کارهای متفاوتی که افراد شاد و موفق انجام می دهند

ساختن فهرست پخش ویدیویی

کارهای متفاوتی که افراد شاد و موفق انجام می دهند

 

موفقیت تضمین کننده شادی نیست. موفقیت ها به ندرت باعث ایجاد حس شادی همیشگی می شود. بعد از این که با موفقیت به هدف تان می رسید اهداف جدید دیگری به طور غیرمنتظره در مسیرتان قرار می گیرند.

خودمان نیز به فکر اهداف و موفقیت های جدید می افتیم زیرا خیلی زود به آن چیزی که داریم عادت می کنیم. این عادت کردن به موفقیت ها غیر قابل اجتناب است و قدرت آن بیشتر از آن چیزی است که احساس می کنید.

 

کلید مبارزه با این عادت دنبال کردن موفقیت های پایدار است نه موفقیت هایی که باعث شادی زودگذر می شود.

محققان دریافته اند کسانی که هم شاد هستند و هم موفق تمام فعالیت های خود را بر اساس این ۴ نیاز پایه ریزی می کنند:

شادی: آن ها فعالیت هایی را دنبال می کنند که باعث لذت و سرگرمی شان باشد.

موفقیت: آن ها فعالیت هایی را دنبال می کنند که به نتایج محسوسی برسند.

اهمیت: آن ها فعالیت هایی را دنبال می کنند که تاثیر مثبت روی کسانی که برایشان مهم هستند بگذارد.

میراث: آن ها فعالیت هایی را دنبال می کنند که از طریق آن ها دانش و ارزش هایی را به دیگران منتقل کنند.

زمانی به موفقیت های پایدار می رسید که فعالیت های خود را بر اساس این ۴ نیاز پایه ریزی  کنید. اگر یکی از این نیازها از قلم بیفتد احساس می کنید که باید تلاش بیشتری می کردید و یا کار متفاوتی انجام می دادید.

مواردی که در ادامه آمده است رفتارها و کارهایی است که افراد شاد و موفق بر اساس این چهار نیاز انجام می دهند.

  1. آن ها پر شور و اشتیاق هستند

جین گودال خانه اش را در انگلیس ترک کرد و در سن ۲۶ سالگی برای تحقیق درباره شامپانزه ها به تانزانیا رفت. او تمام زندگی اش را وقف تحقیق درباره شامپانزه ها کرد و دیگران را نیز تشویق می کرد. آدم های شاد و موفق فقط علاقمندی ندارند بلکه آن ها شور و اشتیاق نیز دارند و خودشان را وقف هدف شان می کنند.

  1. آن ها بر خلاف جهت باد حرکت می کنند

برای این که یک فرد شاد و موفق باشید باید علایق و ارزش های خود را دنبال کنید و مهم نباشد که چه بهایی برای آن می پردازید. اگر بیل گیتس و ریچارد برانسون محتاطانه عمل می کردند و در مدرسه می مانند و یا استفان کینگ وقت آزادش را صرف نوشت داستان نمی کرد چه اتفاقی می افتاد. برای این که در خلاف جهت باد حرکت کنید باید ریسک کنید.

  1. آن ها کاری که شروع کرده اند را به پایان می رسانند

تا زمانی که یک ایده را به مرحله اجرا نرسانید یعنی هیچ کاری انجام نداده اید. بیشتر افراد موفق ایده های خود را به مرحله باروری می رسانند آن ها سختی ها و مشکلات را کنار می زنند تا بتوانند ایده های خود را به مرحله اجرا برسانند. آن ها می دانند که یک رویا تا زمانی که عملی نشود یک تفکر بی معنی باقی می ماند.

  1. آن ها انعطاف پذیر هستند

برای موفق و شاد بودن در طولانی مدت باید یاد بگیریم که اشتباه کنیم و بدون شانه خالی کردن دوباره تلاش کنیم. کارآفرینان موفق هیچوقت زمان و انرژی خود را صرف استرس و اضطراب بخاطر شکست ها نمی کنند زیرا می دانند که شکست ها بخش ضروری در مسیر رسیدن به هدف هستند.

  1. آن ها سلامت خود را در اولویت قرار می دهند

بین سلامت، شادی و موفقیت ارتباط مستقیم وجود دارد. عادت های سالمی که افراد شاد و موفق دارند شامل خواب کافی، خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن است.

  1. آن ها به مشکلات تمرکز نمی کنند

وضعیت احساسی شما بر اساس چیزهایی که روی آن ها تمرکز می کنید تعیین می شود. به عنوان مثال اگر دائم روی مشکلات تمرکز کنید استرس و احساسات منفی را در خودتان بوجود می آورید و در نتیجه اجرای درست کارها را به تاخیر می اندازد. اما اگر روی فعالیت هایی برای تقویت خودتان و نتایج کارتان تمرکز کنید احساس شایستگی در خودتان ایجاد می کنید که منجر به احساسات مثبت و در نتیجه عملکر بهتر می شود. آدم های شاد و موفق هرگز روی مشکلات تمرکز نمی کنند زیرا می دانند که اگر روی راه حل ها تمرکز کنند موفق تر خواهند بود.

  1. آن ها موفقیت های دیگران را جشن می گیرند

افراد متزلزل اعتماد به نفس ندارند و به همین دلیل دائم تلاش می کنند با انتقاد کردن از دیگران ارزش خود را ثابت کنند اما کسانی که اعتماد به نفس دارند از درون به ارزش خود واقف هستند. آن ها به جای این که به خودشان تمرکز کنند و به دنیای بیرون تمرکز می کنند و به همین دلیل می توانند موفقیت های دیگران را ببینند و آن ها را تحسین کنند.

  1. آن ها اجازه نمی دهند دیگران مانع شادی شان شوند

وقتی احساس رضایت شما وابسته به مقایسه کردن خودتان با دیگران باشد هیچوقت نمی توانید مسئول شادی خود باشید. افراد موفق وقتی احساس خوبی نسبت به کاری که انجام داده اند داشته باشند اجازه نمی دهند دیگران این احساس رضایت را از آن ها بگیرند. مهم نیست دیگران چه فکری می کنند خود ارزشی شما از درون بر می آید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *