www.rava20.ir

پرسشنامه دوسوگرایی نگرش نسبت به جنس مخالف (گلیک و فیسکه، 1996) 19 گویه (اصلاحیه سروقد، 1392)

پرسشنامه دوسوگرایی نگرش نسبت به جنس مخالف  (گلیک و فیسکه، 1996) 19 گویه (اصلاحیه سروقد، 1392)

میل به جنس مخالف0همانند سایر امیال بنیادین آدمی، بخش جدایی ناپذیر ماهیت زیستیروانیاجتماعی او را تشكیل می دهد و روشن است که نحوه ی ارضای این امیال نقش بسیار مهمی را در سلامت فرد و اجتماع ایفا می کند.در هر فرهنگی چگونگی برقراری رابطه با فرد مورد نظر از جنس مقابل متفاوت وگاهی هم متضاد است، اما به هرحال، ارتباط مقبول، عرفی و سالم مانند بسیاری دیگر از خواستنی های انسان مستلزم محدودیت هایی می باشد که تجاوز ازاین محدودیت ها، می تواند فرد و جامعه را باآسیب های جبران ناپذیری روبرو سازد درتمامی جوامع جهان نحوه رابطه دو جنس از اهمیت خاصی برخوردار بوده ودر هر دوره تاریخی شكل ویژه ای به خود گرفته است. از نظر سازمان جهانی بهداشت نگرش فرد به مسائل جنسی بطور عمده متاثر از  هنجارهای  اجتماعی  و  ارزش های  خانوادگی  می باشد  (معتمدی،  مرقاتی،  شهبازی،  رحیمی  و  صالحی،  2016). منظور از ارتباط، معاشرت و دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج به معنی رابطه  ی عاطفی با قصد یا بدون قصد ازدواج است که روابط اجتماعی با جنس مخالف را شامل نمی شود. معاشرت   یا رابطه ی پیشرفته با جنس مخالف قبل از ازدواج به معنی هر گونه تماس فیزیكی نزدیكی یا جنسی با     دوست یا فردی از جنس مخالف که قبل از هر گونه پیوند نكاحی و ازدواج رخ داده باشد.

 شكل گيري روابط نزديك و عاشقانه يك تكليف رشدي اجتماعي مهم براي نوجوانان است که در تعامل با بستر فرهنگي هر جاممه ممكن است شكل سالم يا آسيب زا به خود بگيرد. درجامعه ماگسترش روابط و دوستی دختران و پسران،بعنوان رفتاری فرهنگی و اجتماعی،پدیده نسبتا جدیدی است که درسالهای اخیرابعادتازه ای یافته است. نتایج برخی ازپژوهش ها حاکی از آنند تغییر ارزش ها و سبک زندگی نوجوانان و جوانان در  بروز این پدیده نقش مهمی ایفا می نمایند.

پرسشنامه دوسوگرایی نسبت به جنس مخالف (ASI) به وسیله پیتر گلیک سوزان تی. فیسکه (1996) تهیه شده است. این پرسشنامه نگرش نسبت جنس به مخالف سه مولفه که نگرش نسبت به جنس مخالف خصمانه و خیرخواهانه را می­ سازند (پدر سالاری، تمایز جنسی و دگر جنس­ گرایی) را مطرح نماید و دارای 22 پرسش می باشد. در پژوهش سروقد (1392) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام داده­ اند تعداد گویه ­ها از 22 گویه به 19 گویه کاهش یافت و 3 گویه به دلیل بار عاملی کمتر از 30/0 از پرسشنامه حذف شدند. وی دو عامل را برای این پرسشنامه تشخیص داده است.

همراه  8 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *