جنگ مرغ مینا و سنجاب بر سر سکو

قاعده اقلیت متعصب

قاعده اقلیت متعصب

نسیم نیکلاس طالب (نویسنده قوی سیاه) در فصلی از کتابش از قاعده‌ای یاد می‌کند که می‌توان آن را قاعده اقلیتِ متعصب نام گذاشت؛ این قاعده درباره قدرت تعصب و متعصبان است. حتی اگر در اقلیت باشند، آنها می توانند قاعده‌شان را به جامعه بزرگتر تحمیل کنند.

🔸

به مثال زیر توجه کنید:
طالب در یک کنفرانس متوجه شد که همه نوشیدنی‌های تهیه شده برای حاضران کوشر است (نوشیدنی‌هایی که بنا بر مناسک یهودی تهیه شده است و برای یهودیان “حلال” به حساب می‌آید). طالب با توجه به اندک بودن تعداد یهودیان حاضر در کنفرانس تعجب کرده بود که چرا باید میزبان، کل نوشیدنی‌ها را به صورت کوشر سرو کند.

🔸

پاسخ این بود که یهودیان هرچند در اقلیت‌اند، ولی فقط نوشیدنی کوشر مصرف می‌کنند، و از طرف دیگر، غیریهودی‌ها، هم نوشیدنی کوشر می‌نوشند و هم غیر کوشر. برگزارکنندگان کنفرانس خودشان را اذیت نمی‌کنند و نوشیدنی همه را به صورت کوشر تهیه می‌کنند. نتیجه روشن است: اکثریت بر مبنای قاعده اقلیت عمل می کنند!

🔸

اقلیت می توانند با پافشاری بقیه را به رفتار بر اساس قاعده خود وادار کنند. جالب اینجاست که ناظر بیرونی هم وقتی به اوضاع نگاه می‌کند، تعداد پیروان اقلیت را خیلی بیشتر تخمین می‌زند و این در رفتارهای آینده اش اثرگذار است و وضعیت را به نفع اقلیت تغییر خواهد داد.

تجزیه و تحلیل خوشه ای چیست؟

نوشته

والدگری موفق : کمک به موفقیت فرزندان

نوشته

تحلیل واریانس (ANOVA) چیست؟

نوشته

انواع مقیاس های اندازه گیری با ذکر مثال

نوشته

درج شماره فصل (Chapter number) به صورت اتوماتیک در فایل ورد

نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *