رزومه نویسی

اهمیت رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور

اهمیت رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور

اهمیت رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور

ساعدنیوز:در این مقاله رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور معرفی می شود و درمورد اهمیت آن برای پذریش در این دانشگاه ها صحبت خواهد شد.

امروزه بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر خود دانشگاه های خارج از کشور را انتخاب می کنند. پذیرش در این دانشگاه ها اصول و آداب خود را دارد و شما در بین انبوه بسیاری از داوطلبین توسط دانشگاه و هسته گزینشی، بررسی و طی مراحل مختلف گزینش و انتخاب می شوید به خصوص اگر خواستار ورود به یک دانشگاه خارجی با بورس تحصیلی هم باشید. قسمتی از فرم درخواست یا به اصطلاح اپلیکیشن  (application)، رزومه تحصیلی است که در روند پذیرش شما تاثیر مهم و تعیین کننده ای دارد.

 اهمیت و نیاز رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور 

بسیاری از دانشحویان و دانش آموزان برای ادامه تحخصیل در مقاطع بالاتر اقدام به درخواست فرستادن برای دانشگاه های خارج از کشور برای پذیرش می کنند و بسیاری از این درخواست ها برای پذیرش در کورس های بورسیه دانشگاه های خارجی است. یکی از بخش هایی که در درخواست خود باید قرار داده دهند و جزو مدارک درخواستی اغلب این دانشگاه های خارجی است.

رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور مدرکی است که به صورت خلاصه و فشرده وضعیت علمی و تحقیقاتی، مهارت ها و علایق کاری و تحصیلی شما را بیان می کند به طوری که داور یا گزینشگر بتواند در چند دقیقه دید کلی از شما و صلاحیت ها و توانایی های شما به دست آورد تا بتواند قضاوتی اولیه از شما داشته باشد.

بیایید اینگونه مطلب را باز کنیم که رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارجی مانند ویترین مغازه است که نمایی کلی از چیزی که می توان در داخل مغازه آن را پیدا کنیم به دست می دهد. دقت داشته باشید که نمای ویترین مغازه ها کوچک است و همه اجناس داخل در آن جای نمی گیرد و از طرف دیگر کسی در ویترین نیست که برای مشتری توضیحی بدهد و فقط ظاهر و محتویات داخل آن گواه ارزش و خوب بودن مغازه در نگاه اول در دید مشتریان است. رزومه تحصیلی هم این گونه است.

در رزومه نیز مانند ویترین یک مغازه، به مخاطب آن که داورها و هیئت پذیرش دانشگاه هستند، اطلاعاتی مربوط به توانایی ها و دست آوردهای تحصیلی و علمی شما در زمانی کم، شفاف، مستند و کامل و مختصر داده می شود. رزومه شما باید به گونه ای تنظیم شود که خسته کننده نباشد و در عین حال متقاعد کننده باشد و بتواند در کمترین زمان بیشترین تاثیر را در متقاعد کردن تیم گزینش برای پذیرش شما داشته باشد. یادتان باشد که فقط بخش های مهم را در رزومه بیاورید و مدارک، اطلاعات و توضیحات مفصل تر باید در هنگام مصاحبه ارایه شود.

به خاطر داشته باشید رزومه تنها دلیل موفقیت شما در پذیرش نیست، مدارک و داشته های علمی شما در درجه اول اهمیت در پذیرش شما هستند. رزومه تحصیلی مسیری است که می تواند به گونه ای موثر تر شما را به مرحله مصاحبه و دیده شدن این سوابق و توانایی تحصیلی و علمی توسط تیم گزینشی راهنمایی کند. به تعبیر بهتر با رزومه خوب خود است که شما دانشگاه و یا استاد راهنما را ترغیب می کنید که با شما مصاحبه کرده و شما را به عنوان کاندیدایی مناسب برای پذیرش در دانشگاه خود ببیند. بدین علت رزومه تحصیلی برای دانشگاه های خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دقیق تنظیم و نوشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *