تحلیل آماری - پژوهش - کیفی - کمی - کامپیوتر

چطور میتوان در ورد word عمودی تایپ کرد؟

  چطور میتوان در ورد word عمودی تایپ کرد؟

چطور میتوان در ورد word عمودی تایپ کرد؟

گاهی ممکن است در نوشتن پایان نامه یا پروژه های خود نیاز به عمودی کردن نوشته در جدول ورد داشته باشید و یا بعد از رسم و نوشتن مطالب داخل جدول نیاز به عمودی کردن جدول در ورد داشته باشید . در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نحوه تایپ کردن عمودی را به شما آموزش دهیم.

قرار دادن افقی متن در صفحه

چیدمان افقی متن به عنوان چیدمان در مرکز صفحه نیز شناخته می شود. در این چیدمان، متن به صورتی در صفحه قرار می گیرد که از سمت چپ و راست، فاصله یکسانی با حاشیه صفحه داشته باشد. این ابزار به شما امکان چینش متن به صورت افقی را می دهد تا بتوانید کنترل بیشتری بر روی اسناد خود داشته باشید.

برای قرار دادن افقی متن در صفحه، متن مورد نظر خود را هایلایت کنید و سپس بر روی آیکون “Center Alignment” در گروه “Paragraph” از تب “Home” کلیک کنید. شما همچنین می توانید کلیدهای میانبر Ctrl+E را از کیبورد فشار دهید.

تصویر

حال متن شما به صورت افقی در صفحه قرار خواهد گرفت. شما همچنین می توانید پیش از نوشتن متن در صفحه، با انتخاب آیکون “Center Alignment” از ابتدا متن را به صورت افقی تایپ کنید.

آموزش قدم به قدم ساخت پاورپوینت در گوشی موبایل

نوشته

چگونه خطوط زیر هایپرلینک را در پاورپوینت حذف کنیم؟

نوشته

نحوه تغییر فونت ها در پاور پوینت

نوشته

ایجاد خط زمانی در پاورپوینت چگونه انجام می‌شود؟

نوشته

نام های علامت های کیبورد

قرار دادن عمودی متن در ورد

همان طور که می توانید حدس بزنید در چیدمان عمودی متن، متن در فاصله یکسانی از حاشیه بالا و پایینی صفحه قرار می گیرد. اگر یک صفحه مملو از متن داشته باشید با انتخاب چینش عمودی، تغییری در قرارگیری متن در صفحه مشاهده نخواهید کرد.

برای مشاهده ملموس تغییرات، سعی کنید پیش از تایپ متن، گزینه چیدمان عمودی را در ورد فعال کنید.

برای چیدمان عمودی متن در ورد، به تب “Layout” بروید و در گروه “Page Setup”، آیکون کوچک موجود در گوشه پایینی سمت چپ نوار گروه را انتخاب کنید.

تصویر

این کار پنجره “Page Setup” را باز خواهد کرد. تب “Layout” را انتخاب کنید و بر روی فلش کوچک کنار “Vertical Alignment” در قسمت “Page” کلیک نمایید. منتخبی از گزینه های چیدمان عمودی ظاهر خواهد شد. گزینه “Center” و یا هر گزینه مناسب دیگری را انتخاب نمایید.

تصویر

حال متن شما، گزینه چیدمان افقی که انتخاب نموده اید را بازتاب خواهد کرد.

اگر می خواهید تنها یک بخش از متن را به صورت عمودی در صفحه قرار دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

تصویر

ابتدا متنی را که می خواهید به صورت عمومی قرار دهید، هایلایت نمایید. به تب “Layout” در پنجره “Page Setup” برگردید. نوع چیدمان افقی مورد نظر خود را انتخاب کنید. منوی کشویی کنار “Apply To” را باز کنید، گزینه “Selected text” را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “OK” کلیک کنید.
اکنون متن موجود در صفحه، چیدمان عمودی منتخب شما را نشان خواهد داد.

برگرفته از: ساعد نیوز

لطفا فروشگاه محصولات فیزیکی هم مشاهده نمایید. با تشکر

اسپرت مردانه راحتی و چرم یپیراهن تیشرت و پولوشرت بافت مردانه شلوار مردانه نیم بوت و کفش ساقدار کاپشن مردانه ست مردانه ساعت و اکسسوری کفش و لباس زنانه

/productslist/default_affdn_leather-products

/productslist/default_affdn_practical-appliances

/productslist/default_affdn_new_products

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *