تحلیل آماری - پژوهش - کیفی - کمی - کامپیوتر

نحوه اضافه کردن تصاویر و متن در نرم افزار Word

نحوه اضافه کردن تصاویر و متن در نرم افزار Word

نحوه اضافه کردن تصاویر و متن در نرم افزار Word

در این مقاله آموزشی، به آموزش افزودن عکس و تنظیم آن در ورد می پردازیم. به شما یاد خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی با استفاده از چند کلیک ساده یک عکس را به سند ورد خود اضافه و آن را تنظیم کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه قرار دادن عکس در ورد

قرار دادن یک عکس در ورد کار بسیار راحت و آسانی است و شما می توانید با چند کلیک ساده آن را انجام دهید. برای افزودن عکس به یک سند ورد مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

۱-­ ابتدا در نوار ابزار مایکروسافت ورد بر روی تب Insert کلیک کرده و به بخش Illustrations بروید. سپس، بر روی Pictures کلیک کنید.

تصویر

۲-­ اکنون پنجره Insert Picture برای شما باز خواهد شد. حالا به درایو که عکس خود را در آن ذخیره کرده اید بروید و آن را انتخاب کنید. سپس، بر روی Insert کلیک کنید تا عکس به سند ورد شما اضافه شود. به همین سادگی!

تصویر

خب حالا عکس مورد نظر شما در سند ورد قرار گرفته است. اما شما می خواهید تغییراتی را در آن ایجاد و یا شاید بخواهید آن را جا به جا کنید. برای انجام این کار پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

تنظیمات عکس در ورد

هنگامی که شما یک عکس را در مایکروسافت ورد قرار می دهید می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. نحوه تنظیم عکس در ورد نیز کار راحتی است که در ادامه به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

وقتی که شما تصویری را در یک سند ورد قرار می دهید، تب Format به نوار ابزار ورد اضافه خواهد شد. شما با استفاده از این تب می توانید تنظیمات مربوط به عکس در ورد را انجام دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از تب Format شما ابتدا باید تصویر را انتخاب کنید تا بتوانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

تب Format دارای چند بخش است که شما می توانید از هر کدام از این بخش ها استفاده کنید و تغییرات مربوطه را بر روی تصویر خود ایجاد کنید. در ادامه هر کدام از این بخش ها و قابلیت ها موجود در آن ها را به شما معرفی می کنیم.

بخش Adjust

تصویر
بخش Adjust

این بخش خود شامل گزینه هایی است که هر کدام قابلیت ها و ویژگی هایی را دارند که شما بسته به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده کنید. این گزینه ها شامل موارد زیر هستند:

Remove Backgroun: برای حذف کردن تصویر زمینه می توانید از این گزینه استفاده کنید.

Correctionsاز این گزینه برای میزان روشنایی و شفافیت دید تصویر استفاده می شود.

Color: برای تغییر دادن رنگ تصویر شما باید از این گزینه استفاده کنید.

Artistic Effects: با استفاده از این گزینه شما می توانید به تصویر خود افکت دهید.

Compress Picture: اگر تصویری که شما در سند خود ایجاد کرده اید حجم بالایی دارد، شما می توانید با استفاده از این گزینه حجم آن را کاهش دهید.

Change Picture: اگر قصد دارید تصویر دیگری را جایگزین تصویر خود کنید بدون آنکه قالب و افکت آن را تغییر دهید، از این گزینه می توانید استفاده کنید.

Reset Picture: استفاده از این گزینه تصویر را به حالت اول بر می گرداند (بدون هیچ قالب و افکتی).

بخش Picture Styles

این بخش شامل کادرهای آماده به همراه چند گزینه است. اگر قصد دارید به تصویر خود یک کادر اضافه کنید شما می توانید از کادرهای پیش فرض مایکروسافت ورد استفاده کنید و یا با استفاده از گزینه های موجود یک کادر سفارشی شده را برای خود طراحی و ایجاد کنید.

Picture Border: با استفاده از این گزینه شما می توانید یک کادر سفارشی شده را برای تصویر خود ایجاد کنید. شما می توانید رنگ، اندازه، ضخامت و نوع خطوط کادر را خودتان تعیین کنید.

تصویر
بخش Picture Styles

Picture Effects: این گزینه شامل افکت هایی است که شما می توانید از آن ها برای قرار دادن بر روی تصویر خود استفاده کنید.

تصویر
بخش Picture Styles

Picture Layout: این گزینه ها نیز دارای قالب های آماده می باشد که شما می توانید آن را به تصویر خود اضافه کنید. با استفاده از این قالب ها شما می توانید متن هایی را نیز در کنار تصویر خود وارد کنید.

تصویر
بخش Picture Styles
فروشگاه اینترنتی ملیسا

بخش Arrange

تصویر
بخش Arrange

این بخش نیز مانند سایر بخش های دیگر دارای گزینه هایی است که شما می توانید تنظیمات را بر روی عکس در ورد ایجاد کنید. در ادامه شما را با این گزینه ها آشنا خواهیم ساخت.

Position: با استفاده از این گزینه شما می توانید عکس خود را در هر جایی از سند ورد قرار دهید و تنظیم کنید. همچنین برای جا به جایی یک عکس در ورد شما می توانید بر روی عکس ملیک کرده و به طرف دلخواه یا مکان دلخواه بکشید.

تصویر
بخش Arrange

Warp Textاین گزینه به شما کمک می کند تا تصویر قرار داده شده در متن را تنظیم کنید. که به چه صورتی در متن نمایش داده شود.

تصویر
بخش Arrange

Align: استفاده از این گزینه باعث می شود که اگر چندین عکس را در تصویر قرار دادید آن را مرتب می کند و یا به عبارت دیگر آن ها در یک صف مرتب قرار می دهد.

تصویر
بخش Arrange

Rotate: از این گزینه می توانید برای چرخاندن عکس در ورد استفاده کنید.

تصویر
بخش Arrange

شما همچنین می توانید برای چرخش یک عکس در ورد بر روی آن کلیک و آن را انتخاب کنید. خب حالا یک علامت را در بالای آن مشاهده خواهید کرد. شما می توانید بر روی آن کلیک کنید و به سمت و میزان دلخواه آن را بچرخانید.

بخش Size

برای تغییر سایز عکس در ورد شما باید از این بخش استفاده کنید. با استفاده از این بخش شما می توانید طول و عرض عکس را تغییر دهید.

تصویر
بخش Size

همچنین برای تغییر اندازه تصویر در ورد، شما می توانید بر روی عکس کلیک کنید. آنگاه در قسمت های مختلف تصویر مربع هایی قرار می گیرد. هنگامی که مکان نما را بر روی آن قرار دهید به شکل فلش دو طرفه تبدیل می شود که اگر آن را به هر سمتی بکشید اندازه تصویر تغییر خواهد کرد.

پیشنهاد می شود مقالات زیر را از سایت مطالعه فرمائید:

آموزش نرم افزار لیزرل (بصورت متن و ویدئو ) – رایگان

نوشته

شروع آیلتس از صفر | نکات طلایی برای گرفتن مدرک آیلتس

نوشته

نشریات و مجلات معتبر بین المللی (ISI) در حوزه حشره شناسی

نوشته

قراردادن پاورقی در نرم افزار ورد (word) (حذف و اضافه کردن پاورقی

نوشته

نشریات و مجلات معتبر بین المللی (ISI) در حوزه مهندسی، زیست محیطی

برگرفته از: ساعد نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *