...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
خوش آمدید این سایت دارای مجوز می باشد برای مشاهده مجوز ها پایین صفحه را مشاهده فرمائید.
تلاشهای تحقیقی در سالهای اخیر بر تعیین عوامل موثر و نقش آنها در پیشرفت تحصیلی بوده است که در این میان توجه به عاملهای غیرتحصیلی نیز دیده میشود. یکی از این عوامل مهم غیرتحصیلی تابآوری که هم بر پیشرفت تحصیلی و هم بر برخی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی اثرگذار است. نتایج مطالعات بیانگر رابطه مثبت تابآوری و موفقیت تحصیلی، خودکارآمدی و خودبهسازی است. به طور کلی تابآوری به عنوان فرآیند، ظرفیت یا نتیجه سازگاری موفقیتآمیز علیرغم چالشها یا شرایط تهدیدآمیز تعریف شده است. در حوزه تحصیل آلوا ( ۱۹۹۱) معتقداستکه تاب آوریتحصیلی[۱]اشارهبه سطوحبالایانگیزشو پیشرفتوعملکردعلیرغمحوادثوشرایطاسترزای دارد که دانش آموزان در مدرسه با آن روبرویند. کلوز و سولبرگ (۲۰۰۷) آن را توانایی موفقیت در مدرسه علیرغم شرایط فقر تعریف می کند که در برگیرندگی شایستگی هایی از جمله اعتماد، بهزیستی ، انگیزش، جهت گزینی، ارتباط قوی و مدیریت استرس است.
تحقیقات در زمینه تابآوری بیشتر متمرکز بر حوادث زندگی مثل داشتن شرایط محرومیت، داشتن والدین فقیر و یا طلاق بوده است و تحقیقات کمی در زمینه تابآوری تحصیلی یا گروههای اقلیت قومی و یا دانشآموزانی که از پیشرفت کمی برخوردار بودند انجام شده است.
این پرسشنامه را ساموئلز (۲۰۰۴) تهیه کرد.
به همراه ۱۵ مقاله رایگان
این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.