مقیاس اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002)

مقیاس اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002)

رشد و بالندگی هر جامعه ای مرهون نظام آموزشی آن جامعه است . نظام آموزشی زمانی می تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره های مختلف موردتوجه قرار دهد. شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی فراگیران، رویکردی مناسب در جهت برنامه ریزی، توسعه و تکامل برنامه های آموزشی ایجاد می کند تا به وسیله آن بتوان بهترین نتایج ممکن را هم برای توسعه آموزشی موردنظر و هم برای دانش آموزان رقم زد. یکی از متغیر های مهم بر عملکرد فراگیران اشتیاق آنان به تحصیل و مدرسه می باشد.

اشتیاق تحصیلی، یکی از انواع اشتیاق است که به میزان انرژی که یک یادگیرنده برای انجام کارهای تحصیلی خود صرف می کند و نیز به میزان اثربخشی و کارایی حاصل شده، اطلاق می شود. اشتیاق تحصیلی در مطالعات  آموزش وپرورش ضروری است و حالتی بادوام در درون فرد است که باعث درگیری و بهزیستی در فعالیت های مدرسه می شود .

این مقیاس توسط شافلی و همکاران (2002)  و شامل 17 سؤال است که سه مؤلفه نیرومندی، جذب و وقف آزمودنی ها را می سنجد.

همراه با 8مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

انجام تحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  – AMOS – PLS – و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

2 فکر می‌کنند “مقیاس اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002)

    1. ab aziziab azizi نویسنده

      سلام .
      محتوای فایل خریداری شده دوباره به ایمیلتان ارسال شد. اگر به هر دلیلی نتوانستید دانلود کنید به شماره 09143444846 اس ام اس یا با واتساپ پیام بفرست . در اولین فرصت و کوتاه ترین زمان در خدمتتان قرار می گیرد. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *