موفقیت

12 اشتباه صبحگاهی که بهره وری شما را پایین می آورد

 

این‌که روز خود را چطور شروع کنید، تاثیر زیادی در بهره وری‌تان در طی روز دارد. شاید برخی روزها با تاخیر به سرکار برسید یا با حجم زیادی از ایمیل‌ها مواجه شوید. پس به سادگی از فضای کاری دور می‌شوید و حفظ تمرکز در ادامه روز مشکل می شود. در این مقاله قصد داریم ۱۰ اشتباهی که ممکن است در شروع روز کاری مرتکب شوید را معرفی کنیم.

🔺با تاخیر به سر کار می‌روید

تحقیقی در مجله‌ی «Huffington Post» منتشر شده که اعلام می‌کند: مدیران باور دارند کارمندانی که با تاخیر به سرکار می‌روند، وجدان کاری کمتری دارند. این کارمندان حتی اگر دیرتر از محل کار خارج شوند، بازهم تصور می‌شود بهره‌وری کمتری دارند. شاید این رویکرد خوشایند نباشد اما واقعیت دارد.

🔺یادتان می‌رود به همکاران‌تان سلام کنید

سلام و احوال‌پرسی با همکاران وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، اما با این کار می‌توانید فضای شادی برای خود و اطرافیان‌تان ایجاد می کنید. اگر در ابتدای روز با سکوت، پشت میز کارتان بنشینید، در ادامه نزدیک شدن به همکاران‌تان سخت می شود.

🔺همان اول صبح به سراغ ایمیل‌ها می‌روید

وقتی پشت میز می‌نشینید، دلتان می‌خواهد ابتدا پیام‌های دریافتی را چک کنید. ۱۰ دقیقه ابتدای روز را به بررسی و اولویت‌بندی ایمیل‌ها اختصاص دهید. پاسخ به ایمیل‌ها می‌تواند در راستای انجام وظایف‌تان باشد، اما مشکل این‌جاست که گاهی توجهی به اولویت کارها ندارید.

🔺در اول صبح به سراغ ساده‌ترین کارها می‌روید

تحقیقات نشان می‌دهد انرژی و قدرت اراده شما با گذشت روز تحلیل می‌رود. به همین خاطر، بهتر است کارهای مهم را سریع‌تر انجام دهید.

🔺هیچ برنامه کاری ندارید

قبل از تمرکز روی کار، باید بدانید چه روزی خواهید داشت؛ این یعنی اولویت‌های هر روز خود را یادداشت کرده و تقویم کاری خود را مدنظر بگیرید.

🔺چندین کار را هم‌زمان انجام می‌دهید

صبح‌ها انرژی زیادی دارید؛ طوری که فکر می‌کنید قادر هستید چندین کار هم‌زمان را انجام دهید. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد انجام هم‌زمان چند کار، به بهره‌وری و عملکرد شما آسیب می‌زند. پس بهتر است، ۱۰ دقیقه ابتدای روز را روی یک کار تمرکز کنید تا موفقیت بیشتری در ادامه روز در انتظارتان باشد.

🔺مدام افکار منفی در سر می‌پرورانید

شاید در مسیر رفتن به سر کار با فردی جر و بحث کرده باشید یا اتفاق ناخوشایندی در خانواده‌تان افتاده باشد؛ در هر صورت نباید بگذارید این اتفاقات در انجام وظایف روزانه‌تان خللی به‌وجود آورد. با شروع روز، افکار منفی را در جعبه‌ای جداگانه قرار دهید و هر زمان نیاز شد این افکار را از درون جعبه بیرون بیاورید.

🔺جلسات کاری را صبح اول وقت برگزار می‌کنید

صبح زود را به انجام کارهایی اختصاص دهید که نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارند، مانند «نوشتن». اگر درباره زمان برگزاری جلسات اختیار دارید، حتما بازه‌های زمانی کم انرژی مانند بعدازظهر را پیشنهاد دهید؛ مگر این‌که جلسه‌ی مهمی باشد و نیاز به انرژی ذهنی زیادی داشته باشید.

🔺برای تمام کارهایتان، برنامه‌ی بلندپروازانه دارید

دلیل اصلی به تعویق انداختن کارها ترس انجام دادن آن‌هاست. وقتی با کار بزرگی مواجه می‌شوید، می‌ترسید و به توانایی خود شک می‌کنید. برای این‌که مدام کارهایتان را به تعویق نیندازید، هر کار را به اجزای کوچکتری بشکنید. همیشه روی کاری تمرکز کنید که می‌توانید در بازه زمانی تعیین شده انجامش دهید.

🔺در معرض آفتاب قرار ندارید

نتیجه پژوهشی در سال 2014 منتشر شد که نشان می‌دهد: آفتاب گرفتن در شروع روز کاری می‌تواند باعث بهبود سلامت و روحیه کارمندان شود. همچنین، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی و مصنوعی در ابتدای صبح، افسردگی، اختلالات خواب و آشفتگی را درمان می‌کند.
پس صبح‌ها پرده‌ها را کمی کنار بزنید تا در تمام روز سرحال بمانید. اگر میزتان کنار پنجره نیست، لامپ ضد افسردگی بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *