شروع آیلتس از صفر | نکات طلایی برای گرفتن مدرک آیلتس

 شروع آیلتس از صفر | نکات طلایی برای گرفتن مدرک آیلتس

مراحل اولیه برای شروع دریافت مدرک آیلتس

آیا قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید؟ نمی‌دانید باید از جا شروع کنید؟

برای آن‌که بتوانید قدم اول را محکم بردارید، باید با جزئیات آزمون آیلتس و منابع مناسب برای سطوح مختلف آن به طور کامل آشنا شوید، سپس می‌توانید با با پیروی از راهنمای گام به گام برای شروع آیلتس از صفر، مسیر خود را مشخص کرده و با یک برنامه‌ریزی دقیق به نمره دلخواه خود دست پیدا کنید.

از چه زمانی برای گرفتن آیلتس شروع کنیم؟

چگونگی شروع آیلتس یکی از مسائلی است که ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول کرده است. داشتن مدرک آیلتس برای مهاجرت به اکثر کشورهای معتبر جهان ضروری بوده؛ در نتیجه بهتر است هرچه زودتر برای اخذ آن اقدام کنید. 

در آزمون آیلتس توانایی شما بر اساس مهارت‌های مختلفی مانند: شنیدن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) سنجیده می‌شود. شما باید تلاش کنید با برنامه‌ریزی مناسب، مهارت‌های خود را در تمامی بخش‌های آزمون آیتلس ارتقا داده، تا نمره دلخواه خود را به دست بیاورید.

کسب نمره بالا در آیلتس به صورت خودخوان

بسیاری از افراد در ابتدای مسیر خود برای شروع آیلتس از صفر با این سوال مواجه می‌شوند که آیا می‌توان بدون رفتن به کلاس و به صورت خود خوان به نمرات بالایی در این آزمون دست پیدا کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بخش‌های مختلف آیلتس را به صورت جداگانه بررسی کنیم. برای تقویت مهارت در دو بخش Listening و Reading، شرکت در کلاس زبان ضرورتی ندارد و می‌توانید با منابعی نظیر کتاب‌های آموزشی و محتوای اینترنتی به سطح مناسبی برسید.

اما اگر می‌خواهید مهارت‌های Writing و Speaking خود را تقویت کنید، بهتر است در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

 راهنمایی گرفتن از یک استاد کارآزموده به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به صورت دقیق متوجه شوید؛ همچنین برای تقویت مهارت Speaking نیز، بهتر است با شرکت در کلاس‌های تقویت مکالمه، توانایی خود را ارتقا دهید.

مراحل شروع دریافت مدرک آیلتس

بررسی گام به گام مراحل برای شروع یادگیری آیلتس از صفر

به طور کلی نمی‌توان یک مسیر دقیق و مشخص را برای شروع آیلتس از صفر تعیین کرد؛ اما با داشتن یک چارچوب مناسب می‌توانید به سادگی مهارت‌های خود را ارتقا داده و شانس خود را برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس افزایش دهید.

یکی از مسیرهایی که می‌توانید با پیروی از آن نمره خوبی در آزمون آیتلس کسب کنید، به صورت زیر است:

  • انتخاب نوع آزمون بر اساس برنامه مهاجرتی

به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته شده است. اگر تمایل دارید از روش تحصیلی، برای مهاجرت اقدام کنید، باید در آزمون آکادمیک شرکت نمایید. در صورتی که قصد مهاجرت از طریقی غیر از مهاجرت تحصیلی را دارید، باید آزمون جنرال را انتخاب کنید.

در بعضی موارد استثنائاتی نیز وجود دارد؛ در نتیجه بهتر است پیش از انتخاب آزمون، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مقصد مورد نظر خود را به صورت کامل بررسی کنید.

  • تعیین سطح

آزمون تعیین سطح به شما کمک می‌کند تا بتوانید به دور از تعصب، سطح واقعی زبان خود را بشناسید. نوع کلاس و آموزشی که قرار است در اختیار شما قرار بگیرد، بر مبنای سطح زبان شما انتخاب می‌شود.

  • انتخاب بهترین موسسه برای تعیین سطح و آموزش

انتخاب موسسه و استاد مناسب تاثیر قابل توجهی بر روی نتیجه کار شما دارد. بهتر است پیش از آمادگی برای شروع آیلتس از صفر، با موسسات و اساتید توانمند شهر خود آشنا شوید.

البته می‌توانید برای تقویت مهارت‌های خود از منابع موجود در فضای مجازی و کلاس‌های آنلاین نیز استفاده کنید.

  • انتخاب منبع مناسب 

داشتن منابع مناسب به خصوص برای تقویت دو مهارت شنیداری و درک مطلب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شما می‌توانید با استفاده از کتاب‌های تخصصی در حوزه آزمون آیلتس هم مهارت خود را افزایش دهید و هم با زدن تست‌ها و آزمون‌های داخل کتاب سطح آمادگی خود را بسنجید.

از بهترین کتاب‌هایی که برای تقویت مهارت لیسنینگ به چاپ رسیده می‌توان به دو کتاب Tactics for Listening (برای لهجه آمریکن) و Listening Extra (برای لهجه بریتیش) اشاره کرد.

  • برنامه ریزی، رمز موفقیت در آزمون آیلتس

پیش از آن‌که بخواهید برای شروع آیلتس از صفر برنامه‌ریزی کنید، باید به طور کامل با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید.

آشنایی با نقاط ضعف و قوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل برای موفقیت خود برنامه‌ریزی کنید.

در برنامه‌ریزی نباید به طور کل از نقاط قوت خود غافل شوید؛ بلکه باید سعی کنید در کنار برنامه ریزی کلی برای بهبود تمامی مهارت‌ها، تأکید بیش‌تری بر روی نقاط ضعف داشته باشید.

سطوح مختلف زبان برای شروع آیلتس از صفر

آزمون آیلتس تنها برای تعیین سطح زبان انگلیسی نیست، این آزمون مهارت‌های مختلف شما را در سطوح متفاوت سنجیده و بر اساس آن نمره شما تعیین می‌شود.

نمره‌ای که در آیلتس به شما تعلق می‌گیرد در بازه 0 تا 9 متغیر است، طبیعتاً هر چقدر که نمره شما بالاتر باشد، سطح زبان شما نیز بهتر است.

هنگامی که آزمون تعیین سطح می‌دهید، می‌توانید سطح زبان خود را با نمره‌ آیلتس هم‌تراز با آن سطح تطبیق دهید تا بتوانید به بهترین شکل برای تقویت مهارت‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

پایین‌ترین سطحی که برای زبان در نظر گرفته شده سطح A1 و A2 است که با نمره آیلتس 0 تا 3.5 تطابق دارد. برای مهاجرت معمولا نمره آیلتس باید از 6.5 به بالا باشد که این نمره با سطح زبان C1 و C2 هم‌تراز است. 

شروع یادگیری و دریافت مدرک آیلتس

چگونه در آزمون آیلتس از صفر به صد برسیم؟

داشتن نمره آیلتس مناسب برای بسیاری از افراد رویایی دست نیافتنی و دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ اما این موضوع تا حد زیادی به پیشتکار و برنامه‌ریزی شما بستگی دارد.

اگر تلاش کنید مسیر خود را آهسته و پیوسته طی کرده، از منابع مناسب استفاده کنید و از افراد با تجربه کمک بگیرید، قطعا می‌توانید به سادگی مهارت‌های خود را ارتقا داده و سطح خود را روز به روز بالاتر ببرید.

برای رسیدن به نمره بالا در آزمون آیلتس، باید در قدم اول با سطح زبان و نقاط ضعف و قوت خود به طور کامل آشنا شوید. سپس می‌توانید از طریق آشنایی با انواع مختلف آزمون آیلتس و استفاده از کلاس‌ها و منابع مناسب به هدف خود برسید.

توجه کنید که در ابتدای مسیر شروع آیلتس از صفر، ممکن است نمره‌های شما در حد ایده‌آل نباشید؛ اما قطعا می‌توانید با قدری صبر، تلاش و برنامه‌ریزی مناسب نمره خود را بهبود داده و به حد مجاز برای مهاجرت دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *