مقاله نویسی

مجلات پابمد چیست؟

مجلات پابمد چیست؟

مجلات پابمد چیست

ساعدنیوز:در این مقاله ساعد نیوز به این سوال که مجلات پابمد چیست پاسخ می دهد.

مجلات پابمد (PUBMED) جزو مجلاتی که اگر دانشجوی رشته های پزشکی باشید با آن به خوبی آشنا هستید. کلا در زمینه علمی چهار موسسه معتبر وجود دارند که مجلات را ایندکس یا نمایه می کنند و مجلاتی که در این موسسه های ایندکس شده اند از ارزش و اعتبار علمی بالایی در سرتاسر دنیا و ایران برخوردار هستند. یکی از این چهار دسته، مجلات پابمد می باشد.

مجلات پابمد

کلمه پابمد که انگلیسی آن PUBMED است از ترکیب دو کلمه ساخته شده است. واژه PUB که مخفف کلمه PUBLIC به معنای عمومی می باشد و واژه MED که مخفف کلمه MEDLINE است. پابمد پایگاه بانک داده اطلاعاتی مجله های بیومدیکال در زمینه پزشکی و زیست شناسی می باشد و همچنین بانکی است برای چکیده های مقالاتی که توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا تولید و ارایه می شود.

موسسه National Center for Biotechnology Information یا یه اختصار NCBI موسسه ای است که مجلات پابمد را ایندکس می کند و در زمینه مجلات این حوزه (پزشکی و زیست شناسی) استانداردهای علمی را برای رتبه دهی و نمایه کردن مجلات تعیین کرده است. پابمد در سال 1996 آغاز به کار نموده و تا به امروز بالغ بر 27 میلیون رکورد تحت پوشش خود قرار داده است و سالانه 500 هزاز رکورد به آن اضافه می شود. تا سال 2015 نزدیک به چهارده و نیم میلیون مقاله قابل دسترسی کامل بوده که از این میان امکان دسترسی حدود 4 میلیون از این مقاله ها به صورت رایگان وجود داشته است.

پابمد نظارت کیفی و دقیق علمی بر مجلات نمایه شده در آن دارد و تمامی آن ها را با معیارها و استانداردهای علمی که تعیین کرده است رصد کرده و ارزشیابی می کند و سالانه تنها مجلاتی در این نمایه جا می گیرند که دارای استانداردهای لازم پابمد باشند. پابمد مهمترین ابزار جستجوی مقالات و مجلات مدلاین می باشد. این پایگاه مهمترین و معتبرترین ابزار جستجو برای مقاله های رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری، زیست شناسی، دندانپزشکی، مامایی، دامپزشکی، روانشناسی و روانپزشکی و کلا همه شاخه های پزشکی و زیست شناسی می باشد.

علاوه بر منابع موجود در پابمد ارجاعات دیگری نیز در آن انجام می شود مانند ارجاعات به کتاب های NCBI ارجاعات به مجلات غیر پزشکی و مواردی از این دست. هانطور که گفته شد مجلاتی که در پایگاه پابمد نمایه شده اند از ارزش و اعتبار علمی بالایی برخوردار اند و مورد قبول اکثر دانشگاه های دنیا و دانشگاه های ایران می باشند. دسترسی به پایگاه پابمد کاملا رایگان بوده و تمامی محقیقن و دانشجویان پزشکی و زیست شناسی می توانند از آن استفاده کنند. برای دانستن مجلاتی که در پایگاه پابمد ایندکس شده اند یا مجلات پابمد باید به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *