پایان نامه

شاخص شدت اعتیاد(ASI)  Slightly Modified Addiction Severity Index

شاخص شدت اعتیاد(ASI)

 Slightly Modified Addiction Severity Index

مقاله نویسی

ورود مواد مخدر صنعتی و جدید به بازار، شاهد گرایش برخی افراد بخصوص جوانان به مواد مخدر هستیم که می بایست برای جلوگیری از صدمات ناشی از این بیماری چاره ای اندیشید و برای پیشگیری و درمان اعتیاد وارد عمل شد.

ASI در اوایل دهه 1980 به عنوان سنجه ای کمی از علائم تخریب عملکردی ناشی از اختلالات مصرف الکل یا مواد مخدر طراحی شد. این ابزار خصوصیات مردم شناختی، مصرف الکل، مصرف مواد، وضعیت روانپزشکی، وضعیت طبی، اشتغال، وضعیت قانونی و مسائل اجتماعی و خانوادگی را پوشش می دهد. بسامد شدت و مدت ارزیابی می شود. ASI

هم شامل گویه های عینی و هم شامل گویه های ذهنی است که به وسیله بیمار یا مشاهدات حاصل از مشاهده گر تکمیل می شود.

 پس از ارزیابی اعتیاد نوبت به چهره اندیشی برای درمان این بیماری می رسد.

بیماری اعتیاد جنبه های مختلف زندگی فرد و حتی خانواده را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این بیماری از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … زندگی فرد را مختل نموده و ضربه سنگینی به سلامت فرد و جامعه وارد می کند.

اين شاخص علاوه بر مقدار، دوره و شدت مصرف مواد، مشكلات طبي، اجتماعي و روانپزشكي همراه با مصرف مواد را نيز اندازه گيري مي كند.

درجه بندي شدت مصرف مواد بر اساس يك مقياس 10 نمره اي (9-0) صورت مي گيرد، اجراي آن در هنگام پذيرش بيمار 75-45 دقيقه وقت مي گيرد كه بستگي به تعداد و ماهيت مشكلات موجود دارد.

اجراي آن در دوره پيگيري نياز به 25-20 دقيقه زمان دارد، چون در نسخه پيگيري سؤالات مربوط به طول عمر حذف مي شود (مك للان و همكاران، 2006).

در نسخه تعديل شده مقياس 10 نمره اي درجه بندي شدت اعتياد به يك مقياس 5 نمره اي (4-0) تقليل داده شده است.

فـرم تعـدیل شـده آن داراي  106سئوال و در  6حـوزه وضـعیت طبـی، مصـرف مـواد، اشتغال، خانوادگی، قانونی و روانشناختی است که علاوه بـر مقدار، دوره و شدت مصرف مواد، وضعیت فـرد را در ابعـاد شغلی، خانوادگی، قـانونی و روانشـناختی در  30روز اخیـر اندازه گیري می کند. داراي مقیاس  5نمره اي  (0-4 ) مـی باشـد. در ایـن پرسشـنامه وضـعیت طبـی، مصـرف مـواد، قانونی، شغلی، خانوادگی و روانشـناختی افـراد وابسـته بـه مواد مخدر که به صورت مصاحبه بـالینی دریافـت و ثبـت

مـی شـود (مک للان،1995).

به همراه 6مقاله رایگان و دستورالعمل انگلیسی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

برای تحلیل داده های آماری با کیفیت بالا و قیمت مناسب همین جا  کلیک کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *