💢هرگز در مورد این مسایل با همکاران خود حرف نزنید!

🔸آیا جزو کسانی هستید که محل کار را خانه دوم خود تصور می‌کنند و همین امر موجب می‌شود تا احساس راحتی داشته باشند؟ در چنین شرایطی احتمالا خیلی راحت در مورد نظرات خود با دیگران صحبت می‌کنید. اما دست نگه دارید!

🔸این را بدانید که همکار یا مدیر، عضو خانواده شما نیست و نباید به‌هیچ وجه اطلاعات شخصی و کاری زیادی را با آنها به اشتراک بگذارید. این کار با خودکشیِ شغلی هیچ فرقی ندارد!
شما از تغییراتی که ممکن است در آینده پیش بیاید مطلع نیستید و ممکن است برخی از اظهارنظرهایتان در مورد اشخاص، بعدها به ضررتان تمام شود. حتی احتمال اخراج شدن هم وجود دارد.

🔸از جمله مهم‌ترین مسایلی که هرگز نباید با همکاران خود در موردشان حرف بزنید، شامل گزینه‌های زیر است:

◀️ شکایت در مورد مدیر

هر چقدر هم که مدیر شما بی‌اخلاق، بی‌اعصاب یا قدرنشناس باشد باز هم توصیه می‌کنیم که شکایت‌های خود را به همکارانتان نگویید. اشتباه‌ترین کاری که هر کارمندی ممکن است در زندگی حرفه‌ای خود انجام دهد، همین است. ممکن است فرد نامطمئنی صحبت‌های شما را بشنود یا حتی این احتمال وجود دارد که همکاری که به او اطمینان دارید هم به دلایل گوناگون (از خودشیرینی گرفته تا دفاع از خود)، صحبت‌های شما را کف دست مدیر بگذارد.

◀️ غیبت در مورد همکاری که در جمع حضور ندارد

به جای غیبت کردن یا شکایت کردن در مورد کسانی که در جمع شما حضور ندارند، به این فکر کنید که آیا دوست دارید بقیه در مورد شما این‌گونه حرف بزنند؟! شما هم ممکن است ایراداتی داشته باشید و بدون شک از اینکه بقیه پشت‌سرتان غیبت کرده یا مسخره‌تان کنند، خوشتان نمی‌آید. پس برای شخصیت دیگر همکاران خود ارزش و احترام قایل باشید.

◀️ انجام ندادن کاری که در فهرست وظایف‌تان نیست

همه کارمندان در زمان استخدام شرح وظایفی برایشان تعریف می‌شود که مسئول انجامشان خواهند بود. اما پس از مدتی، ممکن است تغییراتی در این فهرست صورت بگیرد.
تغییرات را با آغوش باز بپذیرید. به این فکر کنید که وقتی کار دیگری به شما سپرده می‌شود یعنی نحوه عملکردتان موردقبول مدیر است که با اطمینان، مسئولیت دیگری را به شما سپرده است.

◀️ غیبت کردن و شایعه‌پراکنی

حرف زدن در مورد رفتارهای دیگران، وقتی با استانداردهای ما جور نیست یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های بشر است. اما همیشه این را به یاد داشته باشید که این فعالیت‌ها همیشه پیامدهای بسیار بدی دارند.
وقتی در یک جلسه غیب شرکت کرده‌اید یا حتی اگر خودتان گوینده هستید، حتما به این مسایل فکر کنید: اگر جای من با این فرد عوض می‌شد، آیا دوست داشتم بقیه این‌گونه در مورد من نظر بدهند؟ اگر این حرف‌ها به گوش او برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا شنونده‌ها پس از این همه غیبت کردن می‌توانند به من اعتماد کنند؟ چه لزومی دارد که پشت سر بقیه حرف بزنم؟ چه سودی به من می‌رساند؟ و ….

◀️ دادن اطلاعات در مورد زندگی شخصی

هر وقت خواستید در مورد عادت‌های بد همسرتان شکایت کنید یا در مورد مادرشوهرتان غر بزنید، به این فکر کنید که: «بیان این حرف‌ها چه دردی از من دوا می‌کند؟» آیا اصلا لزومی دارد دیگران از هیجانات و احساسات لحظه‌ای شما آگاه شوند؟

◀️ بیان نظرات گستاخانه یا سوالات شخصی

هیچ‌وقت از همکار خود نپرسید: «آیا بارداری؟»، «این را چند خریده‌ای؟» و … . پیش از اینکه بخواهید در مسایل شخصی دیگران نظر بدهید، به خودتان بگویید که این مسایل به شما ارتباطی ندارد و اگر لازم باشد که بدانید، آن شخص خودش به شما خواهد گفت.

◀️ اینکه دنبال شغل دیگری هستید

هر چقدر هم که به همکار خود اطمینان دارید، این را بدانید که آنها به شغل و محل کارشان بیشتر از شخص شما اهمیت می‌دهند و برای نمایش وفاداری خود، ممکن است حرف‌هایتان را به مسئولان مربوطه منعکس کنند. بنابراین برای حفظ موقعیت خود هرگز در مورد تصمیمات این‌چنینی خود با دیگران صحبت نکنید.

◀️ در مورد حقوق خود

هیچ وقت در مورد حقوق خود با همکارانتان صحبت نکنید و حقوق آنها را هم جویا نشوید. صحبت در مورد این مسایل ممکن است دوستی‌ها را به دشمنی تبدیل کرده یا همکارها را رقیب هم کند.

✍منبع: thespruce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *