پرسشنامه استاندارد

۱۰ عادت مدیران دوست داشتنی

۱۰ عادت مدیران دوست داشتنی

🔸آیا می دانید مدیران دوست داشتنی چه عادت‌هایی دارند؟ شاید تاکنون یک رئیس قدرتمند و بانفوذ داشته‌اید و می‌دانید چقدر وجود آن برای موفقیت شرکت لازم است.

🔸بنا بر گزارش موسسه‌ی گالوپ در سال 2015 میلادی، کارمندانی که عملکرد بهتری دارند توسط مدیران بهتری هدایت می شوند. در ادامه مقاله عادات رئیس‌های دوست داشتنی و موفق را بیان می کنیم:

1⃣ مدیران موفق منظورشان را صریح بیان می‌کنند
جِفری جِی. فاکس (Jeffrey J.Fox)، مدیر شرکت مشاوره Fox & Company و نویسنده کتاب “چطور یک رئیس خارق‌العاده باشیم؟” می‌گوید: «اغلب کارمندان از حرف‌های دوپهلو بدشان می‌آید. پس اگر واضح حرف نزنید مجبور می شوید انرژی زیادی صرف برطرف کردن شایعات کنید.»
رئیس‌های خوب و دوست‌داشتنی حرف‌های دوپهلو نمی‌زنند و همیشه منظور خود را واضح و صریح بیان می‌کنند.

2⃣ مدیران موفق به کارمندهایشان اعتماد دارند
فاکس می گوید: “مدیران خوب و دوست داشتنی همیشه کارمندان باهوش، صادق و توانمند را استخدام کرده و با آن‌ها ارتباط مؤثری برقرار می کنند. آن‌ها به کارمندهایشان اجازه می دهند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.”
اگر کارمندان خوبی استخدام کنید، نیازی به مدیریت تمام جزئیات نبوده و نگران درست انجام شدن کارها هم نخواهید بود.

3⃣ مدیران موفق در مسیر خود ثابت‌قدم هستند
به تازگی تحقیقی در موسسه‌ی آموزشی مدیریت چاپ شده که نشان می دهد ارتباط نادرست با کارمندان توانایی‌های مدیر را زیر سؤال می برد.
برخی‌ها فکر می کنند اگر گاهی خوش رفتاری کنند بهتر از این است که همیشه بداخلاق و سخت گیر باشند، اما مطالعات نشان می دهد کارمندانی که گاهی با آن‌ها خوش رفتاری می شود نسبت به کسانی که در محل‌هایی کار می کنند که دائماً با آن‌ها به خوبی یا بدی برخورد می شود، استرس روانی بیشتری دارند.

4⃣ مدیران موفق ارزش کار کارمندان‌شان را می‌دانند
روبرت آی. ساتن (Robert I. Sutton)، استاد دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب “مدیر خوب، مدیر بد” می گوید: “وقتی مدیر موفقی خواهید بود که ارزش کار کارمندانتان را درک کنید.”
باید تمام جزئیات کار کارمندان را در نظر بگیرید و چالش‌هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید را بشناسید و آن‌ها را مدیریت کنید.

5⃣ مدیران موفق اجازه می‌دهند گاهی اشتباه کنید
فاکس معتقد است: “هر کسی مرتکب اشتباه می شود. وقتی کارمندانتان از حقیقت بترسند، شرایط بدتر می شود.”
او می گوید: “اگر کارمندان بدانند با یک اشتباه چیزی خراب نمی شود، سرگرم کار می شوند و در انجام کارها همکاری می کنند.”

6⃣ مدیران موفق جایگاه خود را می‌دانند
مدیران خوب می دانند کار کردن برایشان چه مزایایی دارد. وقتی در سلسله مراتب کار می کنید، افراد بالا دست می خواهند قدرت بیشتری داشته باشند و اگر آگاهی کافی نداشته باشید، فاجعه‌ی بزرگی به بار می آید.

7⃣ مدیران موفق شرایط را سر و سامان می‌دهند
اگر رئیس مورد قبول بالا دستی‌های خود باشد، می تواند از حقوق کارمندان خود دفاع کند و نظرات آن‌ها را انتقال دهد.

8⃣ مدیران موفق شما را ارزشمند می‌دانند
بیل سگریو (Bill Seagraves)، نویسنده کتاب “بهترین مدیر ممکن باشید”، می گوید: “مدیران موفق به این درک رسیده‌اند که شما برای خودتان زندگی‌ای دارید که برایتان ارزشمند است.”
باید به کارمندانتان اجازه دهید زمانی را صرف خانواده و کارهای شخصی‌شان کنند. اگر این کار را انجام ندهید، باعث ناراحتی کارمندهایتان خواهید شد.

9⃣ مدیران موفق به پیشرفت اهمیت می‌دهند
مدیران خوب از تمام مهارت‌هایی که فراگرفته‌اند استفاده می‌کنند تا کارمندان‌شان آموزش‌های لازم را ببینند و در تخصص خود پیشرفت کنند.

🔟 مدیران موفق هوای کارمندان‌شان را دارند
کارمندان به مدیرانی علاقه دارند که هوای‌شان را داشته باشند. پس آن‌ها می توانند به شما اعتماد کنند پشتیبان‌شان باشید، با آن‌ها صادق هستید و محیط امنی برایشان فراهم می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *