مهارتهای نرم مدیران آموزشی : کلید توانمندسازی و توسعه پرسنل
مقدمه:
در حوزه آموزش و پرورش، مدیران آموزشی نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت پرسنل و سازمان دارند. برای انجام این نقش، مدیران آموزشی باید به مهارتهای نرم مورد نیاز برای موفقیت در این حوزه مسلط باشند. مهارتهای ارتباطی، رهبری، تیمی، تفکر استراتژیک و قابلیت حل مسئله از جمله مهارتهایی هستند که مدیران آموزشی باید به آنها تسلط داشته باشند. در این مقاله، به بررسی مهارتهای نرم مدیران آموزشی و اهمیت آنها در توانمندسازی و توسعه پرسنل خواهیم پرداخت.
بدن مقاله:
مهارتهای ارتباطی:
توضیح اهمیت مهارتهای ارتباطی در حوزه آموزش و پرورش، از جمله توانایی گوش دادن فعال و ارتباط موثر با کادر اجرایی، معلمان، والدین و دانشآموزان، انتقال اطلاعات به شکل واضح و روشن، و حل مشکلات ارتباطی.
مهارتهای رهبری:
بررسی نقش مهارتهای رهبری در مدیریت آموزشی، از جمله توانایی الهامبخشی و تشویق، تعیین اهداف و راهبردها، ایجاد انگیزه در کادر اجرایی و معلمان، و ارزیابی عملکرد.
مهارتهای تیمی:
توضیح اهمیت مهارتهای تیمی در مدیریت آموزشی، از جمله توانایی ساخت و مدیریت تیمهای موثر، توزیع و مدیریت وظایف، تشویق همکاری و تعامل، و حل تعارضات.
تفکر استراتژیک:
بررسی نقش تفکر استراتژیک در مدیریت آموزشی، از جمله توانایی تحلیل محیط داخلی و خارجی، تعیین اولویتها و اهداف استراتژیک، برنامهریزی و اجرای استراتژیهای آموزشی.
مهارتهای حل مسئله:
توضیح اهمیت مهارتهای حل مسئله در مدیریت آموزشی، از جمله توانایی تحلیل و تفصیح مسائل پیچیده، جمعآوری و تحلیل دادهها، ارزیابی گزینهها و اتخاذ تصمیمهای مناسب.
نتیجهگیری:
مدیران آموزشی با برخورداری از مهارتهای نرم مناسب، قادرند تیمهای آموزشی را تحت تأثیر قرار داده و به توسعه و پیشرفت پرسنل و سازمان کمک کنند. مهارتهای ارتباطی، رهبری، تیمی، تفکر استراتژیک و حل مسئله از اهمیت بالایی برخوردارند و مدیران آموزشی باید به تسلط بر این مهارتها تمرکز کنند. با توجه به این مهارتها، مدیران آموزشی میتوانند بهبود عملکرد خود و توانمندسازی پرسنل و سازمان را تحقق بخشند و در نهایت به بهبود کیفیت آموزش و پرورش و رشد و پیشرفت سازمانی منجر شوند.
رهبری سالزمن ( 35 سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-3مقاله رایگان – )
q14-4-پرسشـنامه مـدیریت اسـلامی مسـاح و همکاران (1390)- ( 126سوال – 10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-2مقاله بیس رایگان – )
Q14-5- پرسشنامه سبک رهبری وارنر بارک ( 10 عبارت جفتی – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – 4 مقاله رایگان )
Q14-6- ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺒﻚ ﺳﻨﺞ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ لو تانز (1989) –( 35عبارت جفتی – 6 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -6 مقاله رایگان )
Q14-7- پرسشنامه ارزيابي شايستگي مديران و رؤسا ( 51عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -9 مقاله رایگان )
Q14-8- پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران (2005 )- –( 16عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -5مقاله رایگان )
q14-9- پرسشنامه رهبری بصیر (آینده نگر) کانگر و کاننگو(1988)–( 33عبارت – 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -7مقاله رایگان )
q14-10- پرسشنامه سبک مدیریت حسنی – ( 32عبارت -10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -3مقاله رایگان )
q14-11- پرسشنامه استاندارد رهبری هوشمند سیدانمانلاکا (2002)– ( ۲۳عبارت- 11 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )
q14-12- پرسشنامه مهارت های مدیران باچا(2012) – ( 11عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )–
q14-12-2- پرسشنامه مهارت های نرم مديران آموزشي ( خالق خواه و نجفی؛ 1397) – ( 30عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 1 مقاله پایه )
q14-13- پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت (2015) – ( 18عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )–
q14-14- پرسشنامه رهبری دانش ویتالا(2004) – ( 29عبارت- 12 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 6 مقاله پایه )
q14-15- پرسشنامه رهبری مشارکتی کارتون(2010) – ( 25سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – )–
q14-16- پرسشنامه رهبری خیرخواهانه کارکاس و سارگلو(2012)– (40عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )
q14-17- پرسشنامه رهبری اخلاقی بروان و تروینو (2005) – (10عبارت- 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه9 مقاله پایه )
q14-18 – پرسشنامه سبک رهبری باردنز و متزکاس (35عبارت- 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه2 مقاله پایه ) [purchase_link id=”22006
هویت سازمانی: اساسیترین عنصر برای شناسایی و تعامل با سازمان
نوشته
وفاداری مشتری: ارزش و اهمیت بیپایان در تجارت مدرن
نوشته
رفتار نورآورانه: چگونه نوآوری در سازمانها ترویج مییابد
نوشته
رهبری هوشمند: نقش و اهمیت آن در مدیریت موفق
نوشته
تعهد سازمانی و نقش آن در رشد و پایداری سازمانها
اگر می خواهید در خصوص نرم افزار Nvivo آموزش ببینید. اینجا کلیک کنید مجموع آموزش 8 ساعت و 24 دقیقه