رزومه نویسی

تقویت تضمینی رزومه دکتری

تقویت تضمینی رزومه دکتری

تقویت تضمینی رزومه دکتری

در آستانه مصاحبه دکتری دانشجویان همواره دغدغه تقویت رزومه را دارند و می‌خواهند به هر نحوی رزومه خود را تقویت کنند که در مصاحبه امتیازات لازم را کسب کنند. و بتوانند در این مقطع تحصیلی شروع به تحصیل کنند.

رزومه دکتری

افرادی که در صدد قبولی در مصاحبه دکتری هستند و می خواهند در مصاحبه دکتری رتبه و امتیاز کافی را کسب نمایند باید برای تقویت رزومه خود به فکر امتیازات پژوهشی باشند. به دلیل افزایش متقاضیان برای تحصیل در این مقطع دکتری و همچنین افزایش بار علمی کشور، داوران مصاحبه کننده برای انتخاب دانشجویان، وسواس و سختگیری خاصی را اعمال می کنند و معمولا، افرادی از این آزمون سربلند بیرون می آیند که امتیازات علمی پژوهشی به رزومه خود بیفزایند. با توجه به رقابت پیش آمده دانشجویان همواره در تلاش برای تقویت رزومه خود هستند و تمایل دارند تفکیک امتیازات را بشناسند و مناسبترین امتیازات پژوهشی جهت ارتقای رزومه خود را بشناسند.

نحوه امتیاز دهی به سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری به ترتیب زیر خواهد بود:

سوابق آموزشی

نحوه محاسبه امتیاز آموزشی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری (حداکثر ۳۰ امتیاز) بر مبنی جدول زیر خواهد بود. در صورت وجود امتیاز آموزشی بالاتر از ۳۰، نمرات کلیه داوطلبان بر مبنای ۳۰ نرمال خواهد شد.

ردیفبخش سوابق آموزشی دانشجو در مصاحبه دکتریامتیاز
۱سابقه آموزشی6 امتیاز
۲معدل پایه کارشناسی ارشد5 امتیاز
۳دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد3 امتیاز
۴مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی3 امتیاز
۵طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد5 امتیاز
۶قبولی در آزمونهای المپیاد و یا عضویت در بنیاد نخبگان و یا المپیاد
7مدرک زبان انگلیسیدر خصوص مدارک زبان باید ذکر نمود که فقط مدارک TOEFL، TOLIMO ، IELTS، MSRT، MHLE ، UTEPT مورد قبول می باشد.مدرک EPT برای دانشگاه های آزاد نیز قابل قبول می باشد .8 امتیاز
8مجموع امتیازات آموزشی30 امتیاز

سوابق پژوهشی

نحوه محاسبه امتیاز پژوهشی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری حداکثر۴۰ امتیاز ( با نرمال سازی در ردیف ها و جمع کل) برابر مصوبات هیات ممیزه دانشگاه و مطابق آیین نامه ارتقاء اعضا هیات علمی در نظر گرفته شود به شکلی که :

نوع فعالیتحداکثر امتیازامتیازهای موردی پیشنهادینحوه ارزیابی
مقالات ISI۲۵هر مورد حداکثر تا ۷ امتیاز ( بر اساس IF می تواند افزایش یابد)امتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء
مقالات علمی – پژوهشی۱۵پژوهشی انگلیسی: حداکثر ۶ امتیازپژوهشی فارسی: حداکثر ۵ امتیازامتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء
مقالات علمی – ترویجی۵ترویجی: ۲ امتیازدانشجویی: 0.5 امتیازامتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء
کنفرانسهای معتبر۵امتیاز بین المللی خارجی: ۲ امتیاز بین المللی داخلی: ۱/۵ امتیازهمایشها، پنجمین همایش به بالا:۰/۵ امتیازامتیاز داوطلب مطابق با آیین نامه ی ارتقاء
سوابق پژوهشی (طرحهای ملی، تحقیقاتی و…)۱۰هر طرح تا سقف ۴ امتیاز، همکار: ۱ امتیازدر صورت استخراج مقاله از طرح، امتیاز تعلق خواهد گرفت.با نظر اعضاء کمیته ی مصاحبه کننده
کسب رتبه در جشنواره ها و مقامدر مسابقات علمی معتبر۱۵با نظر اعضاء کمیته ی مصاحبه کننده
گواهی ثبت اختراع۱۰هر مورد تا سقف ۵ امتیازمرتبط با رشته (امتیاز داوطلب به تناسب تعداد افراد)
تألیف یا ترجمه کتاب۱۵تألیف کتاب : تا سقف ۱۵ امتیازترجمه : تا سقف ۵ امتیازکتب داوری شده (امتیاز داوطلب به تناسب تعداد افراد)
نوع فعالیتحداکثر امتیازامتیازهای موردی پیشنهادینحوه ارزیابی

دانشجو باید با توجه به نحوه امتیازدهی به هر یک از مزایای پژوهشی مناسبترین راه را برای تقویت رزومه خود انتخاب کند. اصولا فعالتی که برای تقویت رزومه خود انتخاب می کند باید به شیوه ای باشد که بیشترین امتیاز پژوهشی را در کمترین زمان به رزومه وی بیفزاید.

تصویر

دانشجویان و اساتید عزیز می توانند برای کسب امتیاز چاپ کتاب اقدام به نویسندگی کتاب های تالیفی کنند اما در صورتی که از عهده تالیف یک کتاب برنیایند می توانند کتاب های نویسندگان دیگر را ترجمه کنند که این خود از قوی ترین راههای کسب امتیازات پژوهشی می باشد ترجمه کتاب از جمله راههای ساده برای کسانی می باشد که می خواهند امتیاز چاپ کتاب را کسب نمایند و علاوه بر این راه دیگری نیز وجود دارد که می توانید پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و دکتری خود را تبدیل به کتاب کنید استخراج کتاب از پایان نامه نیز از جمله راههایی است که می توانید هر چه سریعتر امتیاز چاپ کتاب را کسب نمایید. شما همچنین می توانید پایان نامه خود را تبدیل به یک یا چند مقاله علمی پژوهشی کنید که امتیازات لازم را از طریق آن کسب نمایید.

اما چند نکته را باید مد نظر قرار دهید:

مقاله علمی پژوهشی دارای عنوان و کیفیت ناب و باشد و در مجلات دارای اعتبار منتشر شود. مجله انتخابی شما باید دارای تایید از یکی از وزرات های معتبر را داشته باشد.

کتابی که برای ترجمه انتخاب می کنید باید جدیدالنشر باشد و برای اولین بار توسط مترجم ترجمه شود. اگر کتابهایی که قبلا ترجمه شده اند را ترجمه کنید به هیچ وجه امتیاز پژوهشی برای شما به حساب نمی آیند و مناسب برای تقویت رزومه نیستند.

چنانچه نامه پذیرش مقاله را قبل از مصاحبه دریافت کرده باشید جز امتیازات پژوهشی به حساب می آید و صرفا سابمیت مقاله به یک مجله امتیاز محسوب نمی شود. باید نامه اکسپت را دریافت کنید و سپس به رزومه خود بیفزایید.

برای تقویت رزومه دکتری فرصت را غنیمت شمارید و هرچه سریعتر سعی کنید اقدام به تقویت رزومه کنید. تا قبل از روز مصاحبه بهتر است همه امتیازات پژوهشی را گردآوری کنید و در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *