تحلیل داده های آماری

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای وکیل

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای وکیل

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای وکیل

دراین مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه برای وکیل را آموزش دهیم . در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل کیست ؟

وکیل هم معنی لغت نایب است که از سمت فردی دیگر که به او موکل می گویند برای انجام برخی از کارها اختیار می یابد . تعهد و یا عهد نامه ای که به سبب آن موکل این اختیارات را به وکیل می سپارد می نماید، قرارداد وکالت گفته می شود.برخی امور بر اساس قانون و برخی امور ذاتاً و بر اساس طبیعت امکان سپردن به وکیل وجود ندارد ، همین طور امکان دارد فرد به سبب قرارداد حق گزینش وکیل در کاری را از خود گرفته باشد. بنابراین هر فرد قادر است به جز در موارد ذکر شده اعمال امور مد نظر خود را به وکیل بسپارد و وکیل هم قادر است در چهارچوب اختیاراتی که موکل به او واگذار کرده است قدم بردارد.

وظایف وکیل چیست ؟

الزامی است وکیل غبطه موکل خود را حفظ نماید. به این معنی که در اجرای مورد وکالت باید آن چیزی که عرفاً، قانوناً و عقلاً مورد نیاز است را مراعات نماید . مثلا در صورتی که به وکیل اختیار تام داده باشیم ، در این صورت هم متعهد به حدود قانونی،عرفی و اخلاقی است. براساس گزارشات اورژانس وکالت در اصفهان الزامی است وکیل براساس قانون حساب دوره وکالت خود را به موکل عرضه کند. به این معنی که همه کارهایی را که از سمت موکل خود اعمال کرده است به موکل گزارش دهد. در صورتی که مبلغی را دریافت کند و یا تعهدی داده است جزء این اقدامات برای موکل به حساب می آید و او امانت دار موکل است مثلا در صورتی که مالی را که از طرف موکل گرفته باشد به موکل ارائه کند و و در صورتی که این وجه را به سود خود تصرف کند جرم خیانت در امانت را انجام داده است.

بازار کار وکالت

بازار کار شغل وکالت می تواند خوب یا بد باشد و اینطور نیست که وکلای قدیمی دارای بازار کار خوب و وکلای جدید دارای بازار کار بدی باشند بلکه در بین وکلای جدید، اگر شخصی، مهارت های خود را افزایش دهد و دارای ذهنی روشن باشد می تواند راه ۳۰ ساله را ۲ ساله و حتی کمتر طی کند. باید این واقعیت را بپذیرید که شما با قبولی در آزمون وکالت، فقط صلاحیت ورود به دوره کارآموزی را پیدا کرده اید بنابراین اگر بعد از قبولی هیچ موفقیتی در شغل تان به دست نمی آورید نباید تعجب کنید چراکه موفقیت در شغل وکالت نیاز به کسب مهارت های لازم و تمرین و پشتکار دارد.

ترازوی حقوقی

محتوای رزومه وکیل

بسته به شاخه ای که قصد دارید در آن فعالیت کنید، همه بخش ها و محتوای رزومه وکیل را باید متناسب با آن تنظیم کنید و در صورت امکان رزومه را برای هر فرصت شغلی به صورت اختصاصی تنظیم کنید. نمونه رزومه وکیل می تواند به عنوان مرجعی برای عملکرد صحیح و اصولی باشد. در ادامه آنچه که لازم است در رزومه خود عنوان کنید را مشاهده می کنید.

پروفایل یا خلاصه رزومه:

وکلا باید در استفاده از کلمات و لغات عالی باشند و این مهارت در خلاصه رزومه قابل رویت خواهد بود. پس این فرصت را از دست ندهید و مهارت بیان خود را نشان دهید. اینجا جایی است که شما می توانید کارفرماها را با شخصیت حرفه ای و دستاوردهای خود تحت تاثیر قرار دهید. وکلا استادان بحث و مجاب کردن هستند بنابراین از این استعداد خود بهره ببرید و تصویر حرفه ای خود را به روشی قانع کننده عرضه کنید. در رابطه با اشتیاق خود به عدالت صحبت کنید و اقدامات موفقی که برای تحقق عدالت در مسیر شغلی خود انجام داده اید را بیان کنید. از کلمات کلیدی و اختصاصی این شاخه استفاده کنید و بهترین پروفایل شخصی را برای خود تنظیم کنید.

نمونه خلاصه رزومه وکالت

وکیل با تجربه، با انگیزه و فداکار در راه عدالت. توانمند و سازمان یافته در سخنرانی های عمومی. ارائه سابقه اثبات شده از دستیابی به نتایج مطلوب برای موکلان. توانمند در آماده سازی موکل برای محاکمه، بررسی اسناد و ارائه موثر پرونده ها در دادگاه. یک رهبر قوی که تحت فشار خوب کار می کند و پیچیدگی های سیستم حقوقی را به درستی درک می کند…

مهارت و توانمندی ها در رزومه وکلا:

وکلا علاوه بر اینکه یک پل ارتباطی خوب هستند لازم است به انواع مهارت های بین فردی مجهز باشند. شما با مشتریانی کار می کنید که به هر دلیلی ممکن است تحت فشار باشند از این رو نه تنها باید آرامش خود را حفظ کنید، بلکه لازم است بتوانید آنچه که موکلان نیاز دارند را تفسیر کنید و جنبه های پیچیده قانون را به روشی روشن و قابل درک توضیح دهید. همچنین لازم است به مهارت های سخت زمینه کاری خود مسلط باشید و قوانین هر حوزه را بدانید.

مهمترین مهارت های مورد نیاز وکلا شامل موارد زیر است:

این ها مثال هایی از مهارت های عمومی هستند که در کنار مهارت های تخصصی باید به آن ها مسلط باشید.

  1. حل مسئله
  2. قرائت انتقادی
  3. نوشتاری قانع کننده و روشن
  4. انعطاف پذیری در لحن و سبک ارتباطی
  5. تحقیق و جستجو
  6. حفظ آرامش در شرایط فشار

سوابق کاری در رزومه کاری وکیل:

قبلا مهارت های خود را لیست کرده اید و شخصیت حرفه ای خود را ترسیم کرده اید. اکنون وقت آن است که ویژگی های خاص خود را در کار بیان کنید. همانطور که باید در دادخواهی ها و دفاعیه های خود حداکثر دقت را داشته باشید، برای روایت داستان حرفه خود هم باید نهایت دقت را بکار ببرید. لیست سوابق کاری شما باید به ترتیب معکوس زمانی و از جدیدترین سوابق نوشته شود. در هر بخش باید مواردی از موفقیت ها، دستاوردها و متدهای خاصتان برای نتیجه گیری و حل پرونده را بازگو کنید. از افعال قوی، اسم ها و صفت های قدرتمند استفاده کنید اما تا حد ممکن با ساختارهای دستوری ساده. توضیح اینکه به چه نوع پرونده هایی رسیدگی کرده اید، چه تعداد موکل داشته اید و چه نتایج مطلوبی کسب کرده اید رزومه وکیل را از یک رزومه خوب به یک رزومه عالی تبدیل می کند. حتی می توانید استخدام کنندگان را با یک شرح مختصر و اقدام محور در مورد پرونده های خود و نحوه حل آن ها تحت تاثیر قرار دهید. اگر سابقه ای در زمینه وکالت ندارید و تازه فارغ التحصیل شده اید، می توانید در بخش سوابق کاری رزومه وکیل از پرونده ها و پروژه های دوران تحصیلی خود بگویید و بیشتر بر مهارت ها و سوابق تحصیلی تمرکز کنید.

سوابق تحصیلی:

وکالت یکی از مشاغلی است که برای کار کردن به صورت قانونی در آن نیاز به تحصیلات دانشگاهی در این رشته و پروانه وکالت دارید. پس لازم است بخش تحصیلات رزومه وکالت را با دقت بنویسید. از آخرین تحصیلات دانشگاهی شروع کنید و همه دستاوردها و افتخارات تحصیلی را بیان کنید. اگر در یک دانشکده معتبر و با معدل بالا دوران تحصیلی خود را گذرانده اید حتماً آن را در رزومه ذکر کنید.

قالب، فرمت و فونت رزومه وکالت:

طرح رزومه شما تقریباً به اندازه بیانات رزومه مهم است. اینجا اولین فرصتی است که شما می توانید در آن خود را معرفی کنید پس به قالب رزومه خوب فکر کنید. به عنوان وکیل با مشتریانی سر و کار دارید که باید با دیدن رفتار، منش و ظاهر شما به شما اعتماد کنند و در جلسه دادگاه در برابر قاضی حاضر خواهید شد بنابراین ظاهر شما مهم است. همین امر در رزومه وکیل هم صدق می کند. استخدام کنندگان در زمان بررسی رزومه به دنبال نقاط مثبت برای تایید و نقاط منفی برای رد رزومه هستند، با یک طراحی بد این بهانه را بدست آن ها ندهید. رزومه را خوانا تنظیم کنید، استفاده از فونت های فانتزی یا رنگ روشن کار را خراب می کند. رزومه را بدون هیچ خطایی بنویسید و آن را با فرمت PDF ذخیره و ارسال کنید. استفاده از قالب های آماده رزومه سازهای آنلاین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا به سرعت و با اطمینان رزومه خود را در یک قالب حرفه ای تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *