تحلیل داده های آماری

محتوای فصول پایان نامه 

محتوای فصول پایان نامه 

محتوای فصول پایان نامه 
محتوای فصول پایان نامه 

در این مقاله به بررسی محتوای فصول پایان نامه می پردازد و بخش های مختلف آن را بررسی می کند.

اگر دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی باشید حتما با نوشتن پایان نامه دست به گریبان هستید و  ممکن است یکی از دغدغه های شما باشد.

پایان نامه ها از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش کاربرد و هدف خودش را دنبال می کند. 

 فصل های مختلف پایان نامه 

یک پایان نامه دارای فصول و بخش های مختلفی است که هر فصل یا بخش به بررسی یک جنبه از تحقیق شما می پردازد و هر بخش در عین انسجام کلی دارای اهداف و کاربردهای مختلفی از تحقیق شماست. به طور معمول و کلی هر پایان نامه دارای پنج بخش می باشد.

بخش اول: طرح کلیات تحقیق و مسئله

در این بخش باید موضوع مورد مطالعه خود را معرفی کنید و دلایلی که تصمیم گرفتید این موضوع  را به عنوان تحقیق و پژوهش خود برگزینید به روشنی بیان کنید. در این فصل شما باید در مورد اهمیت و ضرورت تحقیق خود بنویسید و اهداف کلی و جزیی  پژوهش خود را روشن کنید. البته ممکن است در دانشگاه های مختلف کمی تغییر در این فصل و مواردی که در آن از شما می خواهند، وجود داشته باشد. به عنوان نمونه در برخی از دانشگاه ها از شما می خواهند تا محدویت های پژوهش و تحقیق خود را در این بخش اضافه کنید و یا در برخی دیگر انتظار دارند تا مبانی نظری تحقیق در این فصل گنجانده شود.

بخش دوم: ادبیات یا پیشینه تحقیق 

مفدمه در این بخش آورده می شود. مقدمه سرآغاز پژوهش شماست و در آن در مورد اهداف و اهمیت تحقیق حود صحبت می کنید و سوالات پژوهشی را در ذهن خوانند شکل می دهید. در این بخش باید به بیان نظریه های مرتبط با موضوع بپردازید که البته همانطور که گقتیم بعضی از دانشگاه ها این قسمت را در بخش اول از شما می خواهند. همچنین باید به شیوه ای مفصل و کامل به بیان پیشینه تحقیق و پژوهش خود بپردازید و تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه تحقیق خود را نام ببرید و در انتهای بخش یک جمع بندی از کل مطالب بخش دوم بیاورید.

بخش سوم: روش تحقیق یا روش شناسی تحقیق 

در این بخش باید روش انجام تحقیق و جمعیت آماری و مورد مطالعه، روش جمع آوری داده ها و انجام آزمایشات و روشی که در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرده اید را بیان کنید. در این بخش باید به تفصیل در مورد شیوه انجام تحقیق خود صحبت کنید و مواردی از قبیل شيوه جمع آوري اطلاعات، ابزارهای اندازه گيري، روش هاي آماري، نمونه آماري و روش نمونه گيري و آزمایشگاهی را بررسی کرده و جامعه آماری مورد مطالعه و متغيرهاي تحقيق را بنویسید.

بخش چهارم: یافته ها و نتایج تحقیق 

در این بخش از پایان نامه باید داده های به دست آمده از تحقیق خودرا تجزیه و تحلیل کنید و نتایجی را که در جمع آوری داده های میدانی یا آزمایشگاهی به دست آورده اید بررسی کنید. تمامی جداول و نمودارهای به دست آمده را باید در این فصل بگنجانید.

بخش پنجم: بحث و نتیجه گیری 

در آخرین بخش پایان نامه خود نتایج به دست آمده را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهید و دست آوردی که پژوهش شما به همراه داشته است را معرفی می کنید. جمع بندی و نتیجه گیری که می کنید نباید بیشتر از دو صفحه شود. در نهایت می توانید محدویت های پژوهش خود را بیان کنید و پیشنهادهایی برای تحقیق در آینده ارایه دهید.

برگرفته از ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

جهت دانلود نمونه سوالات دانشگاه پیام نور اینجا کلیک کنید.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

 

اگر برای نوشتن پایان نامه یا مقاله ی  خود  (از مرحله پروپوزال تا دفاع) نیاز به کمک دارید

و مشاور می خواهید می توانید با یکی از روش های ذیل با ما  در تماس باشید .

روش های تماس:

Mobile : 09102194672  & 09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *