تحلیل داده های آماری

آیا خود دانشجو میتواند مقاله خود را چاپ کند؟

آیا خود دانشجو میتواند مقاله خود را چاپ کند؟

آیا خود دانشجو میتواند مقاله خود را چاپ کند؟

اغلب دانشجویانی که برای اولین بار قصد ارائه مقاله دارند همیشه این سوال به ذهنشان میرسد که آیا میتوانند خودشان مقاله خود را سابمیت کنند یا نیاز به موسسات سابمیت مقاله دارند در این مقاله میخواهیم همه اطلاعاتی که دانشجو برای سابمیت و چاپ مقاله دارد را به صورت گام به گام معرفی کنیم.

چاپ مقاله

مکاتبه با سردبیر ژورنال و اخذ پذیرش برای مقاله از دید بسیاری از دانشجویان بسیار دشوار به نظر میرسد و اغلب دانشجویان گمان میکنند قادر به مکاتبه با سردبیر و اخذ پذیرش برای مقاله خود نخواهند بود از این رو زیر بار پرداخت هزین های سنگین به موسسات میشوند که بتوانند از طریق موسسات و مشاورین و کارشناسان متخصص پذیرش مقاله خود را دریافت کنند. البته اخذ پذیرش برای مقاله چندان هم کار ساده ای نیست و به نوبه خود پیچیدگی بسیاری دارد و باید دانشجو تلاش بیشتری برای آموزش و کسب مهارت و تخصص های لازم داشته باشد تا بتواند بعد از کسب مهارت ها و تخصص های لازم تغییرات لازم را به مقاله اعمال کند و آنرا به ژورنال مد نظرش سابمیت نمایند. با تاتوجه به اینکه هر ژورنال در یک حوزه تخصصی خاصی مقاله پذیرش می کند و شرایط پذیرش مقاله در هر ژورنال متفاوت می باشد. از این رو کسب شناخت و آگاهی از نوع ژورنال و حوزه موضوعی آن نیز ضروری میباشد. دانشجویی که پذیرش مقاله را بر عهده میگیرد باید در سه حوزه تخصص های لازم را کسب کند:

تصویر

  • انتخاب موضوعات ناب و نحوه نگارش استاندارد مقاله
  • شناخت قواعد و استاندارد های مقاله نویسی و فرآنید سابمیت مقاله
  • شناخت ژورنالها و زمینه های پذیرش هر مجله
  • فرایند سابمیت و چاپ مقاله

البته نگران نباشید کار چندان دشواری در پیش ندارید فقط کافی است که شناخت خود را دقیق تر کنید و عجله نداشته باشید همه اطلاعاتی که برای سابمیت و چاپ مقاله نیاز دارید را در این بخش ارائه خواهیم کرد. که خودتان به عنوان یک فرد متخصص بتوانید نامه سابمیت را از ژورنال مد نظرتان دریافت کنید.

فرآیند سابمیت مقاله

بعد از نگارش مقاله بلافاصله سراغ سابمیت مقاله بروید و سعی کنید با حفظ کیفیت و رعایت استاندارد های لازم فرآیند سابمیت را شروع کنید. برای سابمیت مقاله قبل از هر چیز احتیاج به برخی تغییرات دارید که باید به ترتیب و به دقت روی مقاله اعمال شود. برای ویرایش و آماده کردن مقاله میبایست طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • بررسی و ویرایش محتوایی مقاله میباشد.
  • ترجمه تخصصی و با کیفیت میباشد که باید به یک مترجم متخصص و کاربلد تحویل دهید.
  • پارافریز مقاله میباشد که باید در این مرحله همه تشابهات ادبی از متن مقاله حذف گردد.
  • ویرایش نهایی و تایید کیفیت نهایی مقاله که باید حتما قبل از سابمیت انجام شود.
  • انتخاب ژورنال مناسب برای مقاله که از لحاظ سطح کیفی و حوزه موضوعی متناسب با مقاله باشد.
  • فرمت بندی و اصلاح فرمت و قالب مقاله که باید حتما بعد از انتخاب ژورنال انجام شود.

قبل از هر چیز مقاله ای که میخواهید آنرا به یک ژورنال خارجی سابمیت کنید باید ترجمه شود ترجمه مقاله باید با کیفیت تضمینی انجام شود همه مقالات تخصصی میبایست به صورت تخصصی و تضمینی انجام شوند و با کیفیت طلایی ترجمه شوند. کیفیت ترجمه از دیدگاه داوران ژورنالهای معتبر بسیار مهم است و حتما مقاله میبایست با بالاترین سطح کیفی و توسط یک کارشناس مجرب ترجمه شود. توجه داشته باشید که کیفیت ترجمه در حفظ کیفیت محتوای متن بسیار موثر است و از این رو باید همه تلاش خود را در راستای حفظ کیفیت ترجمه مقاله به کاربگیرید. اغلب دانشجویان مهارت کافی برای درک معانی کلمات انگلیسی دارند اما ترجمه تخصص علاوه بر تخصص در زمینه زبان انگلیسی نیاز به تخصص در حوزه علمی مقاله نیز دارد از این رو بهتر است مقاله را برای ترجمه به یک مترجم متخصص تحویل دهید که علاوه بر دانش جامع در زبان مورد نظر در زمینه تخصصی مقاله نیز مهارت داشته باشد.

بعد از ترجمه مقاله باید کنترل کیفی شود و همه ایرادات محتوایی آن اصلاح شود ایرادات محتوایی متن مقاله ممکن است ایرادات املایی دستور زبانی ساختاری و … باشد که همه آنها باید با دقت ویرایش و اصلاح شوند ایرادات محتوایی متن نشان دهنده ضعف نویسنده میباشد و باید همه ایرادات اصلاح شوند.

بعد از اینکه مقاله از لحاظ محتوایی اصلاح شد و کیفیت آن تایید شد باید آنرا پارافریز نمایید پارافریز یا همان رفع تشابهات علمی از دیگر مراحل سابمیت مقاله محسوب میگردد. وجود سرقت علمی در متن مقاله سالهاست که شایع ترین عامل ریجکت مقالات محسوب میگردد از این رو رفع و اصلاح تشابهات ادبی و علمی کاملا ضروری میباشد.

بعد از پارافریز باید مجله مدنظرتان را انتخاب کنید و انتخاب ژورنال میبایست به نحوی باشد که مجله مطابق با حوزه موضوعی و سطح کیفی مقاله باشد و کیفیت های لازم را داشته باشد. با توجه به اینکه هر مجله ساختار و شکل ظاهری استانداردی دارد باید مقالات بعد از انتخاب ژورنال ویرایش و اصلاح شود و ظاهر آن با توجه به نوع ژورنال اصلاح گردد.

فرمت بندی مقاله تقریبا آخرین مرحله تغییرات و ویرایشات مقاله میباشد و بعد از این مرحله مقاله باید سابمیت شود. رایزنی با سردبیر و نحوه ارسال مقاله به ژورنال نیز مرحله مهمی میباشد و باید سعی کنید به بهترین نحو با سردبیر مجله انتخابی خود مکاتبه کنید و وی را متقاعد نمایید که هر چه سریعتر مقاله شما را به مرحله داوری ارسال کند. رایزنی و مکاتبه با سردبیر و پاسخ دادن به ایمیل های متوالی که در ژورنالهای خارجی به زبان انگلیسی میباشد باید محترمانه و سریع و با دقت پاسخ داده شود.

تصویر

چند نکته طلایی برای سابمیت و چاپ مقاله

  • ایمیلی که با آن مقاله خود را به سردبیر ارسال میکنید بهتر است یک ایمیل رسمی و معتبر باشد و به نام خود نویسنده مقاله باشد.
  • مقاله ممکن است به دلیل ایرادات جزئی نیاز به بررسی و بازبینی مجدد داشته باشد آمادگی پاسخ به ایمیل را داشته باشید و مقاله را ویرایش کنید و ایرادات مشخص شده را اصلاح کنید.
  • انتخاب مجله مناسب برای مقاله نکته کلیدی و پر اهمیت میباشد و باید حتما مجله مطابق با سطح کیفی و حوزه موضوعی مجله باشد.
  • در هر مرحله احساس کردید آمادگی و تخصص کافی ندارید حتما از یک فرد با تجربه تر کمک بگیرید.
  • شما فقط یک بار میتوانید مقاله را به یک ژورنال سابمیت کنید. بنابراین چنانچه تاخیر در اخذ پذیرش مقاله داشتید آنرا به ژورنال دیگر سابمیت نکنید منتظر نتیجه بمانید.
  • برگرفته از: ساعد نیوز
  • برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.
  • تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.
  • نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos
  • نرم افزار کیفی: Maxquda
  • تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower
  • روش های تماس:
  • Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام
  • Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *