کنترل ذهن - انتظار - موفقیت انگیزش - آینده نگری- پژوهش - تفکر

رزومه نویسی برای اساتید دانشگاه

رزومه نویسی برای اساتید دانشگاه

رزومه نویسی برای اساتید دانشگاه

ساعدنیوز: در این مقاله ساعدنیوز به بررسی رزومه نویسی برای اساتید دانشگاه می پردازد و شما را با این نوع از رزومه نویسی آشنا خواهد کرد.

رزومه بسته به این که مخاطبش چه کسانی باشد و برای چه هدفی تنظیم و نوشته شده باشد انواع مختلفی دارد. رزومه ای که برای پذیرش دانشگاه نوشته می شود رزومه تحصیلی نام دارد و رزومه ای که برای استخدام در کاری تنظیم می شود به رزومه کاری معروف است. اما رزومه ای هم داریم که برای اساتید دانشگاه و برای آشنایی آن ها با سوابق تحصیلی و تحقیقی شما نوشته می شود. ساعد نیوز در این مقاله به بررسی رزومه نویسی برای اساتید دانشگاه می پردازد و شما را با این نوع از رزومه نویسی آشنا خواهد کرد.

ساختار رزومه برای اساتید دانشگاه 

این نوع از رزومه های کاملا شبیه رزومه های تحصیلی است. مخاطبان رزومه های تحصیلی نیز اساتید دانشگاهی هستند. به این دلیل اصول نوشتن آن ها نیز فرق آن چنانی با رزومه تحصیلی ندارند. شاید این نوع از رزومه ها به دلیل زمانی که اقدام به نوشتن آن می کنید دارای محتوای کمتری باشند چون شما تجربه تحصیلی کمتری دارید.

این نوع از رزومه نیز مانند سایر رزومه ها با معرفی شما شروع میشود که اطلاعات شخصی خود از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و پست الکترونیکی و… را باید بنویسید. در این نوع از رزومه نیازی به قرار دادن عکس شخصی ندارید.

بعد از آن باید سوابق تحصیلی خود را بنویسید. از مقطعی که در آن دارید تحصیل می کنید شروع کنید و به ترتیب زمانی مقاطع تحصیلی را که گذرانده اید نام ببرید. اطلاعاتی که باید تکمیل کنید شامل نام مقطع تحصیلی، رشته و گرایش تحصیلی، سال شروع، سال فارغ التحصیلی و معدل شما می باشد. همچنین اگر در مقطع تحصیلی که گذرانده اید پایان نامه ارایه داده اید باید آن را با ذکر نام پایان نامه، اساتید مشاور و راهنما، زمان ارایه پایان نامه و نمره ای که کسب کرده اید، شرح دهید.

بعد از این بخش باید سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود را بنویسید به خصوص اگر سابقه تدریس داشته باشید. در این حالت اطلاعاتی مانند نام شغل و جایگاه شغلی که داشته اید، زمان شروع به کار و زمان خارج شدن از شغل مربوطه و دست آوردهایی که در آن شغل داشته اید را بیان کنید.

سوابق پژوهشی خود را باید بعد از اشاره به سوابق کاری بیاورید. اگر کتاب یا مقاله ای در یکی از نشریات یا مجلات چاپ کرده اید با بیان جزییاتی از قبیل نام مقاله یا کتاب، سال نشر، نام مجله یا نشر و موضوع مقاله یا کتاب، در قالب جدول، در رزومه خود بنویسید. همچنین اگر اختراعی دارید از آن با ذکر نام اختراع، حوزه فعالیت، شماره و تاریخ ثبت آن نام ببرید.

در نهایت باید مهارت ها و علایق تحصیلی خودرا بیان کنید. اگر افتخارات علمی داشته اید مانند کسب کردن رتبه در المپیادها و یا اینکه جزو نفرات برتر کنکور بوده اید باید به آن اشاره کنید. همچنین اگر در نرم افزار تخصصی و یا عمومی تبحر دارید باید نام آن نرم افزار و میزان تسلط به آن را در رزومه خود قیدکنید. در نهایت به علایق تحقیقی و درسی خود اشاره کنید تا برای استادها روشن شود که در چه زمینه علمی و تحقیقی می خواهید فعالیت کنید تا بتوانند راحت تر در مورد شما قضاوت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *