پرسشنامه یادگیری سازمانی
امروزه دانش در سازمان ها اهمیت ویژ های یافته و مدیریت موفق دانش مشخصه اصلی بقای یک سازمان است.
دانش هم به عنوان یک نهاده و هم به عنوان یک منبع قدرت، برای افراد و سازما ن ها اهمیت استراتژیک دارد.
دانش روش ایجاد رفاه برای یک فرد، سازمان یا حتی یک ملت را تحت تأثیر قرار می دهد.
موفقیت بلندمدت سازمان به کسب ، ذخی ره و اشتراک دانش بستگی دارد.
استراتژ یهایی که بر اساس انباشت دانش نیروی انسانی طراح ی شوند کلی دمزیت رقابتی اند . بنابر این مدیریت موفق دانش مشخصه اصلی بقای یک سازمان است.
نوآوری ها عصاره و نتیجه مدیریت دانش اند. در مواجهه با محیط متغیر، نوآوری ها سازمان را به انعطاف پذ یری در برابر تغییر مجهزمی کنند و کلید بقا و موفقیت اند.
یادگیری سازمانی زمانی اتفاق می افتد که اعضا ی سازمان بر ای حل مسایل سازمان از یادگیری استفاده می کنند.
هر سازمان بر اساس ویژگی های خود و افرادش روش هایی برای یادگیری دارد ( احمدیان و همکاران، ۱۳۹۰).
جهت بررسی متغیر یادگیری سازمانی از پرسشنامه یادگیری سازمانی چیوا و همکاران (۲۰۰۷)، استفاده می شود. این پرسشنامه دارای 14 عبارت است.
به همراه ۸ مقاله مرتبط رایگان
این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.