پزشکی- سلامت- بهداشت

بهترین صبحانه رژیمی ‌برای کنترل دیابت و ثابت نگه داشتن قند خون

بهترین صبحانه رژیمی ‌برای کنترل دیابت و ثابت نگه داشتن قند خون

یک صبحانه رژیمی سالم و مناسب می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. اما برخی از غذاهای سنتی که در وعده صبحانه استفاده می‌شوند، قند و چربی زیادی دارند. ما در این مقاله چند ایده عالی و‌ جایگزین ساده را برای صبحانه معرفی می‌کنیم، تا بتوانید برای کنترل بهتر دیابت و ثابت نگه داشتن قند خون خود در محدوده نرمال از آن‌ها استفاده کنید.

صبحانه رژیمی برای کنترل دیابت و ثابت نگه داشتن قند خون اهمیت زیادی دارد و باید حاوی کربوهیدرات کم، چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین بیشتری باشد. شروع روز با ترکیب مناسب مواد مغذی در وعده صبحانه، می‌تواند به ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند و انرژی لازم برای شروع یک روز عالی را فراهم کند. مطالعات نشان داده‌اند، ممکن است صبحانه مناسب باعث کاهش قند خون ناشتا، کاهش A1C و همچنین کاهش وزن شود. همراه ما باشید تا در این مطلب، صبحانه رژیمی برای کنترل قند خون و دیابت را بررسی کنیم.

صبحانه برای دیابتی‌ها، املت تخم مرغ با سبزیجات

برای تهیه املت می‌توانید هر چیزی از جمله سبزیجات را با تخم مرغ ترکیب کنید. استفاده از سبزیجات در رژیم غذایی به علت دارا بودن فیبر بالا می‌تواند به ایجاد احساس سیری بیشتر کمک کند. علاوه بر این، سبزیجات تفت داده شده بافت و طعم خوبی به املت می‌دهند.

تخم مرغ و آووکادو با نان تست سبوس‌دار

آووکادو حاوی چربی‌های مفید و فیبر زیاد برای قلب است و جایگزینی عالی برای سس مایونز در نظر گرفته می‌شود. به سادگی تخم مرغ‌های آب پز شده را خرد کرده و با آووکادو مخلوط کنید، سپس آن را با نان تست سبوس‌دارسرو کنید.

ترکیب بلوبری، کینوا و تخم کدو

کینوا دانه‌ای با عدد شاخص گلایسمی پایین، فیبر بالا و پروتئین بالا است. علاوه بر این، کینوا یک جایگزین عالی برای بلغور جو دوسر است و به طور طبیعی گلوتن ندارد. کینوا را بپزید و تخم کدو تنبل را که حاوی ویتامین A و فیبر است به آن اضافه کنید و روی آن بلوبری بریزید.

صبحانه رژیمی برای کنترل دیابت، ساندویچ کره بادام زمینی و توت فرنگی

به جای پنیر می‌توانید یک ساندویچ کره بادام زمینی با نان تست سبوس‌دار درست کنید. برای افزودن فیبر و ایجاد طعم بهتر، توت فرنگی را خرد کرده و روی آن قرار دهید. ترکیب پروتئین و فیبر به ایجاد احساس سیری بیشتر و کنترل بهتر علائم دیابت کمک می‌کند.

پنکیک گردو و جو دوسر، صبحانه رژیمی برای کنترل دیابت

با استفاده از غذاساز، جو را به آرد تبدیل کنید. جو و بیکینگ پودر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ، شیر، موز له شده و وانیل را مخلوط کنید و آن‌ها را به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس گردو را داخل آن بریزید. روغن را در تابه نچسب روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک چهارم فنجان از مواد را داخل تابه داغ بریزید و هر دو طرف آن را بپزید تا قهوه‌ای شود.

صبحانه برای دیابتی‌ها، اسموتی کم کربوهیدرات

اسموتی‌ها به راحتی تهیه می‌شوند. فقط از توت فرنگی یا میوه‌هایی با عدد شاخص گلایسمی پایین برای تهیه آن‌ها استفاده کنید. شیر بادام بدون شکر یا ماست یونانی ساده را با این میوه‌ها مخلوط کنید و میل کنید.

صبحانه رژیمی برای کنترل دیابت، پودینگ کاکائویی با دانه چیا و تمشک

با این دستور غذایی سالم و سریع برای صبحانه، پودینگ شکلاتی با دانه چیا و تمشک درست کنید. دانه چیا، تمشک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و یک شب در یخچال بگذارید و سپس آن را سرو کنید.

سخن پایانی

گاهی افراد عادی و خصوصا افراد مبتلا به بیماری دیابت، میزان قند خون بالاتری را هنگام صبح تجربه می‌کنند؛ زیرا کبد در طول شب ذخایر قند بدن را تجزیه می‌کند. در این زمان، ممکن است گیرنده سلول‌های شما نسبت به هورمون انسولین کمی ‌مقاوم‌تر شوند و قند نتواند به میزان کافی وارد سلول‌ها شود،در نتیجه میزان قند خون بالا می‌رود. خوردن یک صبحانه رژیمی و سالم می‌تواند قند خون شما را کاهش داده و به جلوگیری از افزایش ناگهانی آن در طول روز کمک کند.چ

برگرفته از : مجله  داروخانه آنلاین مثبت سبز

ماجرای ضعیف ترین دانش آموزی که موفق ترین پزشک جهان شد.

نوشته

ترجمه رایگان با هوش مصنوعی،  ترجمه pdf (مقاله، پایان نامه و … ) در سه سوت!

نوشته

خواص قاووت چهل گیاه

نوشته

با چه نرم افزار آماری می توان ضریب همبستگی پیرسون را انجام داد؟

نوشته

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *