چگونه در اکسل نمودار خطی بکشیم

شیوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

  ششیوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

شیوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد
شیوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

به دلیل اهمیت پایان نامه در دوره های تحصیلات تکمیلی، در این مقالە شیوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد را برای شما توضیح می دهیم.

تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد باید در انتهای دوره تحصیلی خود پایان نامه ارایه دهند. ارایه پایان نامه برای فارغ التحصیلی الزام آور است و در قالب، درسی چند واحدی ارایه می شود. اما چگونه باید این پایان نامه را نوشت؟ یادمان باشد که در انتهای دوره تحصیلی و پس از این که پایان نامه تحویل داده شد، به داوری گذاشت شده و باید از آن دفاع کنید. در نتیجه باید اصولی و درست نوشته شو.

نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

اولین قدم در راه نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد، انتخاب موضوع می باشد. اینکه بتوانید موضوعی مناسب و در خور پیدا کنید بسیار اهمیت دارد. در مقاله دیگر در مورد انتخاب موضوع پایان نامه صحبت کردیم و اشاره کردیم که باید علایق خود و امکاناتی را که در اختیار دارید جهت انتخاب موضوع پایان نامه خود در نظر بگیرید. موضوعی که انتخاب می کنید باید جدید باشد و نباید در گذشته انجام شده باشد. پرسش اصلی پایان نامه خود را مشخص کنید. هر تحقیق علمی سعی دارد که پاسخی به یکی از سوال های علمی که تا کنون جوابی برای آن وجود نداشته است، بیابد. وقتی موضوع را انتخاب کردید نوبت به انتخاب اساتید راهنما و مشاور می رسد.

مطالب پیشنهادی“CRM دیدار”، بهترین راهکار برای افزایش تعداد معاملات موفق املاکلیست قیمت تخته وایت برد سایز 200×100

قدم دوم برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد ، انتخاب منابع تحقیق برای نگارش آن است. شما موضوع را انتخاب کرده اید، حالا نوبت به این می رسد که مقالات و کتب منتشر شده که در حیطه موضوع شما هستند را بررسی کنید و از تمامی تحقیقات انجام  شده آگاه شوید. این کار را هم برای فهمیدن کارتان باید انجام دهید و هم برای اینکه نشان دهید که در مسیر علمی منطقی تحقیق شما حرکت می کند.  منابع اولیه و منابع ثانویه خود را انتخاب کرده و تمامی آن ها را فهرست کنید. یادتان باشد که اطلاعات منابع استفاده شده در پایان نامه باید در انتهای آن آورده شود.

پس از انحام تحقیق نوبت به نگارش پایان نامه می رسد. برای این کار ابتدا باید رئوس مطالب را برای خود مشخص کنید تا بتوانید راحت تر  پایان نامه را بنویسید. بدین منظور ضوابط مربوط به نگارش را از دانشکده خود تهیه کنید و ایده تحقیق انجام شده را برای خود بنویسید تا ابعاد کار در ذهنتان مشخص تر شود. رئوس مطالب کار خود را بنویسید و طرحی کلی پروژه انجام شده را برای خود تهیه کنید. در نهایت آشنایی کاملی از ساختار و شکل پایان نامه پیدا کنید.

در نهایت شروع به نوشتن پایان نامه خود کنید. برای این کار حتما برنامه زمانبندی شده ای را برای خود تعیین کنید و یک زمان پایانی برای تمام شدن نوشتن برای خود انتخاب کنید تا بتوانید منظم تر و با برنامه تر، پایان نامه را بنویسید. در نوشتن خود باید در تنظیم بخش های مختلف دقت به خرج دهید و متنی که می نویسید کاملا علمی باشد و برای هر نظریه و فکت علمی که به کار می گیرید منبع معتبر علمی ارایه دهید. رفرنس دهی و ارجاعات داخل متن را رعایت کنید. در نهایت بارعایت نکات نگارشی پایان نامه خود را نوشته و تحویل دانشگاه داده و آماده دفاع ازآن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *