پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)
در سال هاب اخیر محققان حوزه روان شناسی تربیتی بر عواملی در بافت مدرسه متمرکز شده اند که با پیامد های تحصیلی مثبت و سلامت روان دانش آموزان همبسته اند. یکی ازاین متغیر ها ارتباط با مدرسه است. تعاریف مختلفی از این سازه شده است، تامپسون، لاچان، اورپک، راس و گراس (۲۰۰۶) ارتباط با مدرسه را به عنوان احساس رضایت دانش آموزان از بودن در مدرسه تعریف کرده اند. واترز ، کراس و رانیوز (۲۰۰۹) در تعریفی دیگر ارتباط با مدرسه به عنوان ادراک دانش آموزان از این که مدرسه از تلاش های تحصیلی آن ها حمایت می کند، جو انضباطی منصفانه ای دارد و دارای فرهنگی حمایت گر است تعریف کرده اند ( به نقل از حجازی، اژه ای و رنجبر ، ۱۳۹۲). این پرسشنامه دارای ۲۱ سوال بوده و هدف آن ارزیابی ارتباط دانش آمزان با مدرسه و ابعاد آن )وابستگی به مدرسه، التزام در مدرسه، تعهد به مدرسه، روابط با همسالان( است.
[zarinpalpaiddownloads id=”340″]
این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.