهاند (فتحی آذر، 1391). یادگیری بهعنوان یکی از مهمترین هدفهای تربیتی، محصول تدریس است. بهعبارتدیگر اگر تدریس منجر به یادگیری نگردد، میتوان ادعا نمود که اصلاً تدریسی نیز صورت نگرفته است.
این پرسشنامه دارای 7 سوال بوده و هدف آن ارزیابی رفتار یادگیرنده در تدریس اثربخش استاد (رفتار مثبت یا منفی) – از دیدگاه اساتید می باشد.
به همراه 4 مقاله مرتبط رایگان
این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است
انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای SPSS – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.