پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه رهبری اضطراری ( عزیزی مقدم ، 1402) اولین بار در ایران

پرسشنامه رهبری اضطراری

رهبری اضطراری به مهارت‌ها و ویژگی‌های خاصی اشاره دارد که برای هدایت مؤثر افراد و گروه‌ها در شرایط اضطراری مانند بلایای طبیعی، حوادث یا بحران‌های بهداشت عمومی مورد نیاز است [۱].

رهبری مؤثر در شرایط اضطراری چندبعدی  است و شامل ابعاد کلیدی زیر می‌شود:

  • چشم انداز و تصمیم گیری: رهبران اضطراری نیاز به چشم انداز روشنی برای واکنش و بازیابی و همچنین توانایی تصمیم گیری سریع و قاطع تحت فشار دارند [۱].
  • ارتباطات و همکاری: برقراری ارتباط مؤثر با مردم، امدادگران اولیه و سایر ذینفعان ضروری است. رهبران همچنین باید همکاری و هماهنگی بین تیمهای مختلف را تقویت کنند [۳].
  • سازگاری و حل مسئله: شرایط اضطراری اغلب سیال و غیرقابل پیش بینی هستند و از رهبران انتظار می رود تا با شرایط در حال تغییر سازگار شوند و به طور خلاقانه مشکلات را حل کنند [۴].
  • انعطاف پذیری  و همدلی: رهبران اضطراری باید از نظر عاطفی مقاوم باشند تا بتوانند در شرایط فشار، استرس را مدیریت کرده و قضاوت های درستی داشته باشند، در عین حال باید همدلی و دلسوزی نسبت به افراد آسیب دیده نشان دهند [۲، ۵، ۶].
  • این پرسشنامه توسط عزیزی مقدم (1402) طراحی شده است.
  • این پرسشنامه دارای 20 سوال است و 4 بعد شامل رهبری اضطراری چشم‌انداز و تصمیم‌گیری،  ارتباطات و همکاری،  سازگاری و حل مسئله، انعطاف‌پذیری و همدلی را اندازه گیری می کند.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

برای تحلیل داده های آماری با کیفیت بالا و قیمت مناسب همین جا  کلیک کن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *