www.rava20.ir

پرسشنامه ي خودكارآمدي جنسي (وزیری و لطفی کاشانی، 1387)

پرسشنامه ي خودكارآمدي جنسي (وزیری و لطفی کاشانی، 1387)

پاسخ جنسي در مردان و زنان، از سه مرحله تشكيل مي شود. مرحله ي اول، ميل است كه طي آن انواع محركهاي لامسه اي، ديداري، و محركهاي ظريف تري چون خيالپردازي، ميل به رابطه را فراهم مي سازد؛ مرحله ي دوم، برانگيختگي است كه شامل نعوظ آلتي در مرد و روان سازي و تورم مهبلي در زن است و سومين مرحله، ارگاسم است كه در زنان به صورت يك رشته انقباضهاي بازتابي عضلات پيرامون مهبل و در مردان با چند انقباض بازتابي و انزال، نمود مي يابد. فعاليت جنسي و رضايت حاصل از آن، به عنوان يكي از اساسي ترين ابعاد زندگي انسان مطرح است. و عملكرد جنسي سالم، نقش مهمي در احساس سلامتي و بالا بردن كيفيت زندگي دارد.  افرادي كه مشكلات جنسي دارند، معمولا اعتماد به نفس پاييني داشته، مضطرب و نگران ترند. اكثر افرادي كه در رابطه با درمان مشكلات جنسي فعاليت مي كنند، مشاهده كرده اند كه در ارزيابي مشكل جنسي و مشخص كردن ماهيت آن، ارزيابي رشد و تكامل جنسي و همچنين در لابه لاي اطلاعات كسب شده، يك متغير مداخله گر به عنوان خودكارآمدي جنسي و درونگردي يا برونگردي لذت نقش تعيين كننده اي دارد. از نظر آنها، اگر چه بخش فيزيولوژيايي پاسخ جنسي، خودمختار و احشايي است و با افزايش جريان خون در اندام هاي تناسلي نهاي ناشي از Ĥ تحت كنترل دستگاه عصبي خود مختار ايجاد مي شود اما به راحتي تحت تاثير هيج شايستگي- ناشايستگي، درونگردي- برونگردي لذت، تقويت شده يا بازداري مي شود (وزیری و لطفی کاشانی، 1392 ).

 پرسشنامه ي خودكارآمدي جنسي، بر اساس پرسشنامه ي خودكارآمدي عمومي شوارتزر  توسط وزيري و لطفي كاشاني (1387)  ساخته و اعتبار سنجی شده است. پرسشنامه ي تهيه شده، 10 سوال دارد كه در يك پيوستار چهار گزينه اي، از صفر (اصلا صحيح نيست) تا 3 (كاملا صحيح است)، نمره گذاري مي شود.

همراه  8 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *