پرسشنامه مشغولیت تحصیلی تینیو AES ) 2009) –
در سال های اخیر، مطالعۀ مفهوم مشغولیت در محیط های تحصیلی و کاری در کانون توجه گروه کثیری از محققان بوده است. از آنجا که تحقق تجارب پیشرفت شگرف در موقعیت های تحصیلی نیازمند پاسخدهی به ردیفهای متفاوتی از مطالبات و تکالیف انگیزاننده و چالش انگیز است، بنابراین استفاده از مفهوم مشغولیت در محیط های تحصیلی ایده دفاع پذیری است (عبدالله پور و شکری ، ۱۳۹۴).
طبق دیدگاه فردریکس و همکاران ( ۲۰۰۴ ) و اپلیتن، چریستینسن، کیم و ریسچلی(۲۰۰۶ ) مشغولیت تحصیلی سازهای بسیط و چندبعدی است که از مولفه های عاطفی (لذت ) بردن و علاقه مندی نسبت به چالش های فرآروی در موقعیت های تحصیلی )، شناختی (آمادگی برای فراگیری موضوعات درسی مختلف) و رفتاری (حضور در مدرسه و متابعت از مقرارت محیط آموزشی) تشکیل شده است (عبدالله پور و شکری ، ۱۳۹۴).
پرسشنامه مشغولیت تحصیلی تینیو از ۱۰۲ گویه و ۳ خرده مقیاس مشغولیت رفتاری (۳۴ سوال)، مشغولیت هیجانی ( ۳۴ سوال) و مشغولیت شناختی (۳۴سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش مشغولیت تحصیلی بکار می رود.
پرسشنامه مشغولیت تحصیلی تینیو (۲۰۰۹) براساس تعریف چاپمن )(۲۰۰۳) و تحقیقات فردریک، بلومن قلد و پاریس (۲۰۰۴) فین، پانوززو و ووئل کل (۱۹۹۵) ؛ فین و روک (۱۹۹۷) ساخته شد.
همراه با۳ مقاله مرتبط رایگان
این ین پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.
برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.
برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب و کار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه و همچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.