آزمون هوش مصنوعی در تولید محتوا به زبان کردی


آزمون
هوش مصنوعی در تولید محتوا به زبان کردی

آزمون هوش مصنوعی در تولید محتوا به زبان کردی

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه رست آو ورلد، سامانه چت جی پی تی در تولید محتوا و متن به زبان کردی عملکرد موفقیت آمیزی ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از دیجیاتو،ChatGPT  یک نمونه اولیه از چت‌بات دیالوگ‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. درحقیقت ChatGPT جدیدترین نسخه از GPT، خانواده‌ای از هوش مصنوعی با قابلیت تولید متن به‌حساب می‌آید.

اما نشریه رست آو ورلد که یکی از نشریات حوزه فناوری و دیجیتال است، اقدام به بررسی عملکرد این سامانه هوش مصنوعی در تولید محتوا به زبان کردی و توانایی آن در فهم زبان کردی کرده است.

بر اساس  این گزارش، چت جی پی تی در پاسخ به سوالی درباره توانایی آن در درک و فهم زبان کردی ادعا کرده است که می تواند زبان کردی را بفهمد و به زبان کردی به سوالات مطرح شده پاسخ دهد. اما این نشریه با بررسی محتوای تولید شده توسط این سامانه هوش مصنوعی و مشورت با زبانشناسان کرد دریافته است که چت جی پی تی در تولید محتوا به زبان کردی زیاد توانا نیست.

گول سومه دمیر کارشناس زبان کردی و رئیس موسسه تولید محتوا به زبان کردی برای مدارس به این نشریه گفته است محتوای تولید شده به زبان کردی توسط این سامانه هوش مصنوعی، تصنعی و دارای اشتباهات دستوری است. او تاکید کرده است که متن کردی تولید شده توسط چت جی پی تی شبیه به گفتارهای تولید شده روزانه توسط کردزبانان نیست.

این کارشناس زبان کردی در توصیف متن تولید شده توسط چت جی بی تی به رست آو ورلد گفت: محتوای تولید شده توسط این چت بات شبیه به زبان کردی است اما کردزبانان از این شکل از محتوا برای گفتگوهای خود استفاده نمی کنند.

این نشریه حوزه فناوری یکی از علل ناتوانی چت جی بی تی در تولید محتوا به زبان کردی را کمبود متون دیجیتال به زبان کردی دانسته است چرا که این سامانه برای تولید محتوا، بیشتر به منابع دیجیتالی متکی است.

برگرفتە :کرد پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *