ساختار کلی پایان نامه

[vc_row][vc_column][vc_wp_text]

پایان نامه نوشتن کار سختی است اگر با اصول و شکل کلی پایان نامه آشنایی نداشته باشید.

اینکه با ساختار کلی پایان نامه آشنا باشید و اینکه بدانید رساله شما از چه اجزایی تشکیل شده است می تواند به شما در ارایه پایان نامه ای موفق کمک بزرگی بکند.

در این مجال و در مقاله ای که برای شما تنظیم کرده است ساختار کلی پایان نامه را معرفی خواهد کرد و شما را با آن آشنا خواهد نمود.

با ساختار کلی پایان نامه آشنا شوید 

پایان نامه یک گزارش علمی است و به دلیل همین علمی بودن دارای ساختاری منسجم و منظم نیز می باشد که آشنایی با این ساختار به شما در مسیر ارایه و نوشتن پایان نامه ای قوی یاری خواهد رساند. در ادامه یا ساختار کلی پایان نامه آشنا می شویم.

عنوان پایان نامه

عنوان یک بخش مهم از پایان نامه است که اطلاعات کلی از موضوع پایان نامه و شکل کار شما را به نمایش در خواهد آورد و بسیار در ساختار پایان نامه اهمیت دارد.

چکیده پایان نامه

یک چکیده خوب توضیحی کوتاه از پایان نامه شماست که در آن از اهمیت پایان نامه خود صحبت می کنید، روش های به کاربرده شده در پژوهش را نام می برید، نتایج کلی تحقیق خود را در آن می نویسید و در نهایت کاربرد تحقیق خود در جامعه علمی را بیان می کنید. چکیده باید کوتاه باشد و از 400 کلمه نباید تجاوز کند. در آینده در مورد چکیده پایان نامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب پایان نامه

موضوعات و فصل های مختلف استفاده شده در پایان نامه خود با ارجاع به شماره صفحه باید فهرست شوند. همچنین بخش نمودارها و جدوال باید در قالب فهرست هایی جدا در این بخش جایگذاری شود.

مقدمه پایان نامه

جمله ابتدایی مقدمه پایان نامه شما باید به گونه ای باشد که خواننده ترغیب به خواندن ادامه متن شما کند. یادتان باشید که مقدمه شروع و پلی است به متن اصل شما.  بیشنه تحقیقی و زمینه پژوهش شما باید به صورت کاملا علمی و مفصل در این بخش گنجانده شود. باید تمامی تحقیقات انجام شده دیگران در زمینه پژوهش خود را در این قسمت شرح دهید. در مقاله ای به صورت اختصاصی در مورد مقدمه پایان نامه صحبت خواهیم کرد.

روش تحقیق  

کلیه روند انجام پژوهش از نحوه جمع آوری داده ها و اطلاعات پژوهش خود، نحوه انجام آزمای و نمونه برداری، نوع استدلال و نظریه هایی که در روند انجام تحقیق انجام داده اید و به طور کلی روش شناسی پژوهش خود را در این قسمت به طور کامل و با شرح انجام آن می نویسید.

ارائه یافته ها و نتایج در پایان نامه

تمام داده هایی که در اثر انجام تحقیق و پژوهش خود به آن ها دست پیدا کرده اید و نتایج پژوهشی خود را در این قسمت آورده و تجزیه و تحلیل کرده و نتایج را به صورت کامل بررسی می کنید. این قسمت شامل جداول و نمودار های تحقیق شما خواهد بود.

نتیجه گیری پایان نامه

در این بخش خلاصه ای ازنتایج به دست آمده را بیان می کنید. به اصطلاحی دیگر عصاره نهایی تحقیق خود را در این قسمت نوشته و شرح می دهید. یادتان باشد که قسمت نتیجه گیری نباید تکرار لغت به لغت بخشهای قبلی مانند چکیده و مقدمه باشد و باید بتواند نتیجه کلی تحقیق را بیان کنید و آن را به درستی تجزیه و تحلیل کنید.

در نهایت می توانید پیشنهاداتی را در جهت انجام تحقیق های آینده در زمینه و حوزه کاری که انجام داده اید بیان کنید.

منابع و مراجع پایان نامه

تمامی منابع و مراجعی را که در متن پایان نامه به آن ها استناد کرده اید بر اساس اسلوبی که دانشگاه برایتان مشخص نموده است فهرست کرده و شماره گذاری کنید.

تقدیر و تشکر  در پایان نامه

در این قسمت از تمامی افرادی که در نوشتن پایان نامه به شما کمک کرده اند می توانید نام برده و تشکر کنید. گاهی این قسمت در ابتدای پایان نامه قرار میگیرد.

ضمایم پایان نامه

اطلاعات اضافی که امکان آورده شدن آن ها در قسمت های داخلی پایان نامه وجود نداشت در این قسمت آورده می شود.

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_wp_pages sortby=”menu_order”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26918″ parallax_scroll=”no” woodmart_inline=”no”][vc_masonry_grid post_type=”post” max_items=”10″ grid_id=”vc_gid:1653631429209-68dfb1cc-a112-1″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *