روش های بصری سازی در مکس کیو دی ای MAXQDA

نرم افزار MaxQDA امکانات بسیاری برای بصری سازی داده ها و نمایش نتایج تحلیلی به صورت گرافیکی دارد. در ادامه به برخی از روش‌های بصری سازی در MaxQDA اشاره می‌کنیم:

  1. نمودار پراکندگی: این نمودار، توزیع داده‌ها را به صورت یک نمودار پراکندگی نشان می‌دهد که در آن محورهای x و y به ترتیب داده‌های مورد نظر را نشان می‌دهند.
  2. نمودار ستونی: این نمودار، تعداد داده‌های مختلف را در یک مجموعه را به صورت نمودار ستونی نشان می‌دهد.
  3. نمودار دایره ای: این نمودار، توزیع داده‌ها را در قالب یک دایره نشان می‌دهد که اندازه هر قسمت از دایره، نسبت تعداد داده‌های مربوط به آن قسمت به کل داده‌های مورد نظر را نشان می‌دهد.
  4. نمودار شبکه‌ای: این نمودار، ارتباطات بین داده‌ها را در قالب یک شبکه نمایش می‌دهد که هر گره نشان‌دهنده یک داده و هر پیوند بین دو گره نشان‌دهنده یک ارتباط بین دو داده است.
  5. نمودار درختی: این نمودار، سلسله مراتبی ارتباطات بین داده‌ها را در قالب یک درخت نمایش می‌دهد که هر گره نشان‌دهنده یک داده و هر شاخه نشان‌دهنده یک ارتباط بین دو داده است.
  6. نمودار پراکندگی دو بعدی: این نمودار، توزیع داده‌ها را در دو محور x و y به صورت یک نمودار پراکندگی دو بعدی نشان می‌دهد.

همچنین، MaxQDA امکان ایجاد نمودارهای دیگری نیز مانند نمودار شمعی، نمودار اسکاتر و نمودارهای مختلف دیگر را نیز داراست. با استفاده از این نمودارها، کاربران MaxQDA می‌توانند نتایج تحلیلی خود را به صورت بصری و روان‌تر به نمایش بگذارند و برای تبیین و توضیح نتایج، از آن‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *