رزومه نویسی

نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه

نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه

نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه

ساعدنیوز: دراین متن نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه بررسی شده و سعی شده است تا زوایای مختلف آن توضیح داده شود.

برای ارایه مهارت های فردی به مکان های مختلف، نیازمند رزومه های مختلفی هستیم. رزومه چکیده ای برای نشان دادن شما و مهارت ها، پتانسیل و دست اورده هایتان است که در دو صفحه تنظیم می شود. یکی از موقعیت هایی که در آن نیازمند یک رزومه خوب هستید برای پذیرش دانشگاه است.

نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه چگونه است. 

این موضوع مخصوصا برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارج از ایران بیشتر اهمیت دارد. تا به حال در رابطه با رزومه تحصیلی و بخش های مختلف آن به صورت مفصل صحبت کردیم و در مقاله دیگر در مورد رزومه مناسب برای دانشگاه های خارج کشور صحبت خواهیم کرد. در این متن می خواهیم در رابطه با نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه صحبت کنیم تا بتوانید رزومه تحصیلی موثر و کارامدی بنویسید و بتوانیددر زمینه پذیرش گرفتن موفق تر عمل کنید.

در نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه باید صراحت و سادگی متن حفظ شود. یادتان باشد که محیط  ارایه رزومه، محیطی تخصصی و علمی است و توضیحاتی که در رزومه می آورید باید بیانی رسمی و علمی داشته باشد. متن ادبی با اینکه می تواند زیبا باشد ولی جایی در رزومه برای پذیرش دانشگاه ندارد.

 نکته دیگری که باید به آن توجه کنید کوتاه نویسی و در عین حال مفید نویسی است  بدین مفهوم که توضیحات شما باید کوتاه باشند و فقط شامل اطلاعات اساسی و مهم باشند. با این شیوه در عین خلاصه بودن، بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل می کنید. مخاطب شما هم رزومه های مختلفی را بررسی می کند و مجال خواند اطلاعات طولانی و توضیحات بلند را ندارد.

نکته بعدی در نحوه نوشتن رزومه برای پذیرش دانشگاه داشتن شناخت از دانشگاه ها و ملاک های گزینشی آنها است. هر دانشگاهی ملاک های مختلفی برای گرفتن دانشجو دارد. بدین سبب هر رزومه را متناسب با خواسته های دانشگاه مربوطه پر کنید و سعی کنید برای هر دانشگاه، بر روی مهارت ها و مباحثی که در راستای توجه آن دانشگاه است بیشتر مانور دهید.

در این نوع از رزومه مانند هر نوع رزومه دیگر رعایت صداقت از اهمیت بالایی برخوردار است. هر موردی که در رزومه تحصیلی خود بیان می کنید باید بتوانید در صورت درخواست دانشگاه مربوطه مدرکی از آن ارایه دهید. همچنین از بیان مبالغه آمیز مهارت های خود اجتناب کنید زیرا تاثیر معکوسی برای داوران و بررسی کنندگان درخواست شما خواهد داشت. گفتن واقعیت و داشت صداقت تاثیرگذار ترین و بهترین سیاست کاری برای تهیه رزومه برای پذیرش دانشگاه خواهد بود.

در نهایت قبل از تنظیم و نوشتن رزومه تحصیلی سعی کنید اهداف و خواسته های خود و اهداف و خواسته های دانشگاه مورد نظر را خوب بشناسید. در این راه می توانید از تجربیات دانشجوهای پیشین آن دانشگاه استفاده کنید. در این صورت می توانید اطلاعات و مهارت های خود را به بهترین نحو و موثرترین شیوه در رزومه خود بیاورید و بتوانید رزومه قوی برای پذیرش در دانشگاه تنظیم کنید و بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *