آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای مدیر داخلی کلینیک

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای مدیر داخلی کلینیک

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای برای مدیر داخلی کلینیک

در این مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه برای مدیر داخلی کلینیک را آموزش دهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شرح مسئولیت های یک مدیر داخلی کلینیک در انواع درمانگاه ها و کلینیک های پزشکی

مدیریت در هر مرکز و موسسه ای متناسب با موقعیت محیط آن مرکز، می تواند دشوار و سخت باشد. منظور از دشواری، مشغله های زیاد است زیرا هر نوع فعالیت شغلی که به صورت تیمی و مجموعه ای باشد، فعالیت های آن نیز بالطبع، زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی، مرکز مورد نظر به یک مدیریت کاربردی و مناسب احتیاج دارد. بنابراین افرادی که رئیس یک مرکز یا کلینک هستند برای اینکه بتوانند به کلیه کارهای خود برسند و همچنین امورات مجموعه را به درستی رهبری و هدایت کنند، از فردی تحت عنوان مدیر داخلی کلینیک ، بهره می برد و نیرویی متخصص را برای این سمت شغلی به خدمت می گیرند. فردی که برای این سمت شغلی استخدام می شود، وظیفه دارد که بنابر دستورالعمل های رئیس کلینیک، فعالیت های سایر کارکنان را هدایت و نظارت کند. همچنین او باید گزارش تمام فعالیت ها و چگونگی عملکرد پرسنل را به رئیس کلینیک ارائه دهد. به همین جهت، شخصی که برای سمت مسئول داخلی یک کلینیک به خدمت گرفته می شود، باید از توانایی ها و قابلیت های زیادی برخوردار باشد. در واقع، شخص متخصص این حوزه باید نسبت به مهارت های لازم برای این کار آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند اهداف رئیس کلینیک را مطابق با شاخص های در نظر گرفته شده عملی کند.

مدیر داخلی کلینیک موظف به انجام چه کارهایی است؟

افرادی که در سمت مسئول داخلی یک مرکز درمانی فعالیت می کنند؛ معمولا به عنوان رابطی میان سایر پرسنل و مدیر مجموعه شناخته می شوند. در واقع شرح وظایف مدیر داخلی کلینیک ، مواردی همچون نظارت بر نحوه کارکرد تمام بخش های مرکز، عملکرد کلیه پرسنل اعم از خدماتی تا پرستار و پزشکان را شامل می شود. یک مسئول داخلی باید مسائل و مشکلات بیماران و پرسنل را ارزیابی و برطرف کند. او همچنین موظف است که گزارش نتیجه فعالیت های خود را به رئیس مرکز ارائه دهد. مدیران کلینیک، مسئول برنامه ریزی و سرکشی پیاپی از جنبه­ های اداری مربوط به خدمات سلامتی و بخش­ های بیمارستان هستند. آن­ها در بیمارستان ها، درمانگاه ­ها، برنامه ­های پزشکی دانشگاهی، خانه ی سالمندان و سایر مراکز مراقبت از بیمار کار می کنند. مدیران کلینیک دارای چیدمانی از وظایف هستند که ممکن است شامل سرکشی کردن از کارکنان، استخدام کارمندان و سازماندهی برنامه ­های کاری کارمندان، مدیر تدارکات، فهرست اموال و سرکشی کردن از دسته­ بندی ها در بخش­ های بیمارستان باشد. داوطلب مورد نظر بایستی حداقل دارای درجه کارشناسی در حوزه مربوط به مراقبت سلامتی باشد. بسیاری از موقعیت­ ها نیازمند درجه کارشناسی ارشد هستند تا در بعضی از امتیازات در طول فرایند استخدام بکار گرفته شوند.

وظایف مدیر داخلی کلینیک چیست؟

اگرچه شرح وظایف مدیر داخلی کلینیک با توجه به محیطی که شخص در آن فعالیت می کند تا حدودی متفاوت است اما از آنجا که تشابهات زیادی در نحوه فعالیت آن ها وجود دارد، می توان به طور کلی به این موارد اشاره کرد:

  1. برنامه ریزی متناسب و کاربردی در راستای دستورالعمل های ارائه شده؛
  2. ساماندهی و رسیدگی به مسائل کارکنان کلینیک؛
  3. برنامه ریزی امور مالی و مصاحبه و استخدام نیروهای مورد نیاز؛
  4. نظارت بر نحوه خرید و نگهداری از تجهیزات مرکز؛
  5. تامین و ارائه خدمات مورد نیاز بیماران؛
  6. گزارش فعالیت های پرسنل به مدیر کلینیک.
 کلینیک

نحوه نوشتن رزومه مدیر کلینیک

یک مدیر کلینیک باید در انجام چند کار هم زمان ماهر باشد چون در این موقعیت شغلی، آن ها به نظارت بر گستره وسیعی از فرآیندهای مربوط به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند. یک متقاضی ایده آل برای مدیر کلینیک باید دارای روابط عمومی بسیار بالایی باشد. رزومه مدیر کلینیک باید مهارت های رهبری بسیار عالی و دانش برتر فرآیندهای اجرایی را به صورت ویژه مشخص کند .

رزومه
  • نمونه خلاصه شرح و حال: بزرگ­ترین دستاوردها و ویژگی­ های خودتان را در این قسمت، بصورت پر رنگ نشان دهید. به یاد داشته باشید که به هر میزان که می ­توانید، از افعال عملی قدرتمند فراوان و اطلاعات ویژه شغلی، استفاده کنید. مدیران کلینیک، نقشی مهم درمراکز درمانی ایفا می ­کنند. هم­چنین ویژگی ­های اساسی خود را برجسته نماید که بطور کارآمد و موثر صلاحیت ­ها و دستاوردهای مهم شما را نشان می­ دهند. نمونه زیر را ببینید:

مدیر کلینیک باتجربه و متخصص، دارای تجرب ه­ای ارزشمند در هر دو زمینه خدمات سلامتی شخصی و بخش ­های بیمارستان. با توانایی اداره مرکز مراقبت بیماران با دقت و سرعت بالا. ارائه حمایت کیفی از همه پرستاران ، پزشکان و پرسنل پزشکی. حفظ یکپارچگی و حریم خصوصی بیماران با نگه داشتن همه پرونده ها به طور کاملا محرمانه. دارای اشتیاق و هیجان برای تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر در موفقیت مرکز پزشکی و در نتیجه در مراقبت عالی از بیماران.

  • نمونه سابقه کار: تمامی موقعیت ­های مربوط به مدیر کلینیک یا موقعیت­ های دارای وظایف قابل واگذاری و یا مهارت ­های لازمی که برای موقعیت مدیر کلینیک، مورد نیاز هستند، را در این قسمت فهرست­ بندی کنید. به یاد داشته باشید که افعال عملی قدرتمند بسیاری را استفاده کنید و نیز، دستاوردهای ویژه شغلی را ذکر کنید تا ثابت کنید که داوطلب عالی و کاملی هستید. به نمونه زیر توجه کنید:
  1. ارائه خدمات مدیری با کیفیت بالا برای یکی از شلوغ­ترین مراکز پزشکی در منطقه
  2. همکاری با تمامی کارکنان، جهت اطمینان یافتن از به­ درستی و به موقع انجام شدن تمامی وظایف اداری
  3. برسی کردن تمامی اسناد بیماران شامل پر کردن و تنظیم صورت حساب و بیمه
  4. هماهنگ کردن برنامه ­های دوره انترنی برای دانشجویانی­ که در جستجوی کار بالینی در منطقه هستند.
  5. هماهنگ کردن ماهیانه تمرین اطفا حریق برا رعابت قواعد ایمنی
  6. راهنمایی برای تمامی کارکنان جدیدالورود
  7. هماهنگ کردن با رییس­ های تمامی بخش ­ها، جهت اطمینان یافتن از شرکت کارکنان در خدمات الزامی
  • نمونه بخش آموزش: تمامی مدارک و گواهی­ ها را در این قسمت، فهرست ­بندی کنید. هر نوع امتیاز یا برتری، بایستی در این قسمت از رزومه، یادداشت شود. اگر دارای مدرکی بالاتر از مدرک لیسانس داشتید، می توانید مدرک دبیرستان خود را قید نکنید.
  • نمونه بخش مهارت ­ها: رزومه مدیر کلینیک شامل تعدادی از مهارت های تاثیرگذار خواهد بود که کارفرما به دنبال آن است. برای اینکه به عنوان یک نامزد قوی در نظر گرفته شود باید خود را به عنوان یک فرد با استعداد و سخت کوش معرفی کنید، که مایل و قادر به کار در یک محیط بسیار سریع است . دقت کنید که مهارت های خاص شغلی را نیز ذکر کنید. به مثال زیر توجه کنید:
  1. مدیریت چند کار به صورت همزمان
  2. مهارت اداری و دفتری
  3. مهارت­ روابط عمومی
  4. مهارت­ مدیر و رهبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *