جنگ مرغ مینا و سنجاب بر سر سکو

بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام

بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام+فیلم

در دنیای امروز کسب و کارهای اینستاگرامی زیادی ایجاد شده و به همین خاطر شاهد رقابتی سخت و سنگین در این رسانه اجتماعی هستیم. در صورتی که می‌خواهید کسب و کاری موفق و پردرآمد داشته باشید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

در حال حاضر استوری، یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین قابلیت های اینستاگرام است. در واقع میزان انتشار پست در این رسانه کاهش یافته و بسیاری از افراد بیشتر وقت خود را صرف انتشار استوری می کنند. البته موفقیت از طریق استوری نیاز به دانستن یک سری نکته و ریزه کاری دارد. یکی از مهم ترین نکات، دانستن بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام است. در صورتی که می خواهید یک کسب و کار اینترنتی پرطرفدار و پرفروش در این رسانه راه اندازی کنید، باید بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام را بدانید تا بتوانید محتوای خود را در اختیار مخاطبان بالقوه بیشتری قرار دهید و تعداد بیشتری از افراد علاقمند محتوای شما ببینند

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری در واقع همان کلمه انگلیسی «Story» و به معنای داستان است. این قابلیت به گونه ای است که شما می توانید لحظات و اتفاقات روزانه خودتان را به صورت یک داستان برای مخاطبان نقل کنید. هر چه تعداد استوری های بیشتری منتشر کنید، اینستاگرام و مخاطبان به این نتیجه می رسند که شما فعال هستید و حرف های زیادی برای گفتن دارید. اگر بتوانید در استوری ها از رویدادهای جذاب و جالب صحبت کنید، مطمئن باشید که مخاطبان خیلی راحت به سمت پیج اینستاگرامی شما جذب می شوند.قابلیت استوری در بالای صفحه «Feed» در اپلیکیشن اینستاگرام ظاهر می شود. به این صورت که اگر پیج هایی که دنبال کرده اید در پیج خود استوری منتشر کنند، عکس پروفایل آن ها در بالای صفحه «Feed» دیده می شود که با زدن روی آن، استوری به نمایش درمی آید. یکی دیگر از نکاتی که در مورد اینستاگرام باید بدانید این است محدودیتی در انتشار استوری وجود ندارد و می توانید روزانه هر تعداد استوری که تمایل داشتید منتشر کنید. یکی دیگر از خصوصیات استوری اینستاگرام این است که فقط 24 ساعت ماندگاری دارد و در پایان حذف می شود.

مزایای استفاده از استوری اینستاگرام

در دنیای امروز استفاده درست و هوشمندانه از قابلیت استوری مزایای فراوانی دارد و می تواند کسب و کار شما را معروف و فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه این بخش از مقاله به چند مورد از مزایای استوری اشاره شده است. با دانستن این مزایا حتماً علاقه تان به بهره گیری از این قابلیت چند برابر می شود.

برند شما را به افراد بیشتری نشان می دهد

در حال حاضر هریک از کاربران اینستاگرام تعداد زیادی پیج را دنبال می کنند و به همین خاطر انتشار پست ممکن است بازدهی مورد نظر شما را نداشته باشد. از طرفی خود کاربران هم تمایل چندانی به دیدن پست ها ندارند و بیشتر وقت خود را صرف دیدن استوری ها و صفحه اکسپلور اینستاگرام می کنند. اگر شما باهوش و زرنگ باشید، تمرکز خود را روی انتشار استوری می گذارید و سعی می کنید که با انتشار محتوای درجه یک نگاه مخاطب را متوجه خودتان کنید و او را ترغیب و تشویق می کنید که پیج شما را دنبال کند.همچنین سعی کنید در محتوای خودتان از برند خود اسم ببرید و کاری کنید که مخاطب با برند شما آشنا شود. یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای استوری این است برای شما برندسازی می کند و برندسازی، سرآغاز موفقیت همه کسب و کارها خصوصاً بیزینس های آنلاین و اینترنتی است. اگر به دنبال برندسازی قوی در اینستاگرام هستید، سعی کنید مخاطب خود را درگیر کنید و محتوایی متفاوت، جذاب و مفید در اختیار او بگذارید. اگر بتوانید چنین کاری انجام دهید شک نکنید که در مدت کوتاهی موفق خواهید شد.

تعامل یا انگیجمنت پیج شما را بالا می برد

انتشار استوری های جذاب و خوب یکی از عواملی است که می تواند تعامل یا انگیجمنت پیج شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی است که یکی از روش های بالا بردن آن پیدا کردن بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام است. وقتی تعامل را بالا ببرید، اینستاگرام، محتوای شما را به مخاطبان بالقوه بیشتری نشان می دهد و در نتیجه مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب می شوند و در نهایت فروش بالاتری را تجربه خواهید کرد.مسئله افزایش تعامل در اینستاگرام فقط بحث محبوبیت و معروفیت نیست بلکه افزایش تعامل ارتباط شما را با مخاطبان بالقوه بهتر و مفیدتر می کند و طبعاً می توانید نیاز مشتریان بیشتری را برطرف کنید و به درآمد بیشتری برسید. انتشار استوری در زمان مناسب، باعث افزایش شاخص نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کسب و کار شما خواهد شد.

موجب افزایش تعداد فالوورهای پیج شما می شود

یکی از بهترین روش ها برای افزایش فالوور اینستاگرام این است که استوری های جذاب منتشر کنید؛ زیرا وقتی مخاطبان ببینند که استوری های شما مفید، ارزشمند و پرمعنا است قطعاً پیج شما را دنبال می کنند تا بتوانند به صورت منظم استوری هایی که منتشر می کنید را ببینند و از آن ها بهره ببرند.همچنین برای اینکه مخاطبان بیشتری استوری شما را ببینند باید بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام را پیدا کنید. هر چه تعداد مخاطبانی که استوری شما را می بینند بیشتر باشد، قاعدتاً احتمال دنبال کردن پیج شما هم بیشتر می شود. هر چه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، اینستاگرام ویژگی ها و امکانات بیشتری در اختیار شما می گذارد. به عنوان مثال با افزایش فالوورها، انگیجمنت ریت اینستاگرام شما بیشتر می شود و این پست ها راحت تر در صفحه اکسپلور قرار می گیرد.

می توانید ترافیک سایت خود را با کمک استوری افزایش دهید

یکی دیگر از مزایای استوری اینستاگرام این است که می توانید یک لینک از سایت خود را در استوری قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که با بالا کشیدن صفحه (اصطلاحاً سوایپ آپ کردن) وارد لینک شوند و محتوای لینک را بخوانند. این کار باعث می شود که ترافیک سایت شما افزایش یابد. استفاده از استوری برای قرار دادن لینک خودش نوعی روش برای گرفتن لینک خارجی محسوب می شود و سئوی سایت شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.استفاده از استوری برای قرار دادن لینک یکی از ویژگی ها و امکانات خاص اینستاگرام است؛ چون این قابلیت تنها در اختیار آن دسته از کاربرانی قرار می دهد که بیش از 10 هزار فالوور داشته باشند. بنابراین تلاش کنید که فالوورهای خود را به این مقدار برسانید و سپس از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید.

راهی عالی برای معرفی محصولات و خدمات است

انتشار استوری یکی از راه های عالی و بی نظیر برای معرفی محصولات و خدمات است. در صورتی که محتوایی جذاب تولید کنید می توانید در قالب چند استوری خصوصیات مختلف محصول خود را بیان کنید و در نهایت از مخاطب بخواهید که نظرها، پیشنهادها، انتقادها و درخواست های خود برای خرید محصول را در قالب پاسخ به استوری برای شما ارسال کند.مزایایی که بیان کردیم تنها چند مورد از مزایای انتشار استوری در رسانه اجتماعی اینستاگرام است. بسیاری از کسب و کارها با تکیه بر همین استوری ها توانستند فروش های شگفت انگیزی را تجربه کنند. یکی از نکات مهمی که می تواند شما را به یکی از کاربران موفق این رسانه تبدیل کند، پی بردن به بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام است.

تصویرمزایای استفاده از استوری اینستاگرام

اینستاگرام در چه زمان هایی بازدید بالایی دارد؟

در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که استفاده از اینستاگرام در چه ساعاتی از شبانه روز بیشتر می شود. وقتی این ساعات را بدانیم می توانیم استوری های خود را در این زمان ها منتشر کنیم، بازدید پیج خود را بالا ببریم و فالوورهای بیشتری را به پیج خود جذب کنیم. در ادامه به ساعات پربازدید اینستاگرام اشاره شده است:

ساعات آغازین صبح (8 تا 10 صبح)

این بازه زمانی بسیار مهم است و برای بسیاری از کسب و کارها و حوزه های تخصصی، بهترین زمان انتشار استوری در اینستاگرام به حساب می آید. 8 تا 10 صبح اکثر افراد در مسیر رسیدن به محل کار خود هستند یا به محل کار رسیده اند ولی کار را شروع نکرده اند. از این رو است که تمایل زیادی به چک کردن اینستاگرام خود دارند و دوست دارند بدانند که از شب گذشته تاکنون چه اتفاقاتی افتاده است. همچنین دوست دارند اطلاعات خود را در زمینه تخصصی خود بیشتر کنند.

ساعات نیمروزی (ساعت 12:30 تا 14:30)

در این ساعات بسیاری از افراد در حال استراحت هستند. برخی افراد در سازمان هستند و در این ساعات استراحت می کنند و برخی دیگر از شاغلان (از جمله مغازه دارها) در این بازه زمانی به منزل می روند تا کمی استراحت کنند. بازه زمانی 12:30 تا 14:30 یکی از بهترین زمان ها برای انتشار استوری است.

ساعات بعد از ظهر (ساعت 16:30 تا 19)

این بازه زمانی هم یکی از بازه های بسیار خوب و پربازده برای انتشار استوری اینستاگرام است. این بازه زمانی واقعاً جواب می دهد؛ چون بسیاری از افراد در این بازه تعطیل می شوند و در حال بازگشت به منزل هستند. در این بازه احتمال استقبال از استوری های شما بسیار بالا است.

ساعات شب (ساعت 22 تا 1 بامداد)

یکی از عادت های بسیاری از مردم دنیا این است که تمایل دارند قبل از خواب چند دقیقه ای وارد اینستاگرام شوند و چند مطلب خوب در این رسانه ببینند. یکی از بازه های زمانی عالی برای استوری گذاشتن در اینستاگرام، همین بازه زمانی است. البته سعی کنید محتوای آرام بخش و استرس زدا تهیه و منتشر کنید تا به خواب مخاطب لطمه ای وارد نشود.

تصویرزمان  بازدید بالا در اینستاگرام

نکات تکمیلی در خصوص زمان مناسب برای انتشار استوری

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، موضوع استوری های اینستاگرام است. به خصوص اگر از صاحبان کسب و کارهای کوچک هستید. مثلاً استوری های مربوط به خوراکی ها، صبح و ظهر بازدید بیشتری دارند. در حالی که استوری های ورزشی بیشترین بازدید را صبح زود به خود اختصاص می دهند. استوری های مربوط به زیبایی و مد نیز معمولاً در بعد از ساعت کاری مورد استقبال قرار می گیرند.در مورد تعداد استوری ها هم بهتر است اعتدال را رعایت کنید. توصیه می شود در آن واحد بیشتر از ۳ تا ۵ استوری منتشر نکنید. هر کاربر بسته به میزان فعالیتی که در اینستاگرام دارد، به صورت میانیگین بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ نفر را دنبال می کند. زمان زیادی لازم است تا هر کاربر بتواند همه استوری های فعال را مشاهده کند که احتمال نادیده گرفتن استوری های شما را بالا می برد.اگر مدت زیادی از انتشار آخرین پست شما در اینستاگرام می گذرد، بهتر است به استوری متوسل شوید تا مخاطبان شما را از یاد نبرند. اگر ایده ای برای استوری ندارید، می توانید از یکی از پست های قدیمی خود استفاده کنید. اگر قصد دارید چند استوری را به صورت متوالی منتشر کنید، استوری مهم تر را قبل از بقیه منتشر کنید. معمولاً اولین و آخرین استوری بیشترین بازدید را دارند. از هشتگ ها هم غافل نشوید. انتخاب یک هشتگ با موضوع مناسب تاثیر زیادی بر میزان بازدید کسانی دارد که هشتگ ها (و نه شما) را دنبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *