معجزه ویرایش نیتیو مقالات در پذیرش و چاپ آنها در ژورنال‌های معتبر

  معجزه ویرایش نیتیو مقالات در پذیرش و چاپ آنها در ژورنال‌های معتبر

معجزه ویرایش نیتیو مقالات در  پذیرش و چاپ آنها در ژورنال‌های معتبر
معجزه ویرایش نیتیو مقالات در پذیرش و چاپ آنها در ژورنال‌های معتبر

شما بعد از تهیه یک مقاله پر محتوا، برای گرفتن پذیرش از یک ژورنال معتبر نیاز به ترجمه درست مقاله خود دارید.بنابراین شما نیاز به یک مترجم بومی کشور‌های انگلیسی زبان، که فاکتور اصلی پذیرش مجلات بین المللی ایمپکت دار است را احساس می‌کنید.برای این کار بسیاری از محققین ویرایش نیتیو را برای مقالات علمی خود انتخاب میکنند. تا کیفیت و احتمال چاپ افزایش یابد.

ویرایش مقالات انگلیسی یکی از مهمترین مراحل برای تبدیل یک مقاله علمی به سطح آکادمیک و مورد پذیرش مجلات معتبر جهانی است. اگر هدف شما از ترجمه متن خود، ارسال مقاله به یک ژورنال با نمایه ISI ،IEEE ،PubMed، ارائه پروپزال برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه خارجی، ارائه پایان ­نامه و رساله در یک دانشگاه خارجی می­باشد، می بایست از ویراستاران نیتیو برای ویرایش مقاله خود استفاده کنید. همچنین در بسیاری از موارد در مرحله Revision مقالات بین­ المللی، داوران از نویسندگان مقاله می­خواهند که متن خود را توسط یک ویراستار نیتیو Native انگلیسی زبان، ویرایش نمایند.

ویرایش نیتیو

ویراستاری یک مقاله ی علمی یکی از مهمترین گامهای تبدیل مقاله به سطح آکادمیک و مورد قبول در رده ی A جهانی است.اگر قصد ترجمه و ارائه مقاله و پروپوزال برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر دارید باید از خدمات ویراستاری نیتیو استفاده کنید.

این ویرایش به عملی اطلاق میشود که بعد از تدوین و مراحل داوری ، برای از بین بردن ناموزونی های محتوا و ارتباط بهتر ، انجام میپذیرد.تلاش ویراستار این است که با صاف کردن برخی ایرادات و رفع خطاهای احتمالی نویسنده بدون آنکه در خود محتوا و هویت مقاله دست ببرد کار ترجمه را انجام دهد.وقتی که روی مقاله ، ویراستاری نیتیو انجام میگیرد، ویراستاری مقاله توسط فردی است که دو شرط اصلی را داشته باشد. یکی اینکه زبان مادریش انگلیسی باشد و علاوه بر آن، این فرد دوره های تخصصی ویراستاری مقاله انگلیسی را گذرانده باشد. این دوره ها توسط موسسه های بسیار معتبر بین المللی برگزار می شود و افراد بعد از طی کردن این دوره ها به ادیتور نیتیو تبدیل می شوند. حالا سوالی که پیش میاید این است که، اگه فردی این دو شرط را داشت، می تواند هر مقاله علمی را ادیت نیتیو کند؟ البته که نه. این دو شرط لازمه ولی کافی نیست. مورد دیگری که باید به آن توجه کنیم، تحصیلات ادیتور نیتیو است. ویراستار نیتیو باید هم رشته با مقاله ای باشد که قرار است، ادیت کند. دلیلش این است که ادیتور باید اول مقاله را درک کند، با کلمات تخصصی رشته آشنا باشد تا بعدا بتواند مقاله را ادیت تخصصی کند.

ویرایش علمی – تخصصی

اولین نوع ویرایشی که روی یک متن علمی صورت می گیرد، ویرایش علمی – تخصصی است. در این نوع ویرایش صحت اطلاعات و داده های ارائه شده، بررسی و شیوه بیان مطالب با استانداردهای علمی مطابقت داده می شود. در ویرایش علمی – تخصصی، ویراستار باید در مورد موضوع مقاله اطلاعات کافی و تا حدودی تسلط داشته باشد تا بتواند با اصلاح جملات به انتقال مفاهیم تخصصی متن کمک کند. در این نوع ویرایش معمولاً از اساتید دانشگاه و یا کسانی که با موضوع مقاله آشنایی زیادی دارند، کمک گرفته می شود.

ویرایش زبانی – ساختاری

در این نوع از ویرایش، ساختار جملات به منظور فهم آسان تر و سریع تر متن مورد بررسی قرار می گیرند. اشتباهات دستوری، ابهام های احتمالی در مفاهیم، استفاده از لحن نامناسب و ناهماهنگی در جملات اصلاح می شوند. همچنین با ساده کردن متن، انتخاب واژه ­های بهتر، حذف زوائد و حشوها، تلاش می شود متنی روان و فاقد اشتباهات دستوری ارائه شود.

ویرایش فنی (صوری)

در ویرایش فنی به ظاهر متن توجه می شود. تمرکز ویرایش فنی بیشتر بر اصلاح غلط های املایی و بهبود کیفیت زبانی مقاله است. یکدست کردن متن، تصحیح علائم نگارشی، بررسی پاراگراف ها، یکدست کردن علائم دستوری، بررسی اصطلاحات، بازبینی ارجاعات، رعایت قواعد عددنویسی و تعیین محل تصاویر و جداول ازجمله مواردی هستند که در ویرایش فنی انجام می شوند.

چرا مقاله به ویرایش نیتیو نیاز دارد؟

برای جواب دادن به این سوال، اجازه بدید اول نتایج یک پژوهش را به شما بگویم. در یک تحقیق 12000 مقاله که برای چاپ در یک مجله علمی (ISI , Q1) سابمیت شده بوند از نظر ایرادهای گرامری و ویرایشی بررسی شدند. نتایج نشان داد که 49 درصد مقالات سابمیت شده، 10 تا 15 ایراد ویرایشی و گرامری در هر 1000 کلمه مقاله داشته اند.

این یعنی اگر متوسط تعداد کلمات مقاله را 3000 کلمه در نظر بگیریم، تعداد ایراد های گرامری و ویرایشی به 30 تا 45 غلط در هر مقاله میرسد. نتیجه جالب دیگری که از این تحقیق بدست آمده، نشان میدهید که نویسنده گان از کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، آمریکا و کانادا، به طور 5 تا 10 ایراد گرامری و ویرایشی در هر مقاله داشته اند.

نگارش مقاله به صورت دقیق، گویا و بدون ایراد ویرایشی بودن آن از مهمترین دلایل پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی است. از انجاییکه مجلات علمی نمی خواهد اعتبار خود را به دلیل ایراد های گرامری و ویرایشی از دست بدهند، ویرایش نیتیو مقاله را به همه نویسنده گان به خصوص نویسنده گان کشورهای غیر انگلیسی زبان به شدت توصیه می کنند. در حقیقت بدون ادیت نیتیو و ارایه گواهی ادیت معتبر، شانس پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات به شدت کاهش می یابد.

ویراستار

ادیت نیتیو شامل چه مواردی می شود؟

همه ما وقتی مقاله یا متن انگلیسی مینویسیم، با وجود اینکه خیلی سعی میکنیم که قوانین نگارشی و گرامری را رعایت کنیم ولی در نهایت کاملا مشخص است که یک فرد غیر نیتیو مقاله را نوشته است. دلیل اصلی این که ما فارسی فکر میکنیم و می خواهیم انگلیسی بنویسیم.

ادیتور نیتیو در ارایه خدمات ویراستاری چندین کار روی مقاله شما انجام می دهد. اولین کاری که ویراستار نیتیو انجام می دهد، اصلاح ایراد های گرامری و اشکالات ویرایشی مقاله شما است. شاید فکر کنید که این کار اصلی ترین کار ویراستار بومی باشد. البته رفع ایراد های گرامری مقاله، هر چند شرط لازم است ولی به هیچ عنوان کافی نیست. واقعیت این است که ادیت نیتیو فقط بر طرف کردن ایراد های گرامری نیست. خدمات ویرایش نیتیو مقاله علاوه بر تصحیح گرامری شامل این موارد است:

  • ایجاد یکپارچگی و تصحیح زمانی افعال
  • ایجاد تقارن زمانی مناسب با بین جملات
  • تصحیح لحن بیان جملات
  • اصلاح ارتباطات فعل و فاعل، معلوم و مجهول
  • تصحیح کاربرد حروف تعریف، سجاوندی
  • تصحیح واژگان
  • اصلاح ساختار جمله ها
  • رفع ابهام در مقاله
  • ایجاد ارتباط معقول و متناسب بین جملات و ایجاد یکنواختی در متن
  • ویرایش به یکی از سبک های انگلیسی یا آمریکایی

گواهی ویرایش نیتیو

یکی از مواردی که در ویرایش نیتیو باید به آن توجه شود، گواهی ویرایش نیتیو ویراستار است. بسیاری از سردبیران در مجلات برتر علمی به ارائه مدرک ویرایش نیتیو توسط نویسندگانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست، نیاز دارند. این گواهی تأیید می کند که متن، مقاله و یا سایر کارهای پژوهشی شما توسط ویراستار حرفه ای زبان انگلیسی تصحیح و ویرایش شده است. درواقع گواهی ویرایش نیتیو، تائید می کند که متن شما ویراستاری شده و تمامی ایرادات دستوری، نگارشی و ظاهری آن اصلاح شده اند.

اگرچه داشتن گواهی ویرایش نیتیو، چاپ مقاله شما در مجله موردنظر را تضمین نمی کند، اما شانس پذیرش آن را افزایش می دهد. همچنین با ارائه این گواهی روند ارسال و تصمیم گیری در موردپذیرش و یا رد مقاله شما تسریع می شود. زمانی که گواهی ویرایش نیتیو همراه با متن مقاله به مجلات فرستاده شود، سردبیر مجله به جای توجه به مسائل نگارشی، به بررسی محتوای مقاله پرداخته و بر اساس محتوای مقاله تصمیم گیری می کنند.

هزینه ویرایش نیتیو مقاله

مدت زمان و هزینه ویرایش نیتیو مقاله با توجه به رشته، موضوع و نوع نوشتار مقاله، تعیین می شود. ازآنجایی که ویرایش نیتیو توسط ویراستار نیتیو انجام می شود، هزینه به دلار و یا یورو دریافت شده و نرخ آن بسته به سابقه و مهارت ویراستار متفاوت خواهد بود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *