پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه کیفیت زندگی زنان یائسه (هیلدیچ و همکاران)

پرسشنامه کیفیت زندگی زنان یائسه (هیلدیچ و همکاران)

Menopausal Women Quality of Life (MENQOL)

امروزه نظام‌های سلامت مهم‌ترین برنامه‌های خود را مبتنی بر سلامت خانواده ترسیم نمودند. زنان محور سلامت خانواده محسوب می شوند و الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی هستند. اگرچه زنان و مردان مباحث مشترکی در امر سلامت دارند، اما زنان با مسائل ویژه ناشی از شرایط فیزیولوژیک خود مواجه هستند. یکی از این مسائل دوره گذار یائسگی است که به سبب کاهش استروژن مشکلات مضاعفی را برای زنان ایجاد می‌کند. یائسگی به عنوان واقعه ای فیزیولوژیک پایان دوره قاعدگی و باروری در زنان است که در بین 40 تا 59 سالگی روی می‌دهد و کیفیت زندگی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دوران يائسگي يكي از مهم‌ترین مراحل زندگي هر انسان در مسير رشد و تكامل است كه گذشته از جنبه‌های مفيد و ارزشمند آن مجموعه‌ای از مشكلات را ایجاد می‌کند. بعضی از این مشکلات عبارتند از شروع بيماري و ناتواني، بازنشستگي از شغل، مشكلات اقتصادي، جدائي از فرزندان. يائسگي شروع دوران جديدي در زندگي يك زن است. این دوران همانند تمام مراحل ديگر زندگي دارای زواياي مثبت مانند فراغت از مشكلات دوران بارداري، و زوایای منفی مانند خطرات و مشكلات تهدیدکننده سلامت زنان است.  در خلال اين دوران، زنان دستخوش تغييرات غدد درون ریز (آندوکرين)، بدنی (سوماتيک) و روانی می‌شوند که می‌تواند چند سال طول بکشد (عبدی و صلحی، 1390).

پرسشنامه کیفیت زندگی دوران یائسگی بود که توسط هیلدیچ و همکاران در دانشگاه تورنتو کانادا طراحی و استانداردشده است (گرینگلاس[1]، 2006 ).  این پرسشنامه شامل  26 سوال از علائم و عوارض یائسگی در  4حیطه وازوموتور(سیستم محرک عصبی رگها) ،  روانی- اجتماعی ،  فیزیکی و جنسی می باشد .

همراه  9 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

[1] – Greenglass

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *