پرسشنامه درگیری تحصیلی- 22 آیتمی ( ریو و تسنگ، 2011)
در دو دهه گذشته، درگیری تحصیلی به دلیل جامعیت در توصیف انگیزه و یادگیری دانشآموزان و همچنین به عنوان یک عامل پیش بینی کننده قوی عملکرد، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان در مدرسه، موردتوجه پژوهشگران و مربیان قرار گرفته است، درواقع بسیاری از مطالعات نشان داده است که درگیری بالاتر با نمرات و رفتار بهتر، اعتمادبه نفس بالاتر و سازگاری بیشتر در مدرسه همراه است،
برای درگیری تحصیلی تعاریف متنوع و متفاوتی ارائه شده است، برخی پژوهشگران درگیری را به عنوان یک فرایند در نظر گرفتها ند درحالی که دیگران آن را به عنوان یک نتیجه مفهوم سازی کرده اند . ازنظر لنین و پینتریچ (2003) درگیری تحصیلی کیفیت تلاشی است که فراگیران صرف فعالیت های هدفمند آموزشی می کنند تا به صورت مستقیم به نتایج مطلوب دست یابند ریو و تسنگ درگیری عاملی را « مشارکت سازنده ی دانش آموز در جریان آموزشی که دریافت می کند، تعریف کردند. در ابزارهای اندکی برای سنجش درگیری تحصیلی، به عنوان یکی از سازه های مهم در یادگیری و موفقیت در تحصیل، ارائه شده است ( رمضانی و خامسان، 1396).
ریو و تسنگ (2011) پرسشنامه ای22 سؤالی، متشکل از چهار خرده مقیاس های درگیری عاملی (5 سؤال)، رفتاری (5سول ) ، عاطفی (4 سؤال) و شناختی (8 سؤال) طراحی کردند.
همراه 5 مقاله رایگان
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.
نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos
تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower
روش های تماس:
Mobile : 09102194672
Telegram: @abazizi
- E-mail: abazizi1392@gmail.com