چگونه در اکسل نمودار خطی بکشیم

💢این یک عادت، شما را شادتر می‌کند و زندگی‌تان را پربارتر!

🔸یکی از سوالات کلیدی برای غلبه بر حواس‌پرتی، به دست آوردن دوباره تمرکز، و کار هوشمندانه‌تر در طور روز، این است که چطور از ذهن خود در حرفه‌مان استفاده می‌کنیم.

🔸بخشی از مشکل ما، بمباران ما با اطلاعات مختلف در طول روز است. نوشته‌ها، تصاویر متحرک، موسیقی، و داده های مصرفی مردم در زمان حاضر، نسبت به ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته به طرز وحشتناکی افزایش یافته است.
گرچه اطلاعات به طور کلی مفید است، اما هر کدام از ما به فضایی شخصی برای فکر کردن نیاز داریم. زیرا تفکر بر روی چیزهای مفید، بیش از آنکه مرهون تمرکز باشد، به این بستگی دارد که چگونه مانع از ورود چیزهای غیرمفید به دایره تمرکز خود می‌شوید.

🔸این مهارت جادویی که برای فکر کردن شفاف در دنیای انباشته از اطلاعات، ضروری است، چه نام دارد؟ قابلیت گفتنِ نه.
با در نظر گرفتن اینکه انرژی و وقت ما محدود است، مسلط شدن به توانایی “نه گفتن” به چیزهایی که به سمت‌تان می آیند، باعث حداکثر شدن این منابع با ارزش می‌شود تا آنها را به فعالیت‌هایی اختصاص دهید که شما را جلو می‌اندازند.

◀️ به قدرت “نه” مثبت‌تر فکر کنید، زیرا می‌تواند زندگی شما را عاقلانه‌تر کند، وقت آزاد بیشتر در اختیارتان قرار دهد و انرژی شما را به مقاصد واقعا مهم اختصاص دهد.

✍منبع: forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *