درج شماره فصل (Chapter number) به صورت اتوماتیک در فایل ورد

درج شماره فصل (Chapter number) به صورت اتوماتیک در فایل ورد

اگر می‌خواهید شماره فصل به صورت اتوماتیک در فایل ورد درج شود، مثلاً شماره صفحات به صورت 1-3 یا 2-II و … ظاهر شوند، یا شماره جداول و شماره شکلهایتان علاوه بر شماره مسلسل دارای شماره فصل هم باشند، در زیر با ذکر مثالی مراحل آن توضیح داده می‌شود:

1- اگر در صفحه اول فصل دارید: «فصل اول: کلیات» علاوه بر این عبارت می‌بایست عبارت زیر را بنویسید:

کلیات

با فشار کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+Shift+S لیستی از استایلها در سمت راست صفحه شما ظاهر می‌شوند. در حالی مکان‌نما روی عبارت کلیات قرار دارد بر روی یکی از استایل‌های Heading (مثلاً Heading3) را کلیک کنید.

سپس از Numbering فرمت شماره‌گذاری فصلهایتان را انتخاب کنید. مثلاً 1،2،3 و … و یا I, II, III, …

بنابراین عبارت کلیات به یکی از دو حالت تبدیل می‌شود:

1. کلیات

I. کلیات

از همان کادر سمت راست، بر روی استایل Heading3 کلیک راست کنید و گزینه update to match selection را انتخاب کنید. با این کار در پیش نمایش استایل Heading3 می‌بایست عدد 1 یا I را مشاهده کنید. یعنی نوشته شده باشد « 1. Heading 3 » یا « I. Heading 3»

برای سایر فصلها هم این کار را تکرار کنید و همه را با یک استایل (در اینجا Heading3) تنظیم کنید. اگر نمی‌خواهید این عبارت در صفحه اول فصلها نمایش داده شود، می‌توانید در پایان رنگ آن را همرنگ کاغذتان (معمولاً سفید) کنید تا به صورت نامرئی دربیاید و سپس بر روی heading3 راست کلیک کنید و گزینه update to match selection را انتخاب کنید تا تمامی این استایلها به رنگ سفید درآیند. به هر حال، وجود این عبارتها برای تشخیص نرم‌افزار درباره شروع یک فصل جدید الزامی است. بنابراین هر جا که شما از استایل هدینگ 3 برای پاراگرافی استفاده کنید، نرم‌افزار آن را به مثابه شروع یک فصل جدید در نظر می‌گیرد.

2- در کادر Page numbers برای درج شماره صفحه یا کادر Captions برای درج شماره جداول، شکلها و …  گزینه‌ای به نام Include chapter number وجود دارد که با روشن کردن تیک مربوط به آن منوی Chapters start with style فعال می‌شود که باید هدینگ مربوط به فصل (در اینجا Heading3) را انتخاب کنید.

بر گرفته از وبلاگ : http://godofword.blogfa.com

توجه: هر جا از شماره گذاری استفاده کردیم (در پایین صفحات – در عنوان فصل ها – جداول – اشکال و … ) باید نامبرینگ (شماره گذاری اعداد ) همان هدینگ (مثلا در اینجا هدینگ 3) انتخاب شود و گر نه کار نمی کند.

چرا بعد از کار اینقدر خسته می‌شوم؟ چه باید کرد؟

نوشته

 کدام رشته آینده شغلی بهتری دارد؟ رشته های آینده دار در ایران و جهان

نوشته

روش پژوهش بررسی موردی در حوزه علوم سیاسی چگونه می‌تواند به تحلیل سیستم‌های سیاسی کمک کند؟

نوشته

درمان قطعی دیابت فقط با خوردن این گیاه

نوشته

با این گیاه خوش‌عطر و طعم نفخ معده و روده را درمان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *