مقیاس اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002)
رشد و بالندگی هر جامعه ای مرهون نظام آموزشی آن جامعه است . نظام آموزشی زمانی می تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره های مختلف موردتوجه قرار دهد. شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی فراگیران، رویکردی مناسب در جهت برنامه ریزی، توسعه و تکامل برنامه های آموزشی ایجاد می کند تا به وسیله آن بتوان بهترین نتایج ممکن را هم برای توسعه آموزشی موردنظر و هم برای دانش آموزان رقم زد. یکی از متغیر های مهم بر عملکرد فراگیران اشتیاق آنان به تحصیل و مدرسه می باشد.
مطالب مرتبط