پایان نامه نویسی مقاله نویسی

اهمیت کلمات کلیدی در نوشتن مقاله

🔹 یک از اصول مهمی که در نوشتن مقالات کم رعایت میشود اصول نوشتن کلمات کلیدی در داخل متن میباشد.

کلید واژه ها با عنوان مقاله متفاوت است در داخل متن اصلی حدود ۱۰الی ۱۵کلمه را انتخاب میکنیم که در رابطه با موضوع اصلی یا فرعی مقاله است.

این کلمات بسیار حایز اهمیت هستند پس باید با دقت انتخاب شوند چون در موتورهای جستجو،برای مثال وقتی کسی قصد جستجو کلمه مقاله را در یک پایگاه داده مانند گوگل اسکولار داشته باشد، واژه مقاله را وارد نموده و به جستجو می‌پردازد.

🔹در این فرآیند، برخی از مقالات در پایگاه گوگل اسکولار وجود دارد که یکی از کلیدواژگان آنها کلمه مقاله می‌باشد. متناسب با جستجوی شما، پایگاه گوگل اسکولار مقالاتی که در کلیدواژگان آنها کلمه مقاله وجود دارد را برای شما ارایه می‌دهد.

بنابراین، وجود کلید واژگان برای طبقه‌بندی و تعیین حیطه و محدوده علمی و پژوهشی یک مقاله بسیار مهم است.

🔹شما وقتی که باعنوان و متن مقاله آشنا هستید و دقیقا میدانید که مقاله در چه حیطه ای نوشته شده و میتوانید به سادگی کلمات کلیدی صحیح برای مقاله انتخاب کنید.

بسیاری از موتورهای جستجو، پایگاه‌های علمی یا وب سایت‌های مجلات جهت تصمیم گیری اینکه چه مقالاتی را برای چه کسانی نشان دهند از کلیدواژگان استفاده می‌کنند.

بنابراین می توان گفت که کلید واژگان مقاله برای فیلتر کردن مقالات در یک پایگاهی که میلیونها مقاله در آن موجود است امری اساسی است.

چند نکته حائز اهمیت در نوشتن کلمات کلیدی

⭐️ مردم دنبال چه چیزی در مقاله شما هستند باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی که به کار میبرید دقیقاً به زبان مخاطبین مقاله باشد. فراموش نکنید که مقاله خود را با کلمات کلیدی که مردم به دنبال آن نیستند پر نکنید.

⭐️ لازم نیست این کلمات رادر ابتدای مقاله به کار ببرید به تدریج و در داخل متن از آنها استفاده کنید.

⭐️ کلمات کلیدی که در ذهنتان است را در جدولی دسته بندی کنید باید خودتان قدرت تشخیص داشته باشید که از کدام یک استفاده کنید.میتوانید بعداز دسته بندی کلمات ترکیبی نیز بسازید.

⭐️ استراتژی کلمات کلیدی شما میبایست یک ایده ی منسجم از انتخاب کلمه کلیدی های مورد استفاده در مقاله به شما بدهد.

⭐️ در کنار اینکه بدانید چه نوع کلمات کلیدی را مردم سرچ میکنند. باید مطمئن شوید که مردم هم برای سرچ کردن ایدهای شبیه شما دارند. بهترین راه برای اینکه به این موضوع پی ببرید این است که خودتان کلمات کلیدتان را در گوگل سرچ کنید.

⭐️ شما با قرار دادن لیستی که از کلمات کلیدی تهیه کردید در keyword planner متوجه می شوید که این کلمات چه تعداد در ماه و در سال جستجو می شوند و ارزش این کلمات را به طور کامل در می یابید.

لیست تهیه شده ی خودتان را با استفاده از ابزار گوگل Adwords بررسی کنید و نتیجه را جلوی کلمات کلیدی یادداشت کنید و در آخر کلمات کلیدی مهم تر را مجزا کنید.

⭐️ آمارگرفتن با گوگل trend :گوگل trends به شما می گوید چه کلمات کلیدی بیشتر جستجو می شوند.

این ابزار در زبان فارسی به اندازه ی زبان انگلیسی قوی نیست.

شما در گوگل trend برای دریافت اطلاعات کلمات باید خودتان کلماتی را که می خواهید میزان اهمیت آن ها را بدانید وارد کنید و میزان جستجوی آن ها را مشاهده کنید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

جهت دانلود نمونه سوالات دانشگاه پیام نور اینجا کلیک کنید.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

مساله SCAMPER اسکمپر

 

اگر برای نوشتن پایان نامه یا مقاله ی  خود  (از مرحله پروپوزال تا دفاع) نیاز به کمک دارید .

و در صورت نیاز به مشاور می توانید با یکی از روش های ذیل با ما  در تماس باشید .

روش های تماس:

Mobile : 09102194672  & 09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *